به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۲۱۲۹۸۸

حمله‌ هلیكوپترهای اسراییلی به جنوب سوریه

حمله‌ هلیكوپترهای اسراییلی به جنوب سوریه
گروه بین‌الملل: خبرگزاری سانا ساعات اولیه امروز (جمعه) گزارش کرد که بالگردهای اسراییلی اقدام به انجام عملیات و حمله‌ی هوایی در جنوب سوریه کرده‌اند که در این حمله حداقل سه غیرنظامی کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش‌هایی مبنی بر اصابت و وقوع انفجارهای متعدد در استان‌های القنیطره و درعا در جنوب سوریه وجود دارد. برخی منابع تأیید کرده‌اند که بالگردهای رژیم صهیونیستی اهدافی را در منطقه التول الحمر مورد هدف قرار داده‌اند. برخی منابع وقوع انفجارهایی در یک انبار مهمات متعلق به ارتش سوریه واقع در استان حمص این کشور را گزارش دادند. به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در انگلیس مدعی شد که یک موشک اسرائیلی عامل این انفجار بوده است.
در صورت تایید، این دومین تجاوز این رژیم به حریم هوایی سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد "انبار مهماتی که انفجار در آن رخ داده متعلق به حزب‌الله لبنان بوده است."
ستونهای داد از فاصله دور بر فراز شهر حمص دیده می شد و صدهای انفجارهایی نیز در داخل این شهر شنیده میشد. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، این پایگاه طی چند سال گذشته مورد استفاده حزب‌الله لبنان قرار داشته است. این گروه گفت که این انفجارها به پایگاه آسیب وارد کرده اند.
 
برچسب ها: سوریه