به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۲۷۲۷

جنجال در کنفرانس ناتو بر سر خلیج فارس

گروه بين​الملل: هیأت های چند کشور عربی که در کنفرانس پارلمانی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) مشارکت کرده بودند، دوشنبه شب در اعتراض به استفاده از عنوان رسمی خلیج فارس از این کنفرانس خارج شدند.
جنجال در کنفرانس ناتو بر سر خلیج فارس
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجمع پارلمانی ناتو کنفرانسی را با عنوان کنفرانس بین المللی پارلمان ها در شهر رم پایتخت ایتالیا برگزار کرده است که استفاده از عنوان بین المللی خلیج فارس در این کنفرانس باعث خروج تعدادی از هیأت های عربی شد. مجمع پارلمانی ناتو با همکاری پارلمان ایتالیا دیروز (دوشنبه) کنفرانس بین المللی پارلمان ها را برگزار کرد که این کنفرانس امروز (سه شنبه) نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد. تعدادی از هیأت های عربی که از کنفرانس رم خارج شدند، متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. این کشورها که دستی بلند در تحریف تاریخ و جغرافیا دارند همواره با صرف میلیاردها دلار تلاش دارند عنوان خلیج فارس را تغییر دهند اما در این کار خود توفیقی نیافته اند.

آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۳
خلیج همیشه فــــــــــــــــــــــــــارس ، تا چشم عربها کور بشه (178300)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۳۴
خلیج همیشه پارس . (178322)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۰۸
وقتی کسی در مسایل سیاسی با صداقت عمل کند و بیش از حد به کسی احترام و ازو دفاع کند طرف طلبکار میشود و این دقیقا قضییه ایران با کشورهای عربی است که ایران سفارت اسراییل را بست و فلسطینیهای بی کشور را جای انها نشاند و تاکنون اینهمه صدمه بابت حمایت افراطی از مواضع اعراب در مقابل اسراییل داده ایم که به هیچ عنوان مشکلشان ربطی به کشور ما نداشته است و در مقابل تجاوز صدام ادمکش با دلارهای کویت و عربستان که عروسک و بازیچه قدرتهای غربی هستند و این نامهای جعلی ثمرش بود تا نسل ایرانی بفهمد دشمنان واقعی ایران در منطقه چه کسانی هستند (178349)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۱۴
ایران هم باید در رسانه ها از این کشورکها با نامهای دیگری اسم ببرد تا انها به خود ایند که تغییر نام هنری نیست نامهایی مثل حجاز برای عربستان و . . . تا این عقب ماندههایی که هنوز زن را ادم حساب نمیکنند و حق رای و رانندگی به زن نمی دهند کمی به فکر فرو روند   (178356)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۱۹
....متاسفانه این شیخ نشین ها همه کشورهایی جعلی یند که با کشور ما سر ستیز دارند... (178309)
یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۲۸
خلیج همیشه فارس است
اما به با توجه به تلاش های آشکارای عرب ها برای تغییر نام و با توجه به بی اعتنایی مسئولان به این موضوع به زودی شاهد تغییر نامش هم خواهیم بود...
متاسفانه (178317)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۲۱:۴۰
خلیج تا ابد پارس پارسی می ماند! (178642)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۴۲
کشور پارس ها (ایران) همچون خاری در چشم بدخواهان است . چشمتان کور باد (178327)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۵۷
خلیج فارس تا زمانیکه دنیا وجود دارد خلیج فارس است (178343)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۲۰
زشیر شتر خوردن و سوسمار به جایی رسیده است کار
که تخت پادشاهی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

کشورهایی که عمرشون از عمردرختهای خیابون ولیعصر هم کمتره دنبال تاریخ می گردند؟؟!!! (178362)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۳۲
در این سالها بعلت جنگ و دیگر گرفتاریها باعث گردید ایران از یکسری مسائل قافل شود واین مسئله باعث پر رو شدن کشورهای کوچک عرب حاشیه خلیج فارس شده که بنظر میرسد باید بگونهای به آنها حالی کرد " ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ". . . . (178374)
كوروش كبير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۳۷
با اتصال استان فارس به خليج فارس ديگر هيچ بهانه اي براي إعراب وجود نخواهد داشت كه همجواري خود با اين دريا را عامل نامگذاري جعلي خود توجيه كنند. (178382)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۴۵
کوروش جان اصلا نیازی به اتصال و... و این جور حرف ها نیست... خلیج همیشه فارس بوده و هست و خواهد بود هر کسی هم که جز این حتی فکر هم بکند باید پوزه اش به خاک مالیده شود... (178389)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۸
هدف از منفی دادن چی بود نکنه شما هم میخواین پوزه اتان ...... (178419)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۸:۲۷
جانم را برای جزایر سه گانه ایران و نام خلیج همیشه پارس و خوزستان ایرانی میدهم ولی به نظر شما منفی دادم ..از دیدگاه من این کار اتفاقا بشدت ضروری است..باید استان فارس به خلیج فارس اتصال یابد.به امنیت و سود ملی خواهد افزود. (178541)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۹
به خاطر اسم بزرگ بزرگ کوروش کبیر نکته ای بگویم که کیف کنید، اخیرا محققی تاریخدان گفته که کلمه قریش معرب کوروش است چون انها بزرگشان کوروش نامی از ایران بوده که به انجا رفته. (178422)
مهدی اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۲۶
تاهستیم خلیج فارس هم هست (178441)