به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۱۴۲۰

اين‌هم عکس آسوشیتدپرس از روز عاشورا

گروه سياسي: عکس زیر را خبرگزاری آسوشیتدپرس از مراسم گل مالی در مراسم عزاداری عاشورا در شهر بیجار منتشر کرده است.

مرجع : قانون انلاین

۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۱
فقط تاسف (169948)
خودمونی
United Arab Emirates
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۳۱
برای شادی دل امام حسین گناه نکنید.

برای آزار دل امام حسین هر کاری می خواهید بکنید.

حق انتخاب با شماست. (169998)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۷
لطفا قبل از اینکه تاسف بخورید و از بی فرهنگی و خرافه پرستی بنالید یه کمی سنت های مناطق مختلفو مطالعه کنید. من خودم لرم و در منطقه ای که زندگی می کنم خدا رو شکر نه مداح میلیونی داریم نه سینه زنی پرشی و هزاران کار دیگه و امیدوارم مثل خیلی کارای غلط دیگه هرگز این موارد از پایتخت به ما هم نرسه. اما در منطقه لرستان رسمه در مرگ عزیزان گل میذارن و این غم و اندوه رو نشون می ده همونجور که لباس مشکی میتونه یه نشانه باشه و در بین مردم این منطقه خیلی ها نذر می کنن که در روز عاشورا سرتاپا لباسشونو گلی کنن و این مسئله برای ما امری کاملا پذیرفته شده هست چون با فرهنگمون عجینه. ممکنه یه کسی اونور دنیا سینه زنی ما در این دهه براش معنی نداشته باشه حالا ما باید فریاد وا اسفا سر بدیم؟!لطفا به سنت های اقوام احترام بذارید و ندانسته جبهه گیری نکنید. (170023)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۱۲
بيشتر شبيه جشنواره گل بازيه در اسپانيا يه هم چين جشنى دارن اما نه واسه عزا!!!!!!!!!! چون اين كار بيشتر تفريحه !!! شرم اوره به جاش يه خط زيارت عاشورا بخونن ثوابش بيشتره والا (170028)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۲۸
به رسم و رسوم همدیگه گیر ندیم!
شاید رسوم ما هم از نظر دیگران مسخره یا تاسف برانگیز باشه.
این عکس با دید منفی و پیش داوری منتشر شده! بیننده باید عاقل باشه. (170279)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۱:۵۷
اقا یا خانم معمار...درسته رسمه ولی رسم غلط وزشتیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الان به نظرت چه نفعی داره این شیوه عزاداری برای امام حسین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (170397)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۲۳:۴۴
از نظر کی زشت؟؟؟
من و شما؟!
آیا با گل مالی به خودشون صدمه میزنن؟؟؟ یا به حق کسی تجاوز میکنن؟؟
حالا اگه این رو به عنوان یه بازی یا مراسم توی یه کشور پیشرفته اروپایی میدیدین بازم همین حرفارو میزدین؟؟؟؟
به نظر م که نمیزدین... (170472)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۴
این ها هنرمندان چه کسانی هستند و چرا بزرگان دین جلوی این خرافه پرستی را نمی گیرند (169953)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۰۹
این یه سنت قومی هست و در این سنت خرافه پرستی وجود نداره و زدن گل به لباس و سر و صورت برای مردم این مناطق نشان دهنده اوج غم و اندوه هست.
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید. (170026)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۴۸
بعضی چیزها بعضی وقت ها جواب میده.
امام علی می فرمایند برای زمان خودت زندگی کن. قابل فهمه دیگه! (170238)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۰
چند روز پیش با دوستی به یک روضه زنانه که برای محرم در یکی از مناطق تهران برگزار شده بود رفتم. چیزی که من دیدم با مراسم پرزرق و برق تالارها تنها تفاوتش فقط رنگ لباس ها بود .خانم ها با همان آراستگی مراسمات شادی و همان لباسها ولی به رنگ سیاه اومده بودن.مگه ما برای مراسمات شما تهرانی ها نظریه صادر می کنیم ؟! این سنت ماست و ریشه در باورهای ما داره.نه انحرافه و نه خرافه پرستی. و نه مشکلی داره که چهره تشیعو بد نشون بده. ما در روزگار اندوه رسم داریم به سر و لباسمون گل می زنیم. (170038)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۶
هر دم ازین باغ بری می رسد... (169958)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۴
دوست عزیز توی دیار شما رسمه روز عاشورا میگو سخاری بدن و در مراسم عزاداری غنی و فقیر، افراد مشهور و عادی ، خوص و عوامو از هم جدا کنن و موقع ورود به هیئت ظاهرتو برانداز کنن که ببینن به کلاس مجلس می خوری یا نه توی دیار ما هم مرسومه مردم به لباسشون گل بزنن همه از دم از غنی و فقیر تا معرروف و عامی. (170045)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۲۷
اونم زشته اینم قبیحه! عاشورا فرهنگ بیداریه نه خواب!!! بدی یک چیز دلیل خوبی برای پسندیده بودن یک چیز دیگر نیست (170206)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۰
حالا نفس گل زدن بد نیستا اما اونم حدی داره! مثلا میشه بجای این ادا بازی به اندازه نیم یا یک وجب روی سر یا سینه مالوند و... (170211)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۶
چقدر زشت
آیا امام حسین به این گل بازیها نیاز دارد یا می خوان آبروی شیعه و ببرن (169960)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۲۴
امام حسین نه به سینه زنی شما و نه به گل مالی ما نیازی ندارن. این ماییم که می خوایم هرکس به شیوه خودش با این حادثه عظیم ارتباط برقرار کنه. همونطور که برای شما پوشیدن لباس مشکی در روز عاشورا یه جور احترامه برای ما گل مالیدن یه جور همدردیه و هیچ منافاتی با درک پیام های عاشورا نداره.
هرکسی از ظن خودش با این مصیبت عظیم همراه میشه. ضمن اینکه این یه رسم نوبنیاد و به قول دوستان انحراف نیست بلکه یه سنت تاریخی برای برخی اقوام در مراسم عزا هست. (170199)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۳
واقعا اینجور عزاداری ها تاسف بار است و در شان امام حسین نیست که با این حرکات ، شان ایرانی و اسلامی خود را در اذهان مردم دنیا زیر سوال ببریم . (169968)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۷
:D باحاله (169969)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۸
تورو خدا آخه این گل مالی یعنی چی؟ مگه عزاداری اینطوری میشه ؟ (169970)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۱۱
دوست عزیز هر شهری رسم و آداب خودشو داره. کاش یاد بگیریم به رسوم همدیگه احترام بذاریم. هرچند در این عکسی که گذاشتن شیطنت وجود داره. (170027)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۵
این یک سنت آیینیه و در برخی مناطق ایران مردم انجام میدن. (170048)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۱۹
عکس جالبی است (169985)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۰
بی زحمت برید اخلاق را در روز عاشورا بیاموزید و در زندگی اجتماعی به کار برید و شأن امام حسین (ع) رو پایین نیارید با این کارا (169986)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۳
گمان نکنم آموختن اخلاق عاشورایی منافاتی با عزاداری های سنتی داشته باشه.تفاوت های فرهنگی در همه جا وجود داره نباید فوری براش قطعنامه و بیانیه صادر کرد. اول یه کم راجع بهش تحقیق کنید بعد فرمان جمع کردنشو بدید. (170216)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۲۱
چرا جلوی این خرافاتی ها رو نمی گیرن؟!
آبروی شیعه رو بردن! (169987)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۴:۴۳
چه اشکالی داره؟ تو خیلی از کشورها مراسم گل بازی گوجه پرانی یا تخم مرغ پرانی هست . . . . (170008)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۲۷
یک . . . با یک حرکت نسنجیده آبرو و فرهنگ و تمدن یک ملت رو ب سخره میگیره
حیف امام حسین (ع) که امام ماست.عادت کنیم هر چیز خوبی که داریم دیگه بی ارزش نکنیم. (170051)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۳۱
به جای گل مالی خاکساری را بیاموزیم. (170060)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۲۹
ما برای نشان دادن نهایت غم و اندوه این کارو انجام می دیم و بر عکس شما دیدن اینکه جوونایی که خیلی به ظاهر و موهاشون اهمیت میدن به عشق امام حسین و طبق یک رسم دیرینه تمام لباس و موهاشونو به گل آغشته و عزاداری می کنن خیلی هم زیباست. البته عکس اصلا مناسب انتخاب نشده و برای ما که هر سال این مراسمو از نزدیک می بینیم هم کمی عجیبه. (170209)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۵:۵۱
امام حسین (ع) و فرزندان و یارانش برای این گل مالی یا قمه زنی یا زنجیر زنی شهید شدند؟؟؟؟ یا برای زیر ذلت نبودن برای نماز خواندن برای امربه معروف ونهی از منکر برای جلوگیری از فساد حاکمان ظالم برای رسیدن به درجه ی والای شهادت شهید شدند؟؟؟
واقعا" الان این حدیث رو درک کردم که میگه « یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت بدون فکر است » (170076)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۱۸
قطعا امام حسین برای پوشیدن لباس سیاه من و شما و درست کردن دسته عزاداری هم شهید نشدن. اما هرکدوم از ما با سنت هامون برای شهادت مظلومانه اماممون با رسم و رسوم خاص عزا داری هامون علاقه مونو به امام نشون می دیم. ما ایرانی ها خیلی تو کار شعاریم اگه این همه که تو کامنت ها نوشته می شه امام حسین و راهشو شناخته بودیم خیلی جاها نباید سکوت می کردیم. ضمنا این قضیه گل خیلی با قمه زنی متفاوته اگه شما تنها مرجع قضاوتتون این عکس نباشه و در این مناطق حضور می داشتید بهتر موضوعو درک می کردید. (170190)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۶:۱۶
باید چهره ای زیبا از اسلام و تشیع رو به جهان نشون بدیم اما ... (170093)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۳۵
این همه اینور و اونور دارن چهره خشن از اسلام نشون میدن حالا شما به این شیوه عزاداری که هیچ صدمه ای به کسی وارد نمی کنه و در نوع خودش می تونه رسم زیبایی هم باشه، که هست، گیر دادین. (170219)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۶:۵۳
شاید یه عده از ترویج این گونه مراسم و زیاده روی این جور برنامه ها در مراسم های مذهبی نفع میبرند که جلوی این برنامه ها رو نمیگیرند و اجازه ترویج ان را میدهند . واقعا به این ماشین نویسی ها توجه کنید . یزید خره گاومنه و .... (170125)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۸:۵۰
من خودم بیجاری هستم وبه شدت با این مراسم مخالفم. بهتر است در روز عاشورا بیشتر دعا خواند و با افکار امام حسین آشنا شد، چیزی که ما را از آن دور می کنند. (170241)