به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۲۹۷۰

هیچ هنرمندی نمی‌خواهد علیه نظام کار کند

گروه فرهنگ و هنر:​ طراح، کاریکاتوریست و گرافیست کشورمان با بیان اینکه با استقرار دولت جدید، امیدها در بخش هنر زنده شده است، گفت: کم شدن مداخله‌ی دولت در حوزه فرهنگ و هنر و ورود بخش خصوصی اوضاع را بهبود خواهد بخشید.
هیچ هنرمندی نمی‌خواهد علیه نظام  کار کند
کامبیز درم‌بخش درباره‌ی گزارش 100 روزه‌ی دولت در بخش هنر گفت: خیلی زود است که بخواهیم درباره‌ی فعالیت دولت در این 100 روز حرف بزنیم، اما همین که امید و جهشی ایجاد شده و مردم و هنرمندان خوشحال هستند، بارقه‌ی امیدی برای بهبود اوضاع است. آقای روحانی گاهی آن‌قدر زرنگ و باهوش هستند که ما ایشان را تحسین می‌کنیم و امیدواریم دولت تدبیر و امید به هدف‌هایش در حوزه‌ی هنر دست پیدا کند. او افزود: مداخله‌ی دولت در بخش فرهنگ و هنر هر چه کمتر باشد بهتر است و هنرمندان راحت‌تر کار می‌کنند. مهجور بودن بخش خصوصی و افزایش دخالت دولت وضعیت هنر را در همان وضعیت نامناسب گذشته تثبیت می‌کند. خود آقای روحانی گفتند که هنرمندان باهوش هستند و خودشان می‌دانند چکار کنند. هیچ هنرمندی علیه مملکت، کشور و نظام کاری نمی‌کند. این اعتماد به هنرمندان در بخش هنر شروع شده و باعث دلگرمی است. درم‌بخش همچنین عنوان کرد: کم کردن نقش دولت در امور هنری کار آسانی نیست و ممکن است سال‌ها زمان ببرد و به تدریج اتفاق بیفتد. موسساتی که هنرمندان را حمایت می‌کنند دست دولت هستند. باید بخش خصوصی وارد عمل شود و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دولت را بر عهده بگیرد. دولت نیز می‌تواند در نقش پشتیبان و حمایت‌کننده خیال هنرمندان را برای کار در محیط آرام و بدون دغدغه راحت کند.

او همچنین درباره‌ی بخشی از سخنان رییس جمهور مبنی بر کنار زدن فضای امنیتی از بخش فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه برخی مسائل پیش آمده در سال‌های گذشته کار را برای هنرمندان سخت کرد. همان‌طور که خود آقای روحانی گفتند خطوط فعالیت هنرمندان باید مشخص و به صورت مکتوب دربیاید تا آن‌ها تکلیف خودشان را بدانند و کسی هم به خودش اجازه ندهد در کار آن‌ها دخالت کند. این هنرمند در ادامه به تاکید رییس جهمور در کم کردن فاصله‌ی دولت با کارشناسان اشاره و تاکید کرد: آنچه که برای بخش هنر و مدیریت درست منابع آن اهمیت دارد حضور کارشناسان واقعی است. من نمی‌خواهم اینجا از کسی اسم ببرم، اما اتفاقات خنده‌دار و مضحکی در سال‌های گذشته رخ داد که واقعا تامل‌برانگیز بود که چه کسانی در حوزه‌ی هنر و فرهنگ روی کار هستند. او همچنین به رونق اقتصاد هنر اشاره کرد و گفت: بحث اقتصاد هنر از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان در طول این سال‌ها بوده است. ما هنرمندانی داریم که حتی نمی‌دانند می‌توانند هزینه‌ی اجاره‌ی خانه‌شان را ماه بعد پرداخت کنند یا نه. حذف مالیات هنرمندان نیز بسیار حائز اهمیت است. مگر ما چند تا هنرمند داریم که دولت بخواهد از آن‌ها مالیات هم بگیرد؟ درم‌بخش در پایان خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح و کنار رفتن دولت از مسائل مربوط به فرهنگ و هنر ، بخش خصوصی وارد کار می‌شود. در اختیار قرار دادن ابزار کار و کشف استعدادهای واقعی در بخش هنر می‌تواند نقش حمایتی دولت را پررنگ‌تر کند.
مرجع : ايسنا