به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۰۵۸۴
تماس تلفنی پوتین و اوباما با نتانیاهو درباره ایران

اوباما به نتانیاهو:دنبال راه​حلی صلح‌آمیز هستیم

گروه سياسي:​سران روسیه و آمریکا به طور جداگانه با نخست وزیر اسرائیل مکالمه تلفنی برقرار کردند تا درباره آخرین تحولات پرونده هسته ای ایران صحبت کنند.
اوباما به نتانیاهو:دنبال راه​حلی صلح‌آمیز هستیم
به نظر می رسد این مکالمات تلفنی با هدف رفع نگرانی های اسرائیل از توافق مورد مذاکره میان ایران و گروه 1+5 انجام شده است. ˈباراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، عصر جمعه به وقت محلی در گفت وگوی تلفنی با ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: به دنبال راه حلی صلح آمیز برای حل موضوع هسته ای ایران هستیم. کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اوباما و نتانیاهو در خصوص مذاکرات ژنو با هم بحث و گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که اوباما تلاش می کند تا از طریق مذاکرات سیاسی و راه های دیپلماتیک به راه حلی برای موضوع هسته ای ایران دست یابد. در بیانیه کاخ سفید تصریح شده که رییس جمهوری آمریکا در گفت وگو با نتانیاهو برای حل صلح آمیز مناقشات هسته ای ایران تاکید کرده است.

گفت وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو
ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه و ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی به گفت وگو در باره مسایل مهم منطقه و بین المللی پرداختند. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پوتین و نتانیاهو در این گفت وگوی تلفنی درباره مسایل مورد علاقه و تحولات مهم منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند. کاخ کرملین در این باره اعلام کرد که نتانیاهو با پوتین تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درباره مسایل مهم مشترک بین المللی و سفر قریب الوقوع نتانیاهو به مسکو نیز گفت وگو کردند.

نتانیاهو خشمگین می شود
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چمعه پس از ملاقاتی کوتاه با ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا، با چهره ای برافروخته در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ایران هرآنچه که را که می خواست در ژنو بدست آورد، بدون آنکه بهایی بپردازد و تیم مذاکره کننده ایرانی امروز خوشحال و راضی در ژنو مشغول مذاکره هستند. ˈجاش یرنستˈ معاون سخنگوی کاخ سفید به اظهارات نتانیاهو در خصوص مذاکرات در حال انجام ایران و گروه 1+5 واکنش نشان داد و این گونه انتقاد را اقدامی عجولانه خواند.
به گزارش رسانه های آمریکا، یرنست که به همراه اوباما به ایالت نیواورلئان سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: مذاکرات در فضایی بسیار مناسب و سازنده ای در حال انجام، اما هنوز اظهار نظر درخصوص توافق نهایی زود است و نیاز به زمان بیشتری دارد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم اظهار داشت، مقام های سازمان ملل نسبت به روند مذاکرات بسیار خوشبین و خرسند هستند.

فرهان حق افزود: مقام های این نهاد بین المللی با دقت و حساسیت مذاکرات ژنو بین ایران و گروه 1+5 را دنبال می کنند. مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 از روز پنجشنبه در ژنو در فضایی مثبت در حال برگزاری است و بعد از انجام چند دور مذاکرات سازنده، وزرای خارجه کشورهای ، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در سفری غیر منتظره وارد ژنو شدند و قرار است وزرای امور خارجه روسیه و چین نیز با آنان بپیوندند. بسیاری از خبرگزاری ها و کارشناسان معتقدند که روند سازنده مذاکرات و سفر غیرمنتظره وزرای خارجه گروه 1+5 نشان می دهد که امکان یک توافق بزرگ بین طرفین فراهم شده است.

مرجع : ايرنا، تسنيم

مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۰:۳۳
اين يعني ديپلماسي صحيح افراطيون ياد بگيرن. (165643)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۱:۵۱
حالا که هنوز جواب نداده (166262)
نیوز سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۴
نتانیاهو که بدش نمیاد غنی سازی تعلیق و محدود بشه
فقط میخواد با قیافه خشمگین و ناراحت به ایران القا کنه که شما برنده اید ناراحت نباشید (165679)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۴
اتفاقا تندروهای ایرانی هم خیلی بدتر از نتانیاهو خشمگین هستن (165680)
سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۸
حالا خودمونیما ولی بیاید این بخش رو با هم تحلیل کنیم.
برداشتن تحریم ها و برگرداندن حساب های بلوکه شده در قبال تعلیق نیروگاه.
آیا ما هر آنچه میخواستیم بدست آوردیم بدون هیچ بهایی ؟؟
دشمنان ما میان حق تجارت آزاد و حساب های ما رو که حق طبیعی تمام کشورهاست با زورگویی می بندن
بهمون میگن باید نیروگاه (که حق طبیعی هر کشوری است) رو تعطیل کنید
تا حق طبیعی قبلیتون رو بهتون برگردونیم
آقایون این همه سال پولای ما دست شما بود ، ما تحریم بودیم ، خسارتشو کی میخواد بده ، حالا بدهکار هم شدیم و باید حق نیروگاهمون رو نادیده بگیریم !!!
واقعا مسخره است (165683)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۱:۵۲
روحانی واقعا مچکریم (165704)
عدالتو نیشان من بده اول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۲:۰۴
اگه صلح دوس داری برای دادن حق ( لغو تحریم ها ) ، حق (فعالیت نیروگاه) دیگری را از ما نمی گرفتی ! (165725)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۲:۱۴
البته لازم به ذکره که برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حتما" لازم نیست غنی سازی 20 درصد باشه. با درصد بسیار پایین که فکر کنم 3 درصد هم باشه , میشه به عنوان انرژی پاک از انرژی هسته ای استفاده کرد. (165734)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۳:۱۹
این اقای اوباما هم داره یکی به نعل یکی هم به میخ میزنه ، حرفاش آدمو میترسونه انگارطرف صحبت هاش (ایران با تمدن 7000 ساله) تروریست هستن ولی در کل از جناب آقای دکتر ةریف عزیز و آقای روحانی تشکر و قدر دانی میکنم بخاطر بازسازی وجهه ایران و ایرانی ، دوستون دارم (165789)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۵:۳۷
واقعا انصاف داشته باشید حق انرژی هسته ای صلح امیز برسمیت شناخته

میشه وارتباطات جهانی ایران وفعالیتهای بازر گانی وصنعتی که باعث میشه

هم وجهه جهانی ملت بزرگ ایران وهم اقتصاد شکوفا بشه همگی به رسمیت شناخته میشه خداییش ما که دنبال بمب نیستیم پس مشکل کجاست. (165907)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۷:۲۷
انشاءالله درست شه (166016)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۸:۱۳
امیدوارم این نتانیاهو بفهمه که تو دنیای دیپلماسی امروزه جایی برای افراطی گری نیست (166042)