به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۰:۳۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۲۰۷۰۹
خبر بسیار خوشی برای اسرائیل و ...!

مذاکرات ژنو با صدور تفاهم‌نامه همراه نشد

گروه سياسي:خبرهاي اوليه درباره مذاکرات ژنو حاكيست كه با وجود خوشبینی‌ اولیه، توافق نهايي شكل نگرفته و مذاكرات باز هم به دور بعد (بيستم نوامبر- 10 روز ديگر) موکول شد و برخي منابع خبری، وزیر خارجه فرانسه را عامل "بلوکه شدن" مذاکرات خواندند.
مذاکرات ژنو با صدور تفاهم‌نامه همراه نشد
نشست مشترک وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساعت 3 بامداد يكشنبه، به وقت ايران در ژنو پایان یافت و توافق شد که دور بعدی مذاکرات بیستم نوامبر به مدت 2 روز در این شهر برگزار شود. گزارشگران از ژنو می‌گویند فارغ از نتایج مذاکرات این سه روز، به نظر می‌رسد این دور از گفتگوها شاهد طولانی‌ترین رایزنی‌های رو در رو میان نمایندگان ایران و آمریکا بوده، اتفاقی که در سی سال گذشته و پس از قطع روابط دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن، بی‌سابقه بوده است.

بي بي سي هم به نقل از منصور فرهنگ، استاد علوم سیاسی نوشت: دست راستی‌هاي آمریکا و لابی اسرائیل در این کشور، مانع پیشبرد سیاست‌هاي کاخ سفید در مذاکرات هسته‌اي است. او مي‌گوید این دو گروه "جنگ طلب" بر خلاف میل اکثر آمریکاییان، از توافق قدرت‌هاي جهانی و ایران رضایت نخواهند داشت. فرهنگ كه از نمایندگان پیشین ایران در سازمان ملل متحد است افزود: عدم توافق در مذاکرات امروز خبر بسیار خوشی برای اسرائیل خواهد بود که به هیچ عنوان با داشتن هر نوع برنامه هسته‌اي در ایران موافق نیست.

از سوي ديگر به گفته وزیر خارجه ایران، مذاکرات اتمی در برخی موارد با توافق و در مواردی دیگر با عدم توافق همراه بودند. محمد جواد ظریف تاکید کرد که بین گروه ۱+۵ اختلاف‌نظر وجود دارد و افزود که تندترین موضع را لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اتخاذ کرده است. در حالی‌که وزیر خارجه ایران از روز نخست نشست ژنو از احتمال صدور تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین یاد می‌کرد، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که چنین تفاهم‌نامه‌ای با توجه به مسائل حل نشده مربوط به رآکتور آب سنگین اراک یا چگونگی تبدیل اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده به ۵ درصد، قابل پذیرش نیست.

وزیر خارجه فرانسه هم‌چنین نسبت به "بازی‌های فریبکارانه" ایران هشدار داد و خواستار در نظرگرفتن نگرانی‌های امنیتی اسرائیل شد. مواضع فابیوس واکنش انتقادی کشورهای غربی را به دنبال داشت و دیپلمات‌های حاضر در ژنو، وی را متهم به تغییر مسیر مذاکرات و تلاش برای طولانی کردن روند گفتگو‌ها کردند. به اعتقاد آنها، آمریکا خواستار به نتیجه رسیدن گفتگوها در بازه زمانی کوتاه‌تر است تا مخالفان مذاکره و گروه‌های تندرو مانعی در مسیر آن ایجاد نکنند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۳:۴۳
در این مذاکرات فرانسه تحقیر شد.این کشور با اون تاریخچه طولانیش وفرهنگ غنیش در این دور مذاکرات تبدیل شد به نماینده اسرائیل ونتانیاهو.خیلی جالبه (166369)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۸
مقصر فرانسه نیست.مقصر ایران است.تا موقعی که این کشور(ایران)موضع خودش را درباره همه مسائل مورد نگرانی جامعه جهانی مشخص نکند . . . شرایط همینه . . . . (166631)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۳۱
آقا امین لطفا درست نظر بده. (166851)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۴۴
اقا امین تو فکر میکنی خیلی واردی ولی من فکر میکنم تو یه ادم احسساساتی هستی که مواضع متناقضی داری، از بشار اسد به خاطر دیکتاتوریش بدت میاد ولی از نظامیان دیکتاتور مصر که مردم بیگناه طرفدار مرسی رو در صف نماز قتل عام کردند خوشت میاد، ( هر چند من خودم یه ریال مرسی رو قبول ندارم )اگه نمیدونی بدون که دنیا تقریبا شیبه قانون جنگله فرانسه و غرب و همون جامعه جهانی تو اگر کودتای مصر بر علیه دولتی طرفدار خودشون بود ایا اینطور بیشرمانه سکوت می کردن ؟ حقوق بشر انها برای داخل کشورشان بدرستی اجرا میشود ولی برای کشورهای دیگر بعد از منافع ملی کشورهای غربی است و مطمن باش اونها منافعشان را بر حق من و تو ترجیح می دهند (166865)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۰۸
خیلی خوب نظری که داده بودم رو یادم نمی آید ولی اصلاً یادم نیست در نظری که نوشته بودم کلمه«شرایط همینه»رو داشته باشد.شایدم داشت.اصلاً یادم نمی آید ولی به هر حال نظر من سانسور شد .نظر من ادامه داشت.

دوست عزیز من کاملاً دارم بی طرفانه موضوعات رو مورد بحث قرار می دهم.قبلاً هم نظر داده بودم و در تاریخ 26 مهرماه گفته بودم مذاکرات نتیجه ای ندارد .علیرغم اینکه مذاکرات تا به نتیجه رسیدن داشت پیش می رفت اما در آخر بدون نتیجه پایان یافت.احتمالاً دفعه بعد یک توافقی حاصل بشود.

این نظر من در تاریخ 26 مهرماه است که کلی هم منفی گرفته.
https://www.baharnews.ir/vdcgzw9q.ak97n4prra.html

راستی هر کشوری شرایط خاص خودش رو دارد.ارتش مصر یک ارتش مردمی است اما اگر یک نگاهی به سوریه بیندازیم می بینیم که این کشور به طور کامل ویران شده و به عصر حجر برگشته است. (167068)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۱:۱۴
امین جان یکم عرق ملی داشته باش (167180)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۳:۴۴
خوشبحال صهیونیستهای داخلی! (166370)
هرکی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۵:۳۰
اقای شریعتمداری و حدادیان. و ارضی و ..... اه مریض های سرطانی ، کارگران و بازنشسته های دست تنگ تا ابد پشت شما است، یه نگاه به خودتون و اقای نتانیاهو بندازید نقاط مشترک زیادی دارید، یکیش اینه که هردو شما دوست دارید تحریم ها پا برجا باشه (166379)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۶:۰۵
به نظر من ،پیام اصلی مذاکرات این بود ،که برگزاری جلسات با معاونین وزرا و ... تنها یک بازی تکراری است که 10 روز دیگر تکرار خواهد شد و ما با 5+1 به توافق نخواهیم رسید چون مشخص شد که مشکل اصلی بحث هسته ای نیست مشکل خصومت ما با اسرائیل است که با ژنو رفتن حل نخواهد شد (166381)
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۲
خصومت با اسراییل نیز باید منطقی حل شود و ایران باید مثل پاکستان و ترکیه و حتی خود کشورهای عربی موضعی معتدل و غیر افراطی اتخاذ کند و کاتولیک تر از پاپ نشود و بهترین روش همان گفته خاتمی است که میگفت ما هر چه ملت فلسطین قبول داشته باشد را قبول داریم ( یعنی اگر انها صلح با اسراییل را پذیرفتن ما هم می پزیریم ) ، اخر کدام شرع و منطق قبول دارد که ما منافع ملی خود را فدای افرادی مثل محمود ذهار از رهبران حماس کنیم که اخیرا گفته اگر بین اسراییل و ایران جنگ شود ما بی طرفیم تازه این اقا کل پولش را ایران میدهد وای به حال محمود عباس که احتمالا ته دلش ارزوی حمله اسراییل به ایران را داردو همین مزدوران حماس اکنون در سوریه مشغول شیعه کشی هستند و برادر کشی در سوریه را دامن می زنند (166803)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۶:۳۱
امروز روز شادمانی برای اسراییلیها و بیشتر از آن شادمانی برای اقلیت افراطی داخلی است. (166382)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۲۴
من به هیچ گروه و حزبی اعتقاد ندارم ولی امیدارم آقای ظریف و همراهانش در مذاکره موفق و پیروز باشند همان طور که رهبر عزیزمان فرمود
موفق باشید (166387)
ايراني وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۲۹
مااول بايدترسياست خارجي تنش زدايي مي كرديم بعدمي رفتيم دنبال صنعت هسته اي.اون وقت اگه مثل هندوپاكستان بمب اتمي هم آزمايش مي كرديم كسي باماكارنداشت. (166388)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۳۲
اینجور جاها باید دشمنان واقعیمون رو بشناسیم. فرانسه همون کشوریه که هنگام حمله روسیه به ایران ، علی رغم توافق قبلی به ایران پشت کرد و نتیجه اش شد گلستان و ترکمنچای ، امروز دیدیم که بر خلاف تصور ، نه تنها آمریکا مشکل ایجاد نمیکنه ، بلکه میهواد مشکلاتی که فرانسه درست کرده رو حل کنه. اگه آقایون خیلی دوست دارن بگن مرگ بر ، از این هفته بگن مرگ بر فرانسه ، تا فرانسوی ها بدونن با این روش ها نمیتونن ماشین های آشغالشون رو به ما غالب کنن و نفتمون رو به تاراج ببرن. (166390)
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۵
دولت فرانسه اغلب خیلی بیشرم و بسیار بدتر از امریکاست، در زمان جنگ بطور علنی از عراق متجاوز حمایت و تجهیزات میراژ 2000 رو میداد و چون فروش هواپیما به طرفین جنگ طبق قانونش ممنوع بود هواپیمای سوپر استاندارد با موشک اگزوسه رو که مخصوص زدن کشتی بود به عراق اجاره داد! تا نفتکشهای ایرانو بزند، در حالیکه امریکا هرگز اینطور علنی از عراق حمایت نکرد، بی سیاستی و ضعف مقامات ایران اینکه بعد از جنگ بزرگترین قراردادتجاری ایران همین بود که با فرانسه برای مونتاژ پژو بود که باعث شده فرانسه میلیاردها دلار سالیانه سود برد، هر چند یک اصلاح طلبم ولی ان قرارداد راکه بهزاد نبوی امضا کرد اشتباه محض میدانم، و تاکنون سیاستمداران ضعیف ایران هیچ امتیازی سیاسی از این همه واردات پژو از فرانسه نگرفته اند (166791)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۳۳
حقش بود هیتلر به جای یهودی ها ، فرانسوی ها رو قتل عام میکرد... (166391)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۷:۵۴
من خوشبین هستم (166404)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۱۳
فرانسه دنبال باج خواهیه،میترسه بازار ایران رو از دست بده (166408)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۱۹
جناب لوران خان منگل
ما میگیم مثل ادم بیا بشین حرف بزن وگر نه ما اگه رگ غیرت ایرونیمون بزنه بالا و بخایم حتی. بمب اتم بسازیم نه فقط تو بلکه کل دنیا هیچ قلطی نمیتونید بکنید. (166410)
royan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۲۲
برادر حسين تبريك تبريك (166412)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۱
ما همچنان حامی دکتر ظریف و هیأت همراه شان هستیم. ملت ایران هیچوقت از رأی که در 24 خرداد ماه دادن ناامید نمیشن و همچنان پشتیبان دولت و هیأت مذاکره کننده هستن. خداییش وقتی دکتر ظریف رو توی او جمع میبینم به خودم میبالم. خدا شما را یاری کند. (166423)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۳
رییس جمهور فرانسه یه جورایی مدل احمدی نژاده از نوغ فرانسویش. متاسفانه تغییر قدرت در دنیل ترتیبش عکس ایرانه یعنی دوره محافظه کارای اونا با دوره اصلاح طلبای ما یکی میشه و بالعکس.خدا کنه تا قبل رفتن اوباما و اومدن یکی مثل بوش اوضاع درست شه. (166425)
saman92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۰۰
امان از اين تندروها (166435)
mk
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۲۵
مرگ بر روسیه (166451)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۲۹
این دفعه فرانسه مخالف بودا چه ربطی به روسیه داشت ؟ !!! (166846)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۲
نه بابا اين يك برنامه از قبل تعيين شده از سوي خود گروه بوده در دور بعد هم فرانسه كوتاه مياد و يك كشور ديگر مخالف ميشه خدا لعنتشان كند ان الله مع صابرين (166466)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۷
«از زمزمه دلتنگیم؛از همهمه بیزاریم
نه طاقت خاموشی؛نه میل سخن داریم» (166471)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۰
امیدواریم در داخل کشور همصدایی با رژیم اسرائیل نداشته باشیم (166480)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۹
دقیقا برای قالیباف و شریعتمداری و جلیلی و امثالهم . . . .به اونا تبریک بگید! (166491)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۱۰
همچنين كيهان شريعتمداري (166492)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۵۸
اونها هم کم حسین شریعتمداری ندارند. (166531)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۵
میبینید دیگه از شکلات سویسی روی میز خبر نیست (166792)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۲۸
ده روز دیگه توافقنامه امضا میشه نیازی به نگرانی و ناراحتی و ناامیدی دوستان نیست
"اقای" ظریف کارشو بلده. (166844)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۵۱
بگو انشاء الله (166874)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۰۲
توافق حاصل شده فقط میخوان خورد خورد به افراطیهای داخلی بگن تا سکته مرگ نشن (166998)