به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۲۱۹۱۲

آوارگی و چادر زنی همراهان بیماران!/تصاوير

گروه جامعه: برپایی چادرهای کوچک و بزرگ اطراف بیمارستان های پایتخت، گرچه سالهاست که به پدیده اجتماعی پیرامون مراکز درمانی تبدیل شده است اما هر بار مهمانان تازه ای را در خود جا می دهد.
مهمانانی که از شهرهای دور و نزدیک به امید درمان و بهبودی بیمار خود راهی پایتخت شده اند تا از امکانات تخصصی درمانی آن استفاده کنند. نبود محل اسکان و اقامت در نزدیکی بیمارستان، یکی از مشکلات این همراهان بیمار است بنابراین تعداد قابل توجهی از آنان به دلیل نداشتن بضاعت مالی در پرداخت هزینه هتل و مسافرخانه اقدام به برپایی چادر در معابر کنار بیمارستان می کنند. اغلب این مسافران در حقیقت همراهان بیماران خاص و سرطانی هستند که نیاز به رسیدگی های مداوم دارند، آنان می خواهند تا پایان دوره درمان به صورت شبانه روزی به نیازهای جسمی و روحی بیمار خود توجه کنند و در کنار آنان باشند اما به علت ارایه نکردن خدمات رفاهی و اقامتی از سوی بیمارستان و نداشتن بضاعت مالی برای اقامت در هتل ها و مهمانسراها اقدام به برپایی چادر می کنند.

















مرجع : تسنيم

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۵۲
دولت عدالت محور و مهرورز... بوی نفت، بوی رانت، بوی اختلاس، ....
بنظرتون با 3000 میلیارد تومان میشد برای همه بیمارستانهای پایتخت اقامتگاه جهت سکونت همراه بیماران خاص در طول دوره درمان احداث کرد ؟!!! یا شاید میشد برای همه مراکز استانها یکچنین بیمارستان مجهزی احداث کرد ؟!!! البته شاید مجبور میشدیم طلبمون از آقای ب.ز رو هم بگیریم ....
متاسفم ...
بهر حال مرگ بر آمریکا (172781)
دوستدار عزراییل
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۳:۰۵
گلوتونو با ساندیس تر کنید وبگید
مرگ برآمریکا ، فرانسه ، انگلیس ،اروپا ،آفریقا ، کره ،ژاپن ،خارجی ها ،داخلی ها ، آدم فضایی هاو...
فقط موقع ساندیس همدیگه رو هل ندین به همه میرسه (173171)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۱
متاسفانه وزیر بهداشت به جای رسیدگی به هزینه های سرسام آور مداوا در ایران اعلام می فرمایند تعرفه های پزشکی رشد مناسبی نسبت به تورم نداره و پزشکان مظلومند. شاید به خاطر همین درآمد ماهی چند ده میلیون یا چندصد میلیونیشونه که همگی تو کار برج سازین. به خدا هزینه ها اونقدر کمرشکنه که آدم ترجیح میده پولشو برای خرج کفن و دفن نگه داره. (172801)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۵
اوضاع خدمات درمانی در ایران تاسف باره. چند وقت پبش گذرم به اورژانس یکی از این بیمارتانای کوچک مناطق محروم افتاد. خانمی اونجا به همراه مادرشون مراجعه کرده بودن و حال خوشی نداشتن و همون وسط حالت تهوع بهشون دست داد.اول که هیچ کدوم از پرستارا یه سطل دست بنده خداها ندادن. بعد هم در کمال تعجب برای تمیز کردن کف مادر بیچاره خودش رفت تی برداشت و در حضور پرسنل کفو تمیز کرد. پرستاره هم اون وسط به حالتی که دچار چندش شده بود صحنه رو نگاه می کرد.متاسفانه این جایی هست که ما زندگی می کنیم و در خیالمون بهشته و پر از انسانیت و نوع دوستی و خیلی واژه هایی که فقط به گوشمون خورده و با معنای هیچ کدومش آشنا نیستیم. (172802)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۹
اگه امکانات در سراسر کشور تقسیم بشه مردم مجبور نیستن به تهران هجوم بیارن. باور کنید توی خیلی از حوادث به علت مسافت زیاد با یه بیمارستان که خیلی هم مجهز نیست مردم جونشونو از دست میدن.به خدا برای یک کشور غنی مثل ایران توی این قرن که دنیا داره از فرط امکانات منفجر میشه این وضعیت شرم آوره. (172805)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۳۱
بهتره یه احوالی از مریضایی که از لبنان میاریم ورایگان درمانشون میکنیم وهمراهانشونو تو بهترین هتل اسکان میدیم هم پرسشی بکنید،بیچاره اونان نه ما ملت ایران!!!!!! (172808)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۰:۱۳
یکی از دوستانم پرستار یکی از این بیمارستان های ارگان های خاص هست و وقتی از امکاناتی که در اختیار بیماران کشورهایی از جمله لبنان میذارن تعریف می کرد واقعا مونده بودم اون هم به صورت رایگان.گویا یه بخش خاصی دارن به اسم وی آی پی که فقط مختص همین خارجی هاستو چیزی توی مایه های هتل چند ستاره برای بیمار و همراهشه.. والله از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. (173033)
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۳۸
خدایا! پای هیچ احدی رو به بیمارستان، کلانتری، دادسرا باز نکن... (172816)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۹:۲۰
اخه مگه یه ادم چقدر باید عذاب بکشه از یه طرف عزیزش تو بیمارستان با هزینه سرسام اورش از طرف دیگه اینجوری تو خیابون اخه این عدالته (172991)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۱:۰۸
ما سه نوع بیمه داریم بازهم بایستی بیش از 70 %هزینه را بایستی بپردازیم!!!! (173075)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۳:۱۰
در نهاوند روز شنبه غروب 8/25 خدا وکیلی یک خانم دکتر در اورزانس بود وتا موقعی که من اونجا بودم 120 نفر در نوبت ویزیت یا ویزیت شده بودند.از افغانستان هم بدتر شدیم!!!! (173177)