به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۲۵۵۷
تقدیر خبرگزاری چین ازسیاست دولت تدبیر و امید

شین‌هوا: «روحانی» بانی توافق ژنو

گروه بین الملل: خبرگزاری رسمی چین، سیاست های دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهور ایران را سیاست هایی درست برای توافق بر سر برنامه هسته ای ایران در ژنو دانست و از آن تقدیر کرد.
شین‌هوا: «روحانی» بانی توافق ژنو
شین هوا در گزارشی نوشت: او (حسن روحانی) بانی چنین حرکتی بود. سیاست‌هایی درست در پیش گرفت که در ژنو نتیجه داد. در درازمدت شاهد تحولات بسیاری در ایران خواهیم بود. فصل تازه‌ای در روابط تهران با دنیا گشوده شده است.خبرگزاری چین تاکیدکرد با این توافق شرکت‌های خارجی به ایران باز می‌گردند. تحریم‌ها لغو می‌شود. سرمایه گذاری بخصوص در بخش انرژی ایران افزایش می‌یابد و مناسبات تهران و غرب بهبود می‌یابد.

رسانه‌های دیگر چین نیز در ادامه انتشار اخبار و گزارش‌هایی در خصوص توافق اخیر ایران و گروه 1+5 در ژنو، تاکید کردند که یک دهه بن بست در حل موضوع هسته ای ایران شکسته شد.رسانه‌های چین از خبرگزاری رسمی این کشور گرفته تا تلویزیون مرکزی و مطبوعات و رسانه‌های محلی و مرکزی بخش‌های مهمی از فعالیت‌های خبری خود را به این مذاکرات اختصاص دادند و این توافق را راهگشای افق‌های تازه بر روی سیاست داخلی و خارجی ایران دانستند. با توجه به این دستاورد انتظار می‌رود که در روابط ایران با کشورهای دیگر از جمله آمریکا و غرب نیز تغییرات مثبتی حاصل شود.

وزارت خارجه چین نیز با انتشار بیانیه‌ای از سوی وانگ یی وزیر خارجه این کشور توافق اخیر در ژنو را نخستین پله موفقیت دانسته است.وزیر خارجه چین گفت که این توافق نشان داد هر کار دشواری را می‌توان با گفت و گو و درایت حل و فصل کرد. وی نقش چین را در رسیدن به این توافق بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد.رسانه‌های چین تلاش‌های بی‌وقفه، صداقت، انعطاف پذیری و احترام و اعتماد متقابل را کلید رسیدن به توافق ژنو دانسته‌اند.شین هوا انعطاف پذیری آمریکا و طرف‌های دیگر در مذاکرات را هم برای رسیدن به توافق مهم دانسته و افزوده است:آنها هم این بار بجای تحریم بر گفت و گو متمرکز شدند.
مرجع : ایرنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۲۶
و همیتطور رسانه میلی ایران!!! (177644)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۵:۴۳
جهانی بدون جنگ وخون ریزی همراه با مردم ایران وریاست جمهوری روحانی (177659)