به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۸:۲۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۱۴۲۵

شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند ادغام شوند

گروه اقتصادي: معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: برای ادغام ایرلاین‌ها باید ابتدا مراکز تعمیر و نگهداری هواپیماها در کشور یکپارچه شوند.
شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند ادغام شوند
فرج‌الله کریمی مجد با بیان این‌که برای ادغام ایرلاین‌ها ابتدا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، اظهار کرد:‌ این کار بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی امکان‌پذیر نیست و ابتدا باید شرکت‌های هواپیمایی تحت مدیریت واحد در حوزه تعمیرات و نگهداری یا ایمنی درآیند و فعالیت کنند.

شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند به لحاظ مالی و اداری ادغام شوند
وی در عین حال تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند به لحاظ مالی و اداری ادغام شوند و این کار صحیحی نیست. این کارشناس توضیح داد: ایرلاین‌ها هر کدام ترفند‌های خاصی برای مباحث مالی و پول‌سازی دارند که با ترکیب آنها با یکدیگر این موضوع با مشکل مواجه می‌شود و ممکن است منافعشان به خطر بیفتد بنابراین برای این کار ابتدا باید تمهیداتی اندیشیده شود.

یکپارچه‌سازی مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما لازمه ادغام ایرلاین‌ها
به گفته‌ معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری یکپارچه‌سازی حوزه تعمیرات و نگهداری ناوگان هوایی همه ایرلاین‌ها تحت نظارت سازمان هواپیمای اولین گام مهم در جهت ادغام شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود. وی با بیان این‌که عمر بالای ناوگان هوایی در کشور به دلیل نبود منابع مالی نیست، تصریح کرد: ورود قطعات هواپیما و خرید آن به دلیل شرایط تحریم است و نمی‌توان نبود منابع مالی لازم را از دلایل عمر بالای ناوگان هوایی در کشور دانست.
مرجع : ايسنا