به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب : ۲۰۷۰۸

گزارش‌خبرگزاري‌خاص از انتصاب اقوام‌روحانی

گروه سياسي: خبرگزاری «تسنیم» كه برادر تازه متولد شده و البته افراطي‌تر «فارس» محسوب مي‌شود، فهرستي را منتشر كرده و مدعي شده كه آنها اقوام نزديك حسن روحانی‌اند که در دولت یازدهم مسئولیت گرفته‌اند!
گزارش‌خبرگزاري‌خاص از انتصاب اقوام‌روحانی
این خبرگزاری نزديك به يك نهاد نظامي، نوشت در اين گزارش كه با تيتر « گزارشی از انتصاب نزدیکان رئیس‌جمهور در مناصب اجرایی/فامیل سالاری جای شایسته‌سالاری را می‌گیرد؟» منتشر ساخته ابتدا نوشته است: هیات دولت براساس بند ۸ پیمان‌نامه‌‌ای قسم خوردند که مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری قرار دهند و نزدیکان سببی و نسبی خود را در انتصابات از هیچ امتیاز و تقدمی برخوردار نکنند. این قسم تا کنون چقدر عملیاتی شده است؟

اين خبرگزاري كه در انتخابات گذشته از سعيد جليلي حمايت مي‌كرد در ادامه نوشت: حسین فریدون برادر حسن روحانی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اجرایی منصوب شد‌ه است. عبدالحسین فریدون٬ برادرزاده آقای روحانی نیز مشاور وزیر و مدیر‌کل دفتر وزارتی وزارت علوم و سرپرست مرکز جذب اعضای هیات‌ علمی شده است‌. اسماعیل سماوی٬ خواهر‌زاده روحانی هم به سمت مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، رئیس مرکز ارتباطات مردمی‌ نهاد ریاست‌ جمهوری و سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست‌جمهوری منصوب شده است.

«تسنیم» از علی‌اصغر مونسان به عنوان دومین خواهرزاده روحانی نام برده که به سمت مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب شده است. بعلی‌اصغر پیوندی٬ پسرعمه رئیس‌ جمهوری نیز به تازگی به عنوان‌ سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی «شهید بهشتی» انتخاب شده است.

این خبرگزاری از حامیان حسن روحانی به خاطر این انتصاب‌ها انتقاد کرده و آن‌ها را متهم به برخورد دوگانه با انتصاب‌های فامیلی در دولت‌های دهم و یازدهم کرده و نوشته است: نکته جالب در این ماجرا، سکوت رسانه‌ای است که در هنگام انتصاب‌های قبلی به اوج خود می‌رسید‌. در زمانی که مهدی خورشیدی به عنوان رئیس موسسه استاندارد انتخاب شد‌، انتقادهای صورت گرفته به این رفتار رئیس‌جمهور و اطرافیانش به حدی رسید که بعد از یک هفته‌، وی از این سمت برکنار و رئیس قبلی موسسه استاندارد به محل کار خود بازگشت اما در مورد انتصاب‌های نزدیکان روحانی هنوز رسانه‌ها به رویه سکوت خود ادامه می‌دهند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۴:۳۱
بیایید حتی از مخالفانمون حرف راست رو قبول کنیم. مگه انتصاب اینا دورغه؟ (166372)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۴:۴۹
هر دولتی از اینکارا میکنه (166374)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۷
اون دولت داش محمودتون بود اينا همه كاره نشدن كه!!!!!!!!!! مشاور شدن (166550)
يه پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۹
اقاى پيوندى واقعا لياقت اين انتصاب رو داره (166552)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۱۹
گرچه تسنیم افراطیه ولی این مسئله باید بررسی بشه
روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی هم تفاوتی نداره! (166386)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۳۸
احمدی نژاد عزیز و گرامی تون به واقع شایسته سالار بود (166392)
میر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۶
فامیل بازی احمدی نژاد هنوز یادمون نرفته
ضمنا دفاع رئیس مجلس خبرگان یادم هست که در پاسخ به فامیل بازی در دانشگاه امام صادق ارائه کرد (166405)
لیلاند دو طبقه تهرون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۹
خداییش زمان خاتمی اینجوری نبود دیگه !!! فرقها اینطوریه دیگه! (166406)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۳۴
البته نباید از حق گذشت که آنچه به سر این مملکت آورده همین فامیل بازیها و دوست سالاریهاست که در هیچ دوره ای مستثنی نبوده و این افت همیشه روح وجان ملت را آزرده . (166418)
نبي ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۳۴
گذاشتن افراداشنا در انجام امور في نفسه اشکالي ندارد مهم اين است که افرادي که به کاري گماشته ميشوند تا چه اندازه تعهد ومسوليت دارند وامانتداري ميکنند چون اين پستها امانت هستند اگر خبرگزاريهاي فارس وتسنيم در دولتهاي نهم ودهم اين کار ميکردند مردم به صداقت کارشان شکي نداشتند وان را يک بام ودو هوا نمي پنداشتند ولي چه شده انجا سکوت اينجا افشاگري اگر بد بوده پس چرا انموقع سکوت کرده اند واگر خوب بوده پس چرا حالا بد شده خوب است در رفتار وگفتارمان خدارادرنظر بگيريم دوچيز طيره عقل است دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشي (166419)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۵۱
نه پس بیایند پسر عمه منو پست و قدرت بده

اخه جواب عمع و خواهر و برادر ش رو چی بده (166431)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۵۲
خب راست میگه
چیزی که برای دیگران نمیپسندی برای خود هم نپسند
البته مطمونم که این شخصیت ها بسیار کارکشته تر و با سواد تر از امثال داوود و پروین احمدی نژاد و اون آقای وزیر صنایع معروفه ولی بهتره از این جور انتصابات خودداری بشه در کشور که قحط الرجال نیست اگر هم هست نتیجه فرار مغزهاست همون نخبگان رو دوباره به کشور برگردونید کشور گلستان میشه و غرب فلج (166432)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۶
به نظر من هرکس رئیس جمهور می شود قبل از ادای مراسم سوگند تمام فامیل هایش را طی مراسمی اعدام کنند (166436)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۲
نه بعد از شرکت در مراسم (166804)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۲۶
خبرگزاری افراط و تفریط (166453)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۱۹
اگه این اتفاق افتاده کاملا حق با همون خبرگزاری خاصه که اعتراض کنه (166499)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۸
عزیزم تسنیم ورجانیوز وفارس را بذار کنار/ شما یا این نوع خبرنویسی می خواهید القا کنید که چون تسنیم گفته پس ارزش نداره ؟ از نظر شما انتصاب خویشاواندان درست است یا نادرست ؟ اگر خوب است برای همه خوب است واگر نادرست فرقی بین روحانی واحمدی نژاد نیست (166506)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۲
خبرگزاري تسنيم و اربابانش، من به روحاني راي ندادم اما شما تعداد انتصابات فاميلي رئيس جمهور فعلي رو بشمريد و تعدادش رو با انتصابات محموت مقايسه کنيد، اگر حتي مساوي بودن، حق بدست شماست و من نوشته شما رو با تمام وجود فرياد ميزنم تا همه متوجه بشن! (166545)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۳
اشتباه،اشتباهه فرق نمي كنه كي انجامش بدهد (166559)
غلامی ازسرخه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۰۵
بنده متاسفم برای یک خبرگزاری که اخبارکذب رامنتشرمیکنه،بنده همشهری آقای رییس جمهورهستم ونسبت به افرادمذکورشناخت دارم،همه بدانندآقای دکترفریدون برادرزاده آقای روحانی نیست،آقای مهندس مونسان هم خواهرزاده ایشان نیست ودکترپیوندی هم پسرعمه ایشان نمی باشدبنابراین این اخبارکذب وبه قصدتخریب رییس جمهورمحبوب ساخته میشود.ضمناجهت اطلاع عرض میکنم دکترفریدون ودکترپیوندی ازچهرهای علمی وسالهارییس دانشگاه سمنان ودانشگاه علوم پزشکی ومهندس مونسان نیزازمدیران موفق شهرداری تهران بوده اندوشایستگی این مناصب رادارندواینگونه نیست که ازصفربه چنین جایگاهی رسیده باشند (166659)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۲۸
اون مدینه فاضله ایی که دنبالش میگردی نیست گشتم نبود....دیگه حالا چندتا انتصاب رو بزار به حساب اعتماد داشتن روحانی وبعدش همه مشاورهستندیادتون رفته 8سال پیش هرکی لباسهاشو با احمدی نژاد رو یک بند خشک کرده بود تا نوه نتیجه اش اینقدر خوردن که الان توپ تکونشون نمیده...خیلی نمیخواد فرافکنی کنی (167019)
مجتبی خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۵۸
با سلام.
خیلی زشته که به خاطر یه انتقاد اینجوری به یه خبرگزاری حمله می کنین. چرا به جای اینکه بیاید بگین این آمار دروغه، می‌خواین با سفسطه گزارشو زیر سوال ببرید؟
خداییش شما با این مطلبتون نهایت افراطی بودنو نشون دادین. اونا یه گزارش نوشتن شما به جای نقدش، تهمت میزنین که اونا افراطی هستن.
خودتون یه نگاه به کامنتهایی که براتون اومده بندازین تات بفهمین کی افراطیه.
تسنیم که تا الان نشون داده معتدله. اینو حجاریان گفت. بریدمصاحبشو با تسنیم بخونین (167297)