به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۸:۳۷
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۱۹۹۱۲
در این سال‌ها شعارها بزرگ و عمل‌ها خراب شد؛

حکايت وزير نفت از روزی که روحانی گریه کرد

گروه اقتصادي: وزیر نفت تصريح کرد: چرا مردم ما هر روز باید فقیرتر شوند؟ یک زمانی بود که حدود صد هزار نفر در عسلویه کار می‌کردند و محتاج کسی نبودند. چرا باید امروز به این روز بیفتند و تمام توسعه کشور را به هم بریزیم و شعار بدهیم؟
حکايت وزير نفت از روزی که روحانی گریه کرد
شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در سالن اجتماعات باشگاه نفت، فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در جلسه‌ای با حضور بیژن نامدار زنگنه یاد و نام شهید تندگویان را با حضور خانواده وی گرامی داشتند. وزیر نفت دولت یازدهم طی سخنانی در این جلسه با انتقاد از تهمت‌زنی‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی، آن را در راستای منویات و خواست شهدا و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ندانست و تصریح کرد: طوری اقدام کنیم که هر ایرانی افتخار کند به ایرانی بودنش. وی ادامه داد: در این سال‌ها مکررا نزول کردیم. شعارها بزرگ و عمل‌ها خراب شد. چرا مردم ما هر روز باید فقیرتر شوند؟ یک زمانی بود که حدود صد هزار نفر در عسلویه کار می‌کردند و محتاج کسی نبودند. چرا باید امروز به این روز بیفتند و تمام توسعه کشور را به هم بریزیم و شعار بدهیم؟

زنگنه در ادامه اظهار کرد: با شعار نمی‌شود کشور را پیش برد با شعور و خرد باید کشور را پیش برد. چرا در این کشور آدم‌های صالح و توانمند باید کنار گذاشته شوند و یک‌سری افراد که در هیچ‌جا کار جدی به آنها داده نمی‌شد، باید کارها را به دست بگیرند؟ خوب معلوم است که کارها خراب می‌شود. این خلاف سنت خداست که خراب نشود. وی در ادامه با انتقاد از رفتارهای چند سال گذشته گفت: تا یک زمانی علی‌رغم بالا و پایین‌هایی که بود، جریان کشور رو به پیشرفت بود ولی از سال 84 به بعد یک وقفه‌ای ایجاد شد. ما نباید دیگر در گذشته سیر کنیم. افراطی‌گری همیشه باید محکوم بشود و همیشه باید با تحجر مبارزه کرد و ما نباید در این بمانیم. خداوند به ما فرصت داده و ما باید از این فرصت برای اعتلای کشورمان استفاده کنیم. ما باید طوری رفتار کنیم که دیگران پیشرفت ما را ببینند.

زنگنه با ذکر خاطره‌ای خاطرنشان کرد: من یک روز پیش امیر قطر رفتم. امیر قطر به من گفت من غبطه می‌خورم به آنچه که شما در پارس جنوبی دارید انجام می‌دهید. ما باید دوباره کاری بکنیم که دیگران به ما غبطه بخورند. البته رهایی ما از مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده بود با دعای خانواده شهدا و تلاش عده‌ای صورت پذیرفت. ان‌شاءالله همه با هم در راه شهید تندگویان باید جلو برویم و صنعت نفتی داشته باشیم که دیگران حسرت ما را بخورند. وزیر نفت در ادامه به نکته‌ای تلخ اشاره و تصریح کرد: من به صراحت می‌گویم وضعیت امروز کشور ایران از نظر شرایط فروش نفت و مقدار فروش نفت و استفاده از پول، از شرایط دوران جنگ بسیار سخت‌تر است و ما باید با تدبیر جلو برویم و جامعه را توجیه کنیم که چه خطراتی هنوز هست. آنهایی که خطرساز بودند همچنان در صدد این هستند که چوب لای چرخ مدیریت کشور بگذارند.

زنگنه با اشاره به تاثر رئیس‌جمهور کشورمان پیرامون یک رویداد ناگوار گفت: چند روز پیش آقای روحانی گفتند که من خیلی متاثر شدم. ایشان گفت یکی از وزیران پیشین آمد پیش من و به من گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم و یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران. آقای روحانی گفتند ایشان وقتی که رفتند من نشستم و گریه کردم که کشور ما به کجا رسیده که وزیر ما باید برود و از یک شیخ اماراتی خواهش کند که چهار قران پول به ما بدهد برای امور جاری کشور. این عزت ماست؟  وی در ادامه با انتقاد از واکنش‌های داخلی به دیپلماسی دولت روحانی، گفت: امروز می‌گویند صداقت آمریکایی. آخر یعنی چی صداقت؟ اصلا در سیاست خارجی صداقت یعنی چی؟ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الحرب و کل خدعه، جنگ کلش خدعه است. سیاست خارجه هم ادامه بدون خون‌ریزی همان نبرد است. تمامش خدعه است. اصلا صداقت آمریکایی یعنی چی؟ اصلا کی گفته آمریکا صداقت داره؟ اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی با صداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی‌ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی. اگر با کسی دوستی یا دشمنی برای این است که منافع خودت را تامین کنی.

زنگنه در بخش پایانی اظهارات خود گفت: چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد می‌شویم. خیلی‌ها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل ما بود، حال چه شد که دوست ما شد؟ چرچیل پاسخ داد بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد. فقط منافعش برایش دائمی است. آنکه می‌خواهد با ما مذاکره کند به خاطر منافع خودش است، نه منافع من. ما خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم آمریکا به دنبال منافع کشور دیگری است. البته در زمان مذاکره یک جاهایی با هم اشتراک پیدا می‌کنیم. مثلا ما با عربستان و عراق رقیبیم ولی وقتی در اوپک می‌نشینیم در زمان‌هایی یک نقاط اشتراکی داریم. اصلا این حرف‌ها را از کجا می‌آورند که آمریکا صداقت ندارد؟ اگر کسی فکر می‌کند آمریکا در مورد ما صداقت دارد خودش در اشتباه است. قرار نیست که همه یا باید با ما دوست یا دشمن باشند و حد میان هم ندارد. وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای ما مهم باشد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۹
فردا شعارها بزرگ تر هم خواهد شد ! (161816)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۵۳
بشین سرجات
شخصیتتو نشون میدی با فحش دادن
مردی؟میخوای آمریکارو نابود کنی؟عرضه داشته باش یه تانک ضد مین درست کن،برو خودرو 100 به 1 درست کن،برو کره مریخ رو فتح کن،با مرگ بر آمریکا آمریکا نمیمیره تو خودت دق مرگ میشی (162046)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۴۵
شما خودشو عصباني نكن
آقاي " بشين سر جات " !
آقاي تحمل مخالف ! (162112)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۰۹
هیچ کس هیچ آدم هتاک و فحش در دهان آماده ای رو تحمل نمیکنه
عصبانی شدن نداره
آمریکا 20 30 سال دیگه میره کره مریخ آپارتمان درست کنه شما برو شعار بده وسط نماز فحش بده بهش شاید فرجی حاصل شد
شما حتی قدرت اینو ندارین شبکه های صداوسیما رو تو کشورهای دیگه پخش کنید
میدونید چرا؟چون به خودمون زحمت نمیدیم فکر کنیم که 35 سال شعار دادیم آمریکا مرد؟یا اگه یه سازمان فضایی رو دست ناسا ایجاد کنیم آمریکا میمیره؟
آمریکا با آتش زدن پرچمش میسوزه یا با ایجاد یه شرکت قوی که با اپل مبارزه کنه؟
البته سبک سنگین کردن بعضی چیزا برا بعضیا سخته،دست خودشون نیست (162381)
مريلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۵۴
درود برجواهرى دركابينه (هزاران درودبر مرد انديشه وسياست) (162090)
ساکت المتکلمین
Romania
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۴۹
آدم های کوچک ، شعارهای بزرگ. . . . حکایت این هشت سال (162259)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۵۳
هیس
رئیس جمورها فریاد نمیزنند
کارگردان : بیژن نامدار زنگنه
بازیگر نقش اول : سرهنگ روحانی (162509)
یکی از همان کسانی که افراطی می نامبن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۱۱
برای ما تنها آرمان و ایدولوژی ماست که اهمییت دارد نه نتیجه آن.و برای آن حاضریم هر کاری بکنیم اگرچه اقلیت باشیم. (161822)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۵۴
ایرادی ندارد فقط لطفا از بقیه مردم یعنی اکثریت مایه نگذارید و هزینه ای بر دوش آنها تحمیل نکنید. (162047)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۳۹
گل گفتی اقای زنگه با تعریف این ماجرا خواستند به ما بفهمانند دولت عزیزمان چه فشاری را تحمل میکند ای کاش این خبر را نمایندگان مجلس هم ببینند وانقدر رییس جمهور را اذیت نکنند شبکه خبر با ان صبح با خبر ومجری های لوسش ولپ کلام به دولت دوست داشتنی ومتین ما فشار نیاورید دوستتان داریم اقای روحانی غصه نخورید (162210)
خون به جگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۵۵
خوبه كه اعتراف كردى در اقليت هستي!!!!!!!! پس ٤٠ ميليون ديگه تون كجان؟؟؟؟؟ (162091)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۵۷
شعبون بي مخ هم افراطي بود !!!!!! اسم برا زنده ايه به جاى افراطى بگيم شعبون بى مخ (162092)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۲۸
آب قطعه ها !!! مراقب باش برادر (162108)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۲۷
این ارمان و ایدولوژی تو چرا اسمشو اسلام گذاشتی؟ منافع قدرت و پول وزورگویی به هموطن ، رانت همون ارمانته؟ (162136)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۹
آخر جهالت وعوامفریبی تا کی ؟ هیچ از خودتان سئوال کردید که نتیجه 35 سال مرگ گفتن بر کشوری که هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کرده و ما همچنان بدنبال او و نیازمند او هستیم چه دست آوردی جز فقر و ندانم کاری عایدمان گردیده . (162154)
ايليا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۰۰
به نظر من الان وقت مناسبيه برا آرمانت بري سوريه شهيد بشي (162155)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۰۲
نه بابا این افراطی ها فقط دهن گشادن و وراج اگه جنگ بشه همه میرن سوراخ موش. (162665)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۲۰
فکر کردی همه مملکت مال شما و امثال شماست؟ که اینگونه صحبت میکنی؟ (162163)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۱۳
کاش آرمان و ایدئولوژیتون یکم پیشرفت علمی بود
مثل اینکه آرمانتونو روی زندگی یه سری آدم فقیر بنا کردید (162188)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۲۵
با احترام ،من نمیگم که منفعتت دراینه ! میگم این نظر شماست و حق دارید که بهش پایبند باشید اما امیدوارم این حق رو به بقیه هم بدی که طبق آرمان و ایدئولوژی خودشون عمل کنند.حتی اگر مخالف تو باشه!!!البته محض اطلاع شما خیلی در اقلیتید (162197)
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۶
آرمانت گفته به بهای انرژی هسته ای جوان مردم یا نه پیر مرد چند ده ساله لنگ داروی سرطان ایدز ام اس و ... بمونه چون دیپلماسی کشور رو دادیم به کسانی که پای میز مذاکره شعر می گن و شعار میدن آرمان « کونو قوامین بالقسط« هست آرمان شمع بیت الماله آرمان خون سرخ حسینه خیانتکار تر از شوروی به ایران هیچ وقت نبوده اما شما آرمانی های تاریخ نخونده نمی دونین شوروی نوشابه ست یا ساندویچ اگه 28 مرداد داریم اگه 13 آبان داریم قرارداد آخال هم داریم قرارداد گلستان هم داریم و .... ماجرای گریبایدوف هم داریم شاید به اندازه سه چهارم جغرافیای ایران فعلی رو روسهای برادر از ما جدا کردن اماشما دنبال مرگ بر آمریکایی من بلندتر از شما می گم مرگ بر آمریکا اما تو خونه ام مغازم اداره ام حتی مسجدم تکنولوژی آمریکا رو استفاده می کنم برادر آرمانی آرمانت پایدار مرگ بر آمریکا هزار سال و هزار بار اما چه فایده از هزاران شعار بی یک جو عمل (162228)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۹
کی می رسه که این شعارزدگی و ایدولوژی زدگی از ما کنده بشه و به مسائل به صورت واقعی نگاه کنیم.
آقای زنگنه کاملا درست می گن, یه علمی بوجود آمده به نام سیاست و ما باید با سیاست با کشور های دیگه ارتباط برقرار کنیم. اصلا سیاس نیستیم اگر بخواهیم با آمریکا که اتفاقا یکی از تاثیر گذارترین کشور های دنیاست قطع رابطه کنیم.
این قطع رابطه فقط برای بعضی افراد داخل ایران منفعت شخصی داره, بازیچه اونا نشوووو!!!! (162305)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۲۴
حتی اگه نتیجه، مرگ، بیماری روحی و.... باشه
به درستی آرمان وایدئولوژی ای که نتیجه اش نابودی یه باید شک داشت.
اون چه که باعث می شه ی عده افراطی باشن، نه آرمان، که منافع مادی و غیرمادی یه.
یه عده هم هستن که خودشون و به ندیدن و نشنیدن می زنن. (162455)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۲۲
وزیر نفت تصريح کرد: چرا مردم ما هر روز باید فقیرتر شوند؟

چون افرادی مانند سیف و نعمت زاده اجازه نمی دهند وضع مردم بهتر شود چون منافع شخصی و یا گروهی نمی گذارد چون تا دولت جایی کم می اورد می خواهد مردم هزینه اش را بدهند و.....

آقای وزیر در این سه ماهه که هنوز نه تنها کوچکترین تغییری در معیشیت مردم ایجاد نشده بلکه گرانی بیشتر هم شده حالا شما قصد دارید همین آب باریکه یارانه بخشی از ملت را هم قطع کنید و احتمالا بعد از آن در آینده نوبت یارانه بقیه مردم هم می رسد. (161836)
عباس علیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۲۳
در گذشته نمی مانیم ولی خاطرات تلخی چون ترکمانچای، دارسی، کرسنت و استات اویل را هم از یاد نمی بریم. چون گذشته چراغ راه آینده است. (161837)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۰۹
اين چند سال كه داديم روسي خورد رو از ياد بردي داداش؟ نيروگاه بوشهر يادت بياد و با كرسنت مقايسش كن !!!! نچايي يبار! (162098)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۳۹
راست مي گي كاري كن و 3000 ميليارد رو برگردون، خيلي شجاعي بگو كه هنوز تحريم ها كاغذ پاره است. خيلي مردي كاري كن دختركان مظلوم دور و بر همون شهري كه زندگي مي كني مجبور به تن فروشي نشوند، نمي خواهي در گذشته بماني! يا علي همتي كن تا كارخانه جات اين مملكت تعطيل نشوند تا كارگري بيكار و شرمنده زن و بچه اش شود... تا مجبور نشه ... (162140)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۳
قراداد با چین وروسیه هم کمی از ترکمانچای نمی اید انزوای ایران در هشت سال گذشته انسان را یاد فتحعلیشاه می اندازد (162149)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۱۲
اینهایی که گفتی هیچ کدام به امریکا ربطی نداره (162187)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۱۹
البته که ترکمنچای مربوط به روسیه و دارسی مربوط به انگلیسه :))) (162240)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۴۹
یادم به شعر علی صالحی "نمی دانید نخوانده اید!" افتاد:
"اين به راست رفتنِ رويای شما بود
که کج‌نشستنِ کابوس کهن را
در خواب هيچ کتابی نخواند.
حالا ديگر هيچ کلمه‌ی کوری
ديدگانِ بی‌گريه‌ی شما را به دريا نخواهد رساند.
حالا سال‌هاست
که برای بی‌نام مردگانِ مَنهَتَن گريه می‌کنم " (162260)
Soleimani
Norway
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۲۶
روحانی به هيچ عنوان نبايد کوتاه بيايد
بئ پرده تمام کارشکني ها را بآ مردم بايد در ميان بذر
کوتاه آمدن روحانى خيانت به اميد مردم. به خدا اين افراطيون. عددی در مقابل
موج واقعى مردم نيستند
ديگه کوتا آمدن کافيست, واى از خورش دريا (161840)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۲۸
هزاران هزار لایک (161842)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۳۴
واقعاً خشکم زد،وزیر ما رفته از عربها گدایی کرده؟این حرف جدیه؟اگه واقعیت داشته باشه باید مسئولان ارشد خون گریه کنن (161844)
پاپیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۳۸
همین طور که مراقب اشکهای رییس جمهور محترم هستید بی زحمت مواظب باشید مسائلی چون هورتون گیت دوباره پیش نیاید که علاوه بر اشک ایشان، اشک همه ملت راهم در می آورد. (161847)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۲:۱۱
هشت سال تمام، اشک مردمو درآوردن! دیگه اشکی نمونده، دربیاید!! (162122)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۴۸
اشك مردم رو تحريم هاي كاغذ پاره درآورد
اشك مردم رو اختلاس هاي 3000 ميلياردي، 16 ميليارد توماني، بيمه اي و و و در آود
اشك مردم رو بي ادبي و بي نزاكتي ... درآورد
اشك مردم رو بي ارزشي شدن پولشون درآورد
...
راستي اينهارو يادت هست يا نه! (162145)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۳۹
سخنان مهندس زنگنه رومقایسه کنیدبا افاضات محمودخان ورستم نفتی...چیزی مونده که غبطه ش رو نخوریم؟ (161848)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۴۱
جناب زنگنه شما و دوستانتان باید کشور را از ذست شعاردهندگان نجات دهید (161851)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۴۶
یاد امیرکبیر و گریه معروفش افتادم
درود بر روحانی و زنگنه... (161858)
بي بضاعت
Romania
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۵۵
اقاي زنگنه من نمي دانم كه چرا شما اينقدر از وضع نداري مملكت متاثر مي شويد ويا اقاي روحاني انطور ناراحت كافيه شما وهمكارانتان به نصايح اهل بصيرت توجه كنيد تا قلبي ارام داشته باشيد وتمام ايران را بدون مشكل ببينيد (161865)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۲۲
یکی عین اینی که تو گفتی داشتیم دیدیم چطور جلو رفتیم (162068)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۲۹
همون نصایحی که کشور را به این روز انداخته؟ (162137)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۱۳
با همون نتایج اهل بصیرت به اینجا رسیدیم (162189)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۳۶
منظور اینکه سروتو بکن زیر برف (162208)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۵۸
واقعا یه مقدار شک کنید
چرا این همه از این 8 سال بدگویی میکنن
چرا این همه از بازگشت احمدی میترسن ؟؟؟؟
چرا از الان هی دارن پرونده سازی میکنن واسه محمود و میگن فلان جا دزدی کرده واین ها رو رسانه ای میکنن .....
چرا از روزهای اولی که محمود پیروز شد هاشمی سر جنگ داشت باهاش؟؟؟؟
خیلی چیز ها رو میشه در آینده
شاید 10 سال شاید 20 سال دیگه ولی آقای زنگنه زمان شما و تا همون 84 هم خیلی گل و بلبل بود؟؟؟؟
مملکت و مردم هیچ مشکلی نداشتند؟؟؟؟
بماند که پراید و پیکان داشتن زمان شما آرزو بود و قیمت خط موبایل 1 میلیون
بماند که آدم واسه اینکه خودش رو ثابت کنه نباید از گذشته بد بگه
بماند که میگی گذشته رو ولش کن ولی خودت هی بازش میکنی
بماند که اگر دوستان شما باز هم تو این 8 سال مثل 16 سال قبلش کشور رو تو دستشون میگرفتن الان ایران یه چیزی تو مایه های مصر بود یا عراق
بماند خیلی چیز ها بماند (161873)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۳۵
با این تفکراتت معلومه چکاره ای (162078)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۵۱
اشتباهي مثبت دادم
يعني تو اينقدر پرتي كه نميدوني قراردادهاي اپراتورهاي موبايل اواخر دولت خاتمي بسته شد ؟
يعني تو اينقدر پرتي كه معتقدي اح م د ي ن ژ ا د جلوي مصري و عراقي شدن ايران را گرفته ؟
تو رو قرآن ببين كيا تحليل گر سياسي شدن تو اين مملكت (162115)
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۴۵
خجالت بکشید ،بس کنید،مصر و عراق رو هم افکار افراطی مثل شماها به این روز انداخته ،هرچی ادم باسواد و باشرف و میهن پرسته خونه نشین شده ،یه رفراندوم همه چیز رو عیان می کنه ضمن اینکه
اتفاقا" باید در مورد اون16سال گذشته به شماها گفت:
این محنتی که از تنگی قفس می کشیم
کفران نعمتی است که در باغ کرده ایم
ولی دیگه اون....رو لولو برد!!! (162143)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۰۶
بماند كه محمود خان چه بلايي بر سر مردم ما اورد.
بماند كه يكسري سرشون تو برفه
بماند كه يكسري الان منافعشون در خطره.
بماند كه يكسري نميتونن راي مردمو باور كنن.
بماند كه يكسري با مردم نيستن....... (162185)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۹:۴۴
برای اینکه اون اعجوبه برای تمام تاریخ بشریت بس است دیگر امثال ان روی کار نیایند ان شاالله کشور را به نابودی کشید (162215)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۵۳
اقای محترم اگر کمی فکر کنی وحضور ذهن داشته باشی متوجه میشی که اقای احمدی نژاد در مبارزات انتخاباتی خودشون وقبل از اینکه پیروز بشن بنای مخالفت وبدگویی به هاشمی را داشتنداگر فکر کردن برات مشکله میتونی سوال کنی. (162312)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۰:۵۵
حرفای ایشون درسته اما باید دید کی و واسه چی این حرفا رو میزنه.!؟؟؟
راستی یادمه دور قبلی وزارت ایشون یه پرونده اختلاس رو شد که اگه همه اختلاسای قدیم تا این 3000 تایی رو جمع کنیم به گردشم نمیرسه و به قول یکی از نماینده ها بوش خاور میانه رو ور میداره ولی حتی از در کمیسیون نفت هم بیرون نرفت...!!! نمیدونم چرا.!؟؟؟ (162856)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۵۹
"اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی با صداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی‌ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی."
واقعا که آقای وزیر محترم با این جمله آب پاکی را روی دست افراطیون و تندروها ریختند.
آقایان، خانم ها شما را به خدا خودتان را به نفهمی نزنید. (161874)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۰۹
صداقت آمریکایی. آخر یعنی چی صداقت؟ اصلا در سیاست خارجی صداقت یعنی چی؟ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الحرب و کل خدعه، جنگ کلش خدعه است. سیاست خارجه هم ادامه بدون خون‌ریزی همان نبرد است. تمامش خدعه است. اصلا صداقت آمریکایی یعنی چی؟ اصلا کی گفته آمریکا صداقت داره؟ اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی با صداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی‌ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی. اگر با کسی دوستی یا دشمنی برای این است که منافع خودت را تامین کنی. (161892)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۱۲
کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی با صداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی‌ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی. اگر با کسی دوستی یا دشمنی برای این است که منافع خودت را تامین کنی. (161893)
ایرانی
Turkey
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۱۴
عالی بود؛ "هیچ دوست و دشمن دائمی نداریم، فقط منافع ما دائمی است." واقعا احسنت به این جمله. (161895)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۱۵
اگر کسی فکر می‌کند آمریکا در مورد ما صداقت دارد خودش در اشتباه است. قرار نیست که همه یا باید با ما دوست یا دشمن باشند و حد میان هم ندارد. وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای ما مهم باشد. (161896)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۱۹
جناب زنگنه عزیز حرف دل مارو زدی اما فکر کنم کسانی که به فکر منافع کشور باشن انگشت شمارن..
منافع شخصی منافع دینی و مذهبی و سیاسی..
فردا که روز 13 آبانه ببین چقدر به فکر منافع هستن ..به خدا اشک ماهم در اومده (161900)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۵۲
منم مذهبی ام نمی دونم این برداشت از دین از کجاپیدا شده..... (162261)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۵۰
به افراطیون نگاه کن متوجه میشی (162650)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۰۲
من نمیدونم دوستان چرا بدون فکر مثبت میدن .اخه عزیزان من کسانی که به فکر منافع مردم هستند امثال اقایان ظریف وروحانی ودلسوخته گان دیگر زیادند که با چنگ ودندان ازمنافع مردم دفاع میکنند.انگشت شمار کسانی هستند که همیشه از مردم مایه میگذارند وخودشان را در قالب تمام مردم ویک ملت میبینند. (162320)
حاتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۲۲
زنده باد خردورزی ودانایی (161905)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۲۸
واقعا به کجا داریم میریم؟ (161911)
سپیدار ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۳۸
درود بر این همه صداقت ودلسوزی
به غیر از این دیگر نمی توانم چیزی بگویم وزبانم غاصر ..خدا پشت پناه شما وهمه کسانی که قلبشان برای این اب وخاک ومردمانش از شمال تا جنوب واز شرق تا غرب می تپد ومطمئن ام نام شما و دولتمردان دلسوز وزحمتکش برای ابد در تاریخ ایران به نیکی بر جای می ماند خداوند این مرز وبوم از هر نژاد ورنگ وزبان ودین
خدا پشت وپناه شما ودرود بر مرزبانان این اب وخاک (161928)
حقیقت بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۴۵
آفرین بر این وزیر لایق
زنده و موفق باشی مهندس لایق (161939)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۴۷
آفرین بر اقای مهندس زنگنه حقا که سخن از زبان ما می گوی حرف حق تلخ است عده ای نمی خواهند بشنوند و بپذیرند شما گوشتان به این شعارهای ساده لوحانه نباشه و آنچه صلاج میدانی انجام بده اگر یک نظر سنجی انجام دهید می بینید همه حرفهای شمارا قبول دارند (161943)
///
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۴۹
هر ایرانی که غیرت داشته باشه باید گریه کنه . . . (161945)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۵۰
عالی بود (161948)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۵۱
درود بر آقای زنگنه و طرز و فکرشون! مهم ترین چیز منافع ایرانه!!!! (161949)
بهمندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۵۳
آفرین به چرچیل :
چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد می‌شویم. خیلی‌ها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل ما بود، حال چه شد که دوست ما شد؟ چرچیل پاسخ داد بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد. فقط منافعش برایش دائمی است. (161953)
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۰
وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای ما مهم باشد.

خوشم اومد . افراطیا از رو این دو خط هزار بار بنویسن . (161964)
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۰۶
زنده باد.مرحبا به این همه تدبیر. (161973)
آباندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۱۰
واقعا نوشته تلخی بود:(
حقایق جامعه را گفتی جناب زنگنه،دلمون به درد اومد
از خدا میخوام پشت و پناه روحانی و وزراش باشه
درود به شرفت (161979)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۱۵
ای ول خوشمان آمد این هم جواب افراطیهای تندرو . (161988)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۲۴
حرف حق جواب نداره....خدا سزای بدخواهان ،افراطیها،سنگ اندازان را بزودی زود بدهددر مورد اون تیکه ماجرای وزیر و پول گرفتنش وگریه اقای روحانی واقعا ناراحت شدم (161998)
مهرام
Turkey
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۴۲
چه نیک گفته آقای روحانی، ملاک باید فقط ایران و ایرانی بودن باشد. (162032)
ترک آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۴۶
خدایا دیگر مرگ برای ما سعادت است نصیبمان بفرما. آمین (تحمل این رذالت ها برایمان ممکن نیست) (162039)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۴۸
خداوند به همه شما وزیران لایق دولت اقای روحانی عمر با عزت بده .انشاءالله (162042)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۵۲
آفرین! من از سال 83 تا 86 تو پتروشیمی دیدم که این مردان بزرگ چگونه برای کشور عزت و افتخار و برای مردم رفاه و رونق اقتصادی آوردند. گفتمان خرد در عرصه هیاهوگری، همچنان نجیبانه در انزواست. (162045)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۳:۵۷
زنده باشی مرد ... ایران به داشتن کسانی چون تو و ظریف ، به خود می بالد (162053)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۲۴
عاشقت شدیم! (162070)
سجاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۰:۴۰
آفرین... ما هم همینو می گیم به خدا... اینکه توقع داشته باشی آمریکا روزی صادق بشه خیال خامه... عرصه ی سیاست عرصه ی مناقع ملی است... صد سال هم بشینی آمریکا با صداقت بیاد جلو .. نمیاد...!! مهم اینه با همین وضعی که هست چطور روبرو بشی.. (162083)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۰۶
فعلا دولت روحانی و وزرا می گویند هر چه بود از محمود بر جای مانده! من نبودم محمود بود! یه سال نهایتا دوسال سالهای بعد چی رو بهونه می کنین؟ (162095)
اسپادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۱۲
صحبت های آقای زنگنه خیلی ناراحت کننده بود.اما در عین حال میشد هوش و درک بالای ایشان را به خوبی حس کرد.ای کاش این مردان بزرگ تجربیات ودغدغه هاشون رو بیشتر میگفتن و یا کتابش میکردن.اون نادون کل یوم در حال هوار زدن افکار مزخرفش بود اما ژنرالها حرف های ارزشمندشون رو تو سینه نگه داشتن (162101)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۱:۱۵
این عزت ماست؟
گریه کردم که کشور ما به کجا رسیده که وزیر ما باید برود و از یک شیخ اماراتی خواهش کند که چهار قران پول به ما بدهد برای امور جاری کشور. این عزت ماست؟
باید خون گریست که این تندروها چه به روز این کشور و این مردم نیاورده اند. خدا از سر تقصیراتشان نگذرد. (162104)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۳:۵۸
دولت اقای روحانی باید با اقتدار وضعیت فعلی رو تغییر بدهد و از هیچکس و هیچ چیزی هراس نداشته باشند در مقابل تندرو ها که واقعا از دشمنان خارجی دشمنترند ترس و واهمه ای نداشته باشند چون مردم حامی و پشتیبان شما میباشند و این را در انتخابات خرداد 92 به اثبات رسانده‌اند (162127)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۲۱
هنوز هم شما تصمیم گیرنده نیستید. تصمیم گیری شهامت می خواهد که در دولت تدبیر امیدی به آن نیست (162134)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۷:۵۰
امیدوارم همونجور که حرفهای قشنگ میزنند وقتی پای عمل میرسه منافع ایران رو به منافع یه عده خاص ترجیح ندن.."جانم فدای ایران" (162146)
علی شاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۰۸:۴۷
خلایق هر چه لایق (162173)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۰۹
سلام و درود خدا و پیامبر بر تو ای مرد بزرگ آقای بیژن نامدار زنگنه
ما به مردان وطن پرستی همانند شما افتخار می کنیم و از خداوند برای شما سلامتی آرزو می کنیم به خاطر همه ایرانیان میهن پرست و ایران کبیر تلاش کنید
من شما را درجایگاه مردان بزرگی چون امیر کبیر می دانم .خداوند شما را برای ما نگهدارد .امیر از کرج (162233)
محمدمحمدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۳۹
گریه آقای روحانی گریه هرایرانی است که ثرفتش رادیگران میبرند وخود ازیک کشور دیگر گدایی میکند وایا مدعیان 8سال گذشته پاسخ خواهند داد؟ (162249)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۴۵
واقعا وزیری (162255)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۴۶
اصلا در مرام اینها چیزی بنام ایران وجود ندارد ؟ (162256)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۶
دانش آموزانی که باید به فکر تحصیل و پیشرفت باشند مجبورتد به دنبال درست کرد پلاکارد و شعارهای راهپیمایی باشند. (162277)
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۲:۵۲
وقتی شغل نسیت،خانه نیست،نمی توانیم گوشت و میوه و مواد غذایی مورد نیاز خود را بخوریم و ..... اصلاً زندگی نمی کنیم بلکه زنده ماندن است چرا نباید به فکر ملت بود مگر ما بعد از 8سال جنگ با عراق برادر نشدیم.... (162370)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۳:۴۰
حقیقتا باید عاملان وضع پش آمده محاکمه شوند.اگر انصاف و وجدانی باشد.شرایط 8 سال گذشته و بخصوص 4 سال دوم کشور را بیچاره کرده. گریه کردن داره باید از عمق جان گریه کرد.جناب زنگنه درست میگویند.کسانیکه جایی به آنها کار هم نمیداند مصدر امور را گرفتند و آنچه که نمی باید صورت میگرفت صورت گرفت!!!!!!!!!!!!!!! (162410)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۱۶
درود بر مهندس زنگنه. در مورد سیاست خارجی حرف دل ما رو زدی به خدا. آفرین (162446)
ایران مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۴:۵۱
همه زندگی ما ایرانیان را شعار کرده‌اند. با این شعارها پس از سی و چندی سال چه حرفی برای گفتن در جهان داریم؟ آیا آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که به جهان بگوییم شما به ما احتیاج دارید نه ما به شما؟ چرا مردم رو عقب مونده نگه داشته‌ایم و فقط با شعارها سرگرمشان کرده‌ایم. امریکا ژاپن رو با بمب اتمی هیروشیما نابود کرد ولی مردم چه کار کردند؟ مردمش به جای شعار، سعی کردند کشورشان پیشرفت کنند و به این وسیله به جهان و از جمله امریکا تو دهنی زدند. ولی ما چه کردیم؟ جز شعار چه کردیم؟ چه حرفی برای گفتن داریم؟ مایی که هنوز محتاج کشورهای بیگانه هستیم. به کجا می‌روید؟ کمی فکر و اندیشه هم خوب است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (162505)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۰
اقای روحانی اگه خبر زندگی ما را بدونه باید شب و روز گریه کنه (162671)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۸:۵۱
ایا ماهم نسبت به امریکا صداقت داریم؟ (162753)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۳۲
من نمیدونم چون طرفدار این دولتم حرف اینا رو خوب می فهمم یا واقعا منطقی حرف میزنن با حرفاشون آدم حظ میکنه (162789)
زنگنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۰:۱۷
چرا دست به دست هم ندیم وبه پیشرفت و آبادانی کشور کمک نکنیم ؟این روزهای سخت خواهد گذشت ولی با تصمیمات عاقلانه ودوری از حمایت های بیجا میشه کاری کرد که مشکلات تورم و بیکاری حل شه ...اگه احمدی نژاد اشتباه کرده حتما سهوی بوده ولی امید به آینده مهمه (162839)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۱:۵۲
اینده ی ایران با روحانی طلایی خواهد بود......من اینو همه جا خواهم گفت و حتی ابروم رو هم گرو می ذارم (163113)