به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۲۳:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۹۸۰۶

شرمن:پیشنهاد کاهش تحریم به ایران​ندادیم

گروه سياسي: وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول تیم مذاکره کننده این کشور در گروه 1+5 با ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن پیشنهادی برای تخفیف یا کاهش تحریم های ایران ارایه نکرده است.
شرمن:پیشنهاد کاهش تحریم به ایران​ندادیم
به گزارش روزنامه جروزالم پست اسراییل، شرمن در مصاحبه ای با کانال 10 تلویزیون اسراییل که قرار است روز یکشنبه مشروح آن پخش شود با اشاره به این که هنوز مذاکرات با ایران در مراحل ابتدایی خود قرار دارد؛ افزود :" ما هیچ پیشنهادی برای کاهش تحریم های ایران ارایه نکرده ایم و هیچ تحریمی را برنداشته ایم." با این حال این دیپلمات آمریکایی تصریح کرد دولت اوباما مخالف وضع تحریم های جدید علیه ایران است تا دور بعدی مذاکرات هسته ای با ایران در ژنو را با انعطاف بیشتری آغاز کند.دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 قرار است 4 روز دیگر (7 نوامبر) در شهر ژنو سوییس برگزار شود.

شرمن این اظهارات را در واکنش به خبرهای روز های گذشته مبنی بر رایزنی جدی مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا با کنگره بر سر عدم تصویب تحریم جدید از سوی کنگره آمریکا علیه ایران بیان کرده است. این مقام آمریکایی در این مصاحبه همچنین به اسراییل تضمین داد که واشنگتن دغدغه های امنیتی تل آویو را جدی می داند و در هر گفت و گو و مصالحه احتمالی با ایران این دغدغه ها را در نظر خواهد داشت.

شرمن همچنین در پاسخ به سوالی درباره جاسوسی احتمالی سازمان های جاسوسی آمریکا از مقامات اسراییل ، بدون پاسخ به این سوال از سازمان ها و توان اطلاعاتی اسراییل تجلیل کرد و گفت که واشنگتن و جهان از نتایج یافته های این سازمان (موساد) در موضوعات مختلف بهره می برند.
مرجع : عصرایران

ننگ بر استکبار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۳۷
آمریکای دو رو
یعنی ما اگر با افراطی های داخلی هم کنار بیایم فکر نمیکنم امریکا و اسرائیل کنار بیان حالا حالا ها (161197)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۰:۴۰
به به خب همه چی داره معلوم میشه .نگو شرمن خانم اصلاحاتی ها دق میکنند اخه تحمله دوریه تو رو ندارن. (161200)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۱۶
اینم از نتیجه مذاکره (161234)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۱۳
با این وضع یک شهر و چهل کلانتری که توی مملکت ما هست بعیده این مذاکرات به جایی برسه (161312)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۳۳
اسراییل ، حکم افراطیون داخلی ، رو برای آمریکا داره . یعنی همین فشاری که از داخل به دولت هست ، اسراییل هم عینا همین فشار رو به دولت آمریکا میاره .بنابراین شرمن مجبوره این حرفها رو برای خوشایند اسراییل بگه . (161921)