کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش‌خبرگزاري‌خاص از انتصاب اقوام‌روحانی

19 آبان 1392 ساعت 2:49

گروه سياسي: خبرگزاری «تسنیم» كه برادر تازه متولد شده و البته افراطي‌تر «فارس» محسوب مي‌شود، فهرستي را منتشر كرده و مدعي شده كه آنها اقوام نزديك حسن روحانی‌اند که در دولت یازدهم مسئولیت گرفته‌اند!


این خبرگزاری نزديك به يك نهاد نظامي، نوشت در اين گزارش كه با تيتر « گزارشی از انتصاب نزدیکان رئیس‌جمهور در مناصب اجرایی/فامیل سالاری جای شایسته‌سالاری را می‌گیرد؟» منتشر ساخته ابتدا نوشته است: هیات دولت براساس بند ۸ پیمان‌نامه‌‌ای قسم خوردند که مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری قرار دهند و نزدیکان سببی و نسبی خود را در انتصابات از هیچ امتیاز و تقدمی برخوردار نکنند. این قسم تا کنون چقدر عملیاتی شده است؟

اين خبرگزاري كه در انتخابات گذشته از سعيد جليلي حمايت مي‌كرد در ادامه نوشت: حسین فریدون برادر حسن روحانی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اجرایی منصوب شد‌ه است. عبدالحسین فریدون٬ برادرزاده آقای روحانی نیز مشاور وزیر و مدیر‌کل دفتر وزارتی وزارت علوم و سرپرست مرکز جذب اعضای هیات‌ علمی شده است‌. اسماعیل سماوی٬ خواهر‌زاده روحانی هم به سمت مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌ نهاد ریاست‌ جمهوری و سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست‌جمهوری منصوب شده است.

«تسنیم» از علی‌اصغر مونسان به عنوان دومین خواهرزاده روحانی نام برده که به سمت مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب شده است. بعلی‌اصغر پیوندی٬ پسرعمه رئیس‌ جمهوری نیز به تازگی به عنوان‌ سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی «شهید بهشتی» انتخاب شده است.

این خبرگزاری از حامیان حسن روحانی به خاطر این انتصاب‌ها انتقاد کرده و آن‌ها را متهم به برخورد دوگانه با انتصاب‌های فامیلی در دولت‌های دهم و یازدهم کرده و نوشته است: نکته جالب در این ماجرا، سکوت رسانه‌ای است که در هنگام انتصاب‌های قبلی به اوج خود می‌رسید‌. در زمانی که مهدی خورشیدی به عنوان رئیس موسسه استاندارد انتخاب شد‌، انتقادهای صورت گرفته به این رفتار رئیس‌جمهور و اطرافیانش به حدی رسید که بعد از یک هفته‌، وی از این سمت برکنار و رئیس قبلی موسسه استاندارد به محل کار خود بازگشت اما در مورد انتصاب‌های نزدیکان روحانی هنوز رسانه‌ها به رویه سکوت خود ادامه می‌دهند.


کد مطلب: 20708

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/20708/گزارش-خبرگزاري-خاص-انتصاب-اقوام-روحانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir