به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۲۱۶۱

عراقچي:​توقف غني​سازي موردپذيرش نيست

گروه سياسي: توافقي كه در آن "غني سازي" از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد مورد پذيرش نخواهد بود
عراقچي:​توقف غني​سازي موردپذيرش نيست
سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در توییتی که صبح امروز منتشر کرد نوشت: مذاكرات جدي محتوايي از امروز ٩ صبح شروع مي شود. هيچ توافقي كه در آن "غني سازي" از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد مورد پذيرش نخواهد بود.مذاكرات جدي محتوايي از امروز ٩ صبح شروع مي شود. هيچ توافقي كه در آن "غني سازي" از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد مورد پذيرش نخواهد بود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران درباره دستور کار امروز مذاکرات ، گفت: آقای ظریف و خانم اشتون صبح امروز ملاقاتی خواهند داشت و نتایج جلسات دو جانبه دیشب که بین ما و هیأت های مختلف انجام شده و نتیجه جلساتی که بین انها انجام شده است را جمع بندی کنند. وی افزود: اگر در جلسه خانم اشتون و آقای طریف متقاعد شویم روند مذاکرات به روند معقولی تبدیل شده است ، مذاکرات در مورد پیش نویس را با خانم اشتون آغاز خواهیم کرد. عراقچی گفت: ظهر یا بعد از ظهر امروز وارد مذاکره درباره پیش نویس می شویم. اینکه چقدر طول می کشد تا به نتیجه برسیم خدا می داند.

مذاکرات ایران و 1+5 از ساعت 18:10 دقیقه امروز آغاز شد . ظریف و اشتون پیش از نشست افتتاحیه در ناهار کاری مشترک حضور یافتند. مذاکرات پس از نشست افتتاحیه در سطح معاونین وزرای امور خارجه و در قالب دو جانبه و چند جانبه ادامه پیدا کرد. معاونین وزرای خارجه ایران با روسیه و امریکا به صورت دو جانبه و با کشورهای اتحادیه اروپا به صورت مشترک دیدار کردند. مقامات ایرانی شرط ورود به مذاکرات محتوایی در مورد متن پیشنهادی را به متقاعد شدن در اعتماد از دست رفته جلسه گذشته منوط کرده اند.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۲:۳۴
غرب نباید فکر کنه ما بخاطر تحریم ها پای میز مذاکره اومدیم. رای مردم به صلحطلبی و رابطه سازنده با همه کشورها بود. مردم ما جنگ نمی خوان تنش و درگیری و خونریزی نمی خوان اما این به این معنی نیست که حاضرن از حق طبیعی شون کوتاه بیان!
ما روحانی رو انتخاب کردیم چون می خواستیم اون چهره جنگ طلب و ستیزه جویی که احمدی نژاد از ایران تو دنیا ترسیم کرده بود رو پاک کنیم. چون اون تصویر چهره واقعی ما نبود.
ولی اگه غرب به این نتیجه برسه که ما حاضریم از سر حقوقمون که همه ملت های دیگه برخوردارن کوتاه بیایم فردا یک بهانه دیگه درست می کنه و یک چیز دیگه از ما می خواد. (173991)
اصلاحیون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۰۰:۲۹
احسنت
حرف همه مردم چه اعتادالی تفریطی و کندرو و تندرو همینه
یه سری که کلا با دولت مشکل دارن
چرا وقتی عراقچی این حرفها رو میزنه چیزی نمیگن؟؟؟؟
دنبال بهانه هستند فقط واسه تخریب دولت (174434)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۹
انشاءالله درست میشه اون ته دلم روشنه (174004)