به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۲۲۴۰۲
دعوا بر سر امتیازدهی و امتیازگیری متوازن است

عراقچی: موارد اختلافی محدود است

گروه سياسي: مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی ایران گفت: مذاکرات ایران و 1+5 هم‌چنان به صورت خیلی فشرده ادامه دارد و کلمات در حال بالا و پایین شدن هستند.
عراقچی: موارد اختلافی محدود است
به گزارش ایسنا سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به مذاکرات روز جمعه گفت: امیدواریم امشب به نتیجه برسیم که امکان آن وجود دارد اما ممکن هم هست مذاکرات فردا هم ادامه داشته باشد. او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا روند امتیازدهی و امتیازگیری متوازن است؟ گفت: فعلا دعوا بر سر همین است؛ مذاکرات فعلا ادامه دارد. این مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 تاکید کرد: مذاکرات به مراحل سخت خود رسیده است و از این رو به سختی انجام می‌شود ولی در عین حال موارد اختلافی محدود است.

سخنگوی کاترین اشتون گفت که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر با وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ دیدار خواهد کرد. «مایکل مان» تأکید کرد که اشتون در طول روز در حال مذاکره با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بوده است.  وي افرود: اشتون گفتگوهای فشرده ای با ظریف داشت. اشتون قرار است تا دقایقی دیگر اعضای 1+5 را در جریان گفتگوها قرار دهد. پیشتر نشست سه جانبه ظریف، اشتون و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به پایان رسیده بود.

حاشيه‌ها:

اگر چه ساختمان "Cicg" -مرکز کنفرانس های بین المللی سازمان ملل در ژنو- به طور رسمی برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته شده اما برگزاری مذاکرات و دیدارهای دوجانبه در هتل "اینترکنتیننتال" ژنو باعث شده تا بسیاری از خبرنگاران از این ساختمان به هتل محل مذاکرات کوچ کرده و در قسمت لابی آن مستقر شوند. شاید حضور در این هتل به خبرنگاران کمک کند تا بهتر بتوانند در جریان اخبار قرار بگیرند، رفت و آمدها را تحت نظر داشته باشند و بتوانند از منابع نزدیک به مذاکرات اخبار ویژه ای را کسب کنند اما نبود امکانات کافی از جمله اینترنت مناسب و پرسرعت، پریزهای برق کافی و صندلی برای نشستن کار خبرنگاران و گروه های خبری را سخت کرده است.

این در حالی است که تیم حفاظت هتل از ورود دوربین های فیلمبرداری و عکاسی به هتل جلوگیری میکند و لذا تصویربرداران نیز با سرمای شدید بیرون از هتل دست و پنجه گرم می‌کنند. هم اکنون لابی هتل اینترکنتیننتال مملو از خبرنگارانی از رسانه های سراسر دنیا است که اینجا دور هم جمع شده اند تا آخرین رویدادهای مربوط به سومین دور از مذاکرات ژنو را به کل دنیا مخابره کنند؛ خبرنگارانی که در کنار هم نشسته اند و هر از چندگاهی برای تکمیل گزارشات خود به زبان فارسی یا انگلیسی از هم سوال میپرسند.

به محض اینکه یک مقام نزدیک به هیأت های مذاکره کننده وارد لابی هتل می‌شود آنها از جا میپرند و البته خیلی از آنها که خوب به اهمیت محل نشستن خود و دسترسی به پریز برق واقف هستند ترجیح میدهند از صندلی خود بلند نشوند! اینجا همه به سختی مشغول کار هستند؛ از تیم مذاکره کننده ایرانی گرفته تا خبرنگاران و تصویربرداران ولی همه آنها امیدوار هستند که تیم مذاکره کننده ایرانی بتواند با قدرت از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کند؛ همین امیدواری که در همه خبرنگاران هم وجود دارد، باعث شده تا به میزان زیادی خستگی کار را فراموش کنند.

۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۹:۴۶
دست خالی برنگردید (175525)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۰:۰۰
آره محدوده محدود به توقف غنی سازی (175535)
تافل!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۰:۵۳
من فردا تافل دارم! جان ما سریعتر تموم کنین این مذاکراتو که من هر دو دقیقه صد تا سایت رو چک نکنم! (175556)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۳۶
عراقچی ایرانیه یا عراقی؟؟؟؟؟ (175626)