کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لاریجانی: کمی هم در مخالفت وزیر صحبت کنید!

اظهارات نماينده فتنه‌شناس درباره گودرزي

26 آبان 1392 ساعت 11:33

گروه سياسي: نماینده مشهد و گروه پايداري در مجلس كه تكيه كلامش واژه «فتنه» است در بیان مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: آیا شما مي‌توانید در کابینه در مقابل برخی سران فتنه که خود را پدرخوانده و قیم رئیس‌جمهور مي‌دانند ایستادگی کنيد و از حقوق ملت دفاع نمایید؟


در جریان بررسی صلاحیت و برنامه های محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، جواد کریمی قدوسی از نماینده‌هاي تندروي مجلس كه همواره عليه وزراي پيشنهادي روحاني موضع گيري مي‌كرد، اين بار هم به عنوان مخالف اظهار داشت: وقتی یک وزیر از مجلس رای اعتماد مي‌گیرد دارای جایگاه و حقوقی مستقل و هماهنگ با دولت است تا از حق ملت دفاع کند.

کریمی قدوسی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سوال اساسی اینجاست، آقای گودرزی فردی نیست که بتواند در جایی که به صلاح ملت باشد اعمال قانون کند، همانطور که در رای اعتمادهای قبلی شاهد بودیم، برخی وزرا بعد از رای آوردن و این که حساسیت مجلس نسبت به فتنه 88 را دیدند در انتصابات خود از کسانی استفاده کردند که در فتنه فعال بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: در یک وزارتخانه تمام مدیران از فعالان فتنه انتخاب شدند و این نشانگر این است که گودرزی نمی تواند در چنین کابینه ای مستقل عمل کند. نماینده مشهد با بیان این که گودرزی باید بر اساس مشی عدالت عمل کند گفت: عدالت یعنی اینکه دو نفری که در فتنه 88 نقش داشتند و صدا و سیما نیز به خوبی مستندی را در روزهای گذشته از آن ها پخش کرد که مورد تقدیر است، از حصر خانگی خارج نشوند. متاسفانه در برخی وزارتخانه ها برخی مدیران با استفاده از جایگاه خود در جهت رفع حصر این افراد تلاش مي‌کنند.

کریمی قدوسی گفت: آقای گودرزی شما توان ایستادگی در مقابل برخی سران فتنه که خود را پدرخوانده و یا قیم رئیس جمهور مي‌دانند ندارید. شما وارد کابینه ای مي‌شوید که توان ایستادگی مقابل این افراد را ندارد. متاسفانه زمانی که رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تهدید مي‌کند حتی یک وزیر پیدا نمی شود که جواب وی را دهد و شان ملت ایران را حفظ کند.

کریمی قدوسی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شما باید به جوانان امید دهید نه این که آن ها را مایوس کنید. آیا در جایی که سخن به میان مي‌آید و مي‌گوید خزانه های کشور خالی است شما پاسخی مي‌دهید و مي‌توانید از حقوق ملت دفاع کنید؟ وزارت ورزش و جوانان فرصت خوبی برای دیپلماسی ورزشی است. از این فرصت باید استفاده کنید تا مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان برسانید اما شما نمی توانید این اقدام را انجام دهید.

همچنین در خلال صحبت های کریمی قدوسی، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به وی گفت: بهتر است شما کمی هم در مخالفت وزیر صحبت کنید. صحبت های شما بیشتر در خصوص مسائل کلی است. عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: در جریان برگزاری کنفرانس افق 2 تعدادی ضدصهیونیست برای شرکت در این کنفرانس دعوت شدند اما برخی با این اقدام مخالفت کردند.

نماینده مشهد با بیان این که آقای گودرزی ما چگونه ما مي‌توانیم به شما اطمینان داشته باشیم گفت: وزرا نباید در دولت حاشیه سازی کنند. بنده به عنوان یک عضو کمیسیون در مجلس مي‌گویم که باید صد روز و صد روزه ها خرج خلق حماسه سیاسی شود نه اینکه فرصت را از دست بدهید. شما باید با تعامل با جوانان جهان مظلومیت ملت ما را به اطلاع جهانیان برسانید نه این که با تعامل با دنیا بخواهید مشکل جهان را حل کنید.

کریمی قدوسی گفت: آیا شما در جایی که گفته مي‌شود در انتخابات 50 درصدی که به دولت رای ندادند تندرو و اهل افراط هستند جوابی مي‌دهید؟ عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با توجه به انتصابات اخیر در دولت گفت: برخی از وزرا که رای اعتماد از مجلس گرفتند در جلسات مختلف در کمیسیون ها قول دادند که در انتصابات خود به صورت اتوبوسی عمل نکنند اما شاهد بودیم که مدیران را به صورت اتوبوسی خانه نشین کردند و آقای عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و از دانشمندان کشورمان که هدف ترور نیز قرار گرفته بود در این دولت کنار گذاشته شد.


کد مطلب: 21581

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21581/اظهارات-نماينده-فتنه-شناس-درباره-گودرزي

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir