به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۱۷۲۳

دلایل عدم گازرسانی به مسکن مهر

گروه اقتصادي: مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر با رد وجود مشکلاتی مانند نبود منابع مالی و کمبود گاز در فصل زمستان در گازرسانی به مسکن مهر، عدم گازرسانی به برخی از واحدهای این پروژه را تشریح کرد.
دلایل عدم گازرسانی به مسکن مهر
امیرخانی با تاکید بر این که هیچ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر بدون گاز تحویل داده نشده است گفت: البته به برخی از واحد‌ها به سه دلیل گازرسانی صورت نگرفته است. مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر گفت: اولین دلیل عدم گازرسانی به برخی از واحد‌های تکمیل شده مسکن مهر عدم تایید شبکه داخلی (لوله‌کشی) توسط سازمان نظام مهندسی کشور است. تا زمانی که سازمان نظام مهندسی شبکه داخلی واحد‌های تکمیل‌شده مسکن مهر را تایید نکند شرکت ملی گاز نمی‌تواند نسبت به نصب کنتور آنها اقدام کند.

وی با اشاره به این‌که وجود ایراد در لوله کشی داخلی واحد‌های مسکونی خط انفجار را به همراه خواهد داشت اظهار کرد: در صورت تایید لوله‌کشی داخلی واحد مسکونی توسط سازمان نظام مهندسی و اعلام آن به شرکت ملی گاز این شرکت طی 72 ساعت گاز آن واحد مسکونی را وصل خواهد کرد. مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر یکی دیگر از دلایل عدم گازرسانی به واحد‌های پروژه مسکن مهر را عقب ماندن برخی سازمان‌های خدماتی مانند سازمان آب، برق و فاضلاب عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل این‌که این سازمان‌ها در حال حفاری برای ارائه‌ی خدمات خود هستند معبر در اختیار شرکت ملی گاز قرار نگرفته و به همین دلیل نمی‌توان گازرسانی به این واحد‌ها را انجام داد.

امیرخانی سکونت قبل از موعد در واحد‌های مسکونی پروژه مسکن مهر را یکی‌دیگر از دلایل نداشتن گاز این واحد‌ها اعلام کرد و توضیح داد: در حالی برخی به بهانه تغییر دکور یا قرار‌دادن اثاث کم‌کم نسبت به تصرف واحد تکمیل‌نشده اقدام کردند که واحد مسکونی مورد نظر برای گازرسانی آماده نشده است. وی با بیان این‌که تصرف پیش از موعد واحد‌های مسکن مهر در کل کشور بسیار ناچیز و در حدود پنج تا 10 درصد است، اظهار کرد: این‌گونه سکونت در این واحدها موجب شده در برخی نقاط افزاد به صورت غیرمجاز اقدام به انشعاب کنند که این کار بسیار خطرناک است و قطعا شرکت ملی گاز با این افراد برخورد خواهد کرد.

پیشتازی شرکت گاز در پرند نسبت به سایر سازمان‌ها
وی با تاکید بر این‌که شرکت ملی گاز در پروژه مسکن مهر پرند نسبت به سایر سازمان‌ها در خدمات‌رسانی پیشتاز است توضیح داد: علمک‌ها در پروژه‌هایی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی - مرحله‌ی نازک‌کاری - دارند نصب شده تا زمانی که واحد‌های مسکونی تکمیل شد و نظام مهندسی شبکه داخلی آنها را تایید کرد نسبت به گازرسانی به آنها اقدام شود. امیرخانی در مورد آخرین وضعیت گازرسانی به واحد‌های مسکن مهر شهر پرند نیز گفت: عملیات گازرسانی به واحد‌های مسکونی فاز 5 و 6 آغاز شده که گازرسانی به فاز 5 در مراحل پایانی و گازرسانی به 80 درصد واحد‌های مسکونی فاز 6 نیز انجام گرفته است.

مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر ادامه داد: مکان‌هایی نیز که گاز ندارند واحد‌هایی در حال ساخت با پیشرفت 40 تا 60 درصد است و طبیعی است که این واحد‌ها در حال حاضر قابل سکونت نیست. مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر در مورد تاخیر در گازرسانی به برخی از واحد‌های تکمیل‌شده مسکن مهر پرند اظهار کرد: برخی تعاونی‌ها به اجرای تعهدات خود نسبت به سازمان عمران‌شهر پرند پایبند نبودند به همین دلیل شرکت ملی گاز نتوانست برای برخی مناطق طراحی لازم را انجام دهد، چرا که مسیر مورد نظر را در اختیار نداشت. اما با قرار گرفتن این واحدها در اولویت، گازرسانی به آنها طی دو ماه انجام خواهد شد.

امیرخانی نبود منابع مالی برای گازرسانی به مسکن مهر پرند را هم رد کرد و گفت: برای گازرسانی به یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در کل کشور 600 میلیارد تومان هزینه شده است. وی اعلام کرد: علمک 450 هزار واحد مسکونی دیگر پروژه مسکن مهر نیز نصب شده است که در صورت تایید سازمان نظام مهندسی نسبت به وصل گاز این واحد‌ها نیز اقدام خواهد شد. مجری پروژه گازرسانی به مسکن مهر عدم گازرسانی به واحد‌های مسکن مهر به دلیل کمبود گاز در فصل زمستان را هم رد کرد .
مرجع : ايسنا