به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۲۰۳۵۲
ابومازن مطرح كرد:

اميدواري به تشكيل كشور مستقل‌فلسطين

گروه بين الملل: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: با وجود گذشت 20 سال از آغاز مذاکرات صلح خاورمیانه، هنوز امید خود را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس از دست نداده‌ایم.
اميدواري به تشكيل كشور مستقل‌فلسطين

 محمود عباس( ابومازن) در کنفرانسی خبری مشترک با برو نیسلاو کوموروفسکی، رئیس‌جمهوری لهستان در کرانه باختری اعلام کرد: ما مذاکرات صلح با اسرائیل را از 20 سال قبل ‌آغاز کردیم، اما هنوز امید خود را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس از دست نداده‌ایم. وی افزود: نباید بگویم که 20 سال گذشته و ما الان باید چه کنیم، بلکه باید به مسیر خود در مذاکرات جهت تحقق اهدافمان ادامه دهیم. عباس در ادامه اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای دستیابی به راهکاری سیاسی و مسالمت‌آمیز در حل اختلافات با تل‌آویو ادامه می‌دهد تا صلح و امنیت و ثبات محقق شده و به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی که از سال 1967 آغاز شده است،‌ پایان دهد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان به برخی موضوعات مطرح شده در طرح صلح عربی از جمله این که به محض عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی، کشورهای عربی و اسلامی به عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو می‌پردازند اشاره کرد.
در همین راستا، رئیس جمهور لهستان با اشاره به رنج‌های مردم این کشور در زمان اشغال لهستان، اظهار کرد که سفرش به فلسطین تاکیدی بر این امر است که مردم لهستان از لزوم تشکیل کشور فلسطین آگاه هستند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان عضوی در اتحادیه اروپا از تمام راه‌هایی که به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات در خاورمیانه بیانجامد، حمایت می‌کنیم و از موضع اروپا در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم و امیدوار هستیم که تلاش‌های آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین موفقیت آمیز باشد.