به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۱۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۲۰۹۶۸
با انتقاد از چهره ترسیم شده از امام حسین(ع) در جامعه امروز

خاتمی: اباعبدالله مظهر عزت الهی و خواهان عزت انسان بود

گروه سياسي: رئیس دولت اصلاحات با انتقاد از چهره ترسیم شده از اباعبدالله حسین در جامعه امروز اظهار داشت:« امام حسین می‌خواست انسان عزیز باشد و این عزت سرمایه ای است که با هیچ چیز قابل معامله نیست و امام نشان داد برای این عزت حاضر است که بالاترین سختی‌ها را تحمل بکند».
خاتمی: اباعبدالله مظهر عزت الهی و خواهان عزت انسان بود
حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی شب گذشته در مراسم «شب های نی نوایی» انجمن شاعران ایران شرکت کرد و سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. وی در ابتدا با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران او، حضورش در این مجلس را نعمتی برای خود دانست و با اشاره به مباحث عمیق و شعرهای ظریف و پرباری که شاعران قرائت کردند، گفت: «جای تاسف و تاثر است از اینکه چهره اباعبدالله(ع) درست خلاف آن چیزی است که باید در جامعه ما ترویج می‌شد.»

وی افزود:« شاید آنچه اتفاق افتاده هم با حسن نیت بوده ولی لااقل این انتظار بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که خودش درس گرفته از کربلا بود و از آن سرچشمه آمده بود ما نحوه دیگری نگاه داشته باشیم به اباعبدالله». رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد:«خیلی نکته‌ها و پیام‌های مهمی در زندگی اباعبدالله هست ولی آنچه آدم می‌تواند خلاصه کند و بگوید اینکه اباعبدالله مظهر عزت الهی و نیز خواستار عزت انسان بود و این بر خلاف چهره ای ناتوان، محتاج و کوچکی است که ایشان تصویر می شود.»

رييس‌جمهور سابق كشورمان یادآور شد:« نکته ظریفی را اهل معنا و اطلاع می‌گفت که برای من هم جالب بود بنده خودم تحقیق نکردم؛ می‌گوید ما در هیچ سند معتبری و مقتل محکمی ندیدیم که اباعبدالله تقاضای آب کرده باشند. البته یکی دو جا طلب آب کردند به این معنا که تصمیم گرفتند خود لشگر دشمن را بشکافد و به شریعه فرات برود یا برای خود او یا برای فرزندانش که تشنه بودند آب بیاورد و این طلب آب نه به معنی تقاضای آب و اظهار عجز و ناتوانی از تشنگی است که روح اباعبدالله بالاتر از اینهاست.»

رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« امام حسین(ع) در قیام کربلا و یا در برابر اصراری که برای تسلیم شدن در برابر یزید می شد جملات عجیبی دارند و می گویند فرومایه‌ای مرا میان دو امر مخیر کرده است یا بمیر یا ذلت و خواری را بپذیر، هیهات من الذله! نه خداوند خاری را برای انسان خواسته است نه پیامبر او و هیچ انسان غیرتمند و آزاده‌ای هم نمی‌پذیرد که ذلت را بپذیرد و این نقشی است که امام حسین(ع) داشت.» وی افزود:«امروز خیلی صحبت از عزت و کرامت انسان می‌شود ولی شوربختانه کرامت و عزت انسان هم امروز به نام دین به پای منافع نامشروع قدرت‌ها در حال نابود شدن است.»

خاتمی ادامه داد:« امام حسین می‌خواست انسان عزیز باشد و این عزت سرمایه ای است که با هیچ چیز قابل معامله نیست و امام نشان داد برای این عزت حاضر است که بالاترین سختی‌ها را تحمل بکند». رئیس جمهور اسبق کشورمان در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «سوره فجر را بخوانید چون آیات پایانی آن مربوط به جدم اباعبدالله است» اشاره کرد و گفت:« در بخش های پایانی این سوره آمده است" «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏» " ای جان مطمئن به سوی خدای خودت برگرد در حالی که تو از او خشنودی و او از تو خشنود. رضایت نسبت به خدایی که انسان را عزیز خواسته است همه وجود ابا عبدالله است.»

ايشان تصریح کرد:« حضرت، هنگامی که می‌خواهد از مدینه بیاید بیرون پای قبر جدش می‌آید و آن خطبه و مطالبی بیان می‌کند که ما راضی به رضای خدا هستیم و در آخرین لحظه‌ای که در گودال هم افتاده بودند که دیگر جوهر صدای ابا عبدالله از بین رفته بود لب‌هایش تکان می‌خورد کسی که نزدیک شد دید که می‌گویند خدایا راضی به رضای تو‌ام و در برابر تقدیر و قضای تو تسلیم و معبودی جز تو مرا نیست.» خاتمی خاطر نشان کرد:«خداوند همه ما را به روح اباعبدالله قیام و آرمان و درس‌هایی که اباعبدالله برای بشریت داد و بشر امروز سخت به آن نیازمند است آشنا بگرداند. انشا الله نظر عنایت ابا عبدالله هم شامل حال همه شما بخصوص عزیزانی که امروز در میان ما نیستند و بسیار هم عزیزند بگرداند.

سرباز اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۸:۵۹
من فداتون بشم خیلییییییییییییییییییییییی دوستت داریم (167718)
قابل توجه آقای روحانی عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۲۶
وبسایت رسمی محمد خاتمی(www.Khatami.ir)رو رفع فیلتر کنیــــــــــــــــــــد (167728)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۰۴
کجا دنیا دیدین وبسایت رئیس جمهور سابق فیلتر باشه
اسم خاتمی رو تو ویکی پدیا هم فیلتر کردن

کارگروه فیلترینگ باید توسط دولت و احزاب انتخاب بشه . نه اینه قوه قضاییه که همه میدونن سردمدارش اصولگرا انتخاب شه (167826)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۳۸
مگه اصلاحات سرباز هم داره؟؟؟؟ (167844)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۱۹
اصلا گریه به صورت سید بزرگوار نمیاد امیدوارم همیشه صورتشو خندون ببینیم (167724)
مهرماه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۳۵
انشااله نظر اباعبدالله شامل حال همه شما بخصوص عزیزانی که امروز میان ما نیستند و بسیار هم عزیزند بگرداند........ پرندگانی که زجر قفس میکشند.............!! (167730)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۴۰
آقاي خاتمي چرادرمقابل آتش زدن پرچم امام حسين(ع)درسال 88 سكوت كرديد؟فقط كافي بودمحكوم كنيدچه كارنظام باشه چه كارهركس ديگه اي...فقط كافي بوداين حركت محكوم كنيد (167765)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۰۸
اقای خاتمی در وقایع پس از انتخابات 88 سکوت کردند.. ولی این ادعایی که شما الان کردی برای اولین بار می شنوم و می بینم نوبت ان نرسیده که کاسبان فتنه از مردم بخاطر قضاوت های یکطرفه شون عذر خواهی کنن؟؟؟ (167781)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۱۴
این هم از ادعای جدید و تهمت های اقایان!! (167785)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۱۴
آقای خاتمی من به عنوان یه طرفدار گفتمان شما از شما تقاضا دارم درباره خوادث بعد ار انتخابات سال 88 اظهار نظری صریح بفرمایید ما دیگه خسته شدیم از سکوت شما (167786)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۴۹
چرا آتش زدن پرچم را گردن کسی دیگر می اندازید .یکم به اعمال خودت بنگر
وقتی میخوای اسم سید بزرگوار آقای خاتمی عزیز را بر دهانت بیاوری وضو بگیر (167810)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۰۷
میشه بگی کی آتیش زد پرچم امام حسین(ع) رو؟؟؟
آدم پرچم خودشو آتیش نمی زنه که دوست محترم (167831)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۲۹
بهار نیوزی های بی منطق و ترسو فقط منفی مدن.تو شما یه مرد پیدا نمیشه جواب بده یا جواب ندارید (167840)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۱۹:۵۹
سید محبوب اصلاحات خدا حفظت کنه انشاا... (167738)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۰۰
کسی که دلش با خداست تو قلب مردم برای همیشه موندگاره حتی اگر خیلی ها از خیلی از ابزارها استفاده کنن بازم جواب نمیده (167740)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۰۲
خاتمی را خدا عزیز کرده خدا بر عزتش بیفزاید (167742)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۱۰
اباعبدالله یار و یاورت باشه سید... واقعا که جامعه امروز ما از عاشورا و آزادی در بی خبری است.. (167749)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۱۸
امام حسین (غ):فرومایه‌ای مرا میان دو امر مخیر کرده است یا بمیر یا ذلت و خواری را بپذیر، هیهات من الذله! (167753)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۲۲
ای سید بزرگوار و ای سلاله پاک حضرت خاتم وصف تو در کلام نمی گنجد والله که کلام از تعریف تو عاجز است من برای آنانی متاسفم که هر بی اصل ونسبی سایتی راه انداخته همانان که ملت را خوار و ذلیل کرده اند اما سایت مردی از جنس مردترین مردان فیلتر است انشا ءاله که با سفارش مقام معظم رهبری رفع فیلتر شود (167755)
مظفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۴۹
درود بر سیدی که بااخلاص واعتدال پیرو راه ومکتب سلاله ای پاک زهراست (س) است و سیمای دین را خوب ترسیم می کند ،ازخواندن این تحلیل خردورزانه لدت بردم. آری قبام کربلا اوج عزت وبزرگی امام حسین ع و اوج عجز ودرماندگی یزید بود. (167770)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۵۱
بر سرو سینه میزنیم. در صف هیئت به زور از یکدیگر سبقت میگیریم. به دنبال قیمه و شام ونهار هیئت ها دوانیم ولی حالا کسی به این فکر نیست که در گوشه ای از دنیا بر اثر سیل و توفان چه بر سر مردم بینوای فیلیپین آمده است. (167773)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۰۹
آفرین. احتمالا در آخر مراسم برای فیلیپینها هم دعا میفرستن (167782)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۲۴
احسنت واقعا درود به شرفت... (167791)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۳:۳۳
چه ربطی به فیلیپین داشت؟؟؟؟
مگه اونها واسه ما چه کردن؟؟؟
کمک کردن یا رای به نفع ما تو سازمان ملل دادند؟؟؟
اونا هم جشن هایی دارن که شاید تو سروکله هم بزنن واسه غذا
جو گیر نشو روابط امروز مثل قدیم نیست
بده بستان است
چرا باید از مردم خودمون بزنیم بدیم به فیلیپین که مطمئنا از این به بعد هم همیشه هم نوا با غرب به ضرر ایران رای میده و کمکی هم نخواهد کرد د حوادث مشابه احتمالی در ایران (167870)