به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۲۳۸۳۴
بي فرهنگي و بي‌شخصيتي تا كجا؟

پاسخ مسی به جماعت بي‌فرهنگ +عکس

پاسخ مسی به جماعت بي‌فرهنگ +عکس
گروه ورزشي: بعد از اتمام مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 و مشخص شدن رقیبان ایران، عده‌ای از  ايرانيان در یک اقدام ناپسند به صفحه شخصی لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین در فیس بوک هجوم آورده و تعدادي از آنان با گستاخي و در اوج بي‌فرهنگي، حتي به او فحاشی کردند! نظراتی که تعداد آنها از 40 هزار مورد تجاوز می‌کرد. ولی لیونل مسی این اقدام زشت را بی‌پاسخ نگذاشت و اینگونه جواب فحاش‌ها را داد: «من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه‌ها بسیار غیر دوستانه هستند».

در همين رابطه سايت فرارو نوشت: "آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!"، "مسی یه چی میگم .... تو خودت؛ هاشم بیکزاده"، "اصلا هیچ موقع نمیرسی ..."، "تو در مقابل ایران هیچی نیستی عمت هم همینطور"، "این کوتوله میخواد بیاد با ایرانیا بازی کنه؟؟؟ به ما نمیخوری آخه کوچولو"؛ اینها نمونه ای از چند هزار کامنت منتشر شده توسط ایرانی ها در صفحه شخصی فیسبوک لیونل مسی است.

با همگروه شدن آرژانتین و ایران در جام جهانی فوتبال، از شب گذشته تاکنون بالغ بر 36 هزار کامنت که اغلب حاوی توهین و ناسزا به لیونل مسی است در صفحه شخصی وی در فیسبوک از طرف ایرانی ها نوشته شده است.

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!" حال بهترین بازیکن فوتبال جهان در چند سال اخیر نیز با این رفتار ناهنجار ایرانیان روبرو شده است.

بهمن فروتن عضو هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران و کارشناس فوتبال گفت: «بنده خیلی با فیسبوک سر و کار ندارم و خیلی هم به آن اعتقاد ندارم. اما ضرب المثلی وجود دارد که هرکس باد بکارد، طوفان درو می کند. اتفاقاتی که این روزها در حاشیه فوتبال کشور روی می دهد نتیجه بدفرهنگی هایی است که خود ما در فوتبال مان ایجاد کردیم. از ابتدای انقلاب یکسری کارشناس عنوان کردند باید مانع حضور زنان در ورزشگاهها شد تا مردان بتوانند در استادیوم ها فحش و بد و بیراه بگویند تا تخلیه شوند.»

وی افزود: «نتیجه آن دیدگاه همین می شود که تا این حد بدفرهنگی در استادیوم ها و سالن های فوتسال بوجود بیاید. از ابتدای انقلاب از فوتبال وسیله ای ساختند برای تخلیه زباله های درون آدم ها و نتیجه این اقدام این می شود که امروز آبروی ما از نظر اخلاقی و فرهنگی در دنیا برود و هزاران ایرانی وقت بگذارند تا به لیونل مسی فحش بدهند. این در حالی است که تمام بازیکنان تیم ملی از اکنون خوشحال هستند که می خواهند مقابل آرژانتین بازی کنند و هاشم بیک زاده در مصاحبه ای اعلام می کند آرزو می کند مسی سالم باشد و در مقابل ایران بازی کند تا یادگاری برای بیک زاده باشد که مقابل وی بازی کرده است.»

این مربی فوتبال اظهار کرد: «افرادی که در صفحه فیسبوک لیونل مسی کامنت های توهین آمیز به کار بردند همان کسانی هستند که زباله های درون خود را در استادیوم ها تخلیه می کنند.» وی ادامه داد: «اکنون فحش و ناسزا در استادیوم ها تبدیل به یک حربه شده است و خیلی از مربی های بی فرهنگ عده ای آدم را اجیر می کنند تا پشت نیمکت مربیان تیم حریف بنشینند و تا می توانند به آنها فحش دهند و این کار را نوعی تخلیه نام گذاشته اند.»

فروتن گفت: «این اتفاق نتیجه سیاست نئولیبرالی جهانی است. فحش علامت خشونت است. من حرف شما را می پذیرم که فرهنگ استادیوم عصاره جریانات اجتماعی است، اما تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق تفاوتی با این جریانات ندارد. به عبارت دیگر این خشونت زمانی در تهاجم سی هزار ایرانی به صفحه شخصی مسی در فیسبوک روی می دهد و زمانی در تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق. جنس این خشونت ها یکی است اما تجلی آنها متفاوت است.»

وی تصریح کرد: «به نظر من این اتفاق عصاره خشونت های موجود در سیاست نئولیبرالی جهانی است. بنده واقعا از دولت توقع دارم که به خود بیاید. ما هشت سال است که فریاد می زنیم فساد فراگیر را از فوتبال برچینید. کسانی که فساد را در فوتبال مدیریت می کنند به فکر هدایت فرهنگی و اخلاقی تماشاگران نیستند. لذا به نظر من دولت و رسانه ها باید به هدایت فرهنگی تماشاگران اقدام کنند.»

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۵
فدراسيون فوتبال سريعا اقدام و در نامه‌اي به مسي از اين اقدام بي‌فرهنگ‌ها تبري جسته و اين كار زشت كه به نام همه ايرانيان تمام شده را محكوم كند. آبرومون رفت خدا آبروتون را ببره، بي‌فرهنگ‌هاي لمپن! (183538)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۲۵
اينا يه مشت ارازل واوباش اند مسي اين قدر كارهاى انسان دوستانه كرده كه همه ازش تو فيس بوكش تشكر وارزوى موفقيت مي كنن بعد ماچى؟ (183656)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۱۵
اینها همه نتیجه این است که فرهنگ ما در زیر دعوا های سیاسی دارد له میشود ما هنوز در سیاستمان نتوانستیم به یک تعادل برسیم هنوز بخاطر دعواهای سیاسی نتوانسته ایم یک عده از سیاست مداران را راضی کنیم که حضور زنان در ورزشگاه ها به نفع فرهنگ ماست بخاطر حضور خانمها ان عده ای که رفتار های نا هنجار دارند مجبور میشوند خودشان را اصلاح کنند چون با اعتراض دیگران مواجه خواهند شد من که دیشب به صفحه مسی رفتم از ایرانی بودنم خجالت کشیدم و در یک کامنت از طرف همه ایرانی ها معذرت خواهی کردم (183838)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۱۹
نه عزیزم نه ارازل و اوباشن و نه تماشاگر نما، اینها دقیقا ادمای عادی هستن که هر روز دورو ورمون میبینیم. حرف های زشتی که در طول روز میشنوی رو لیست کن اون وقت متوجه میشی که بد دهنی جزو فرهنگ محاوره ی ما شده!!! (183846)
کوچک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۴۶
فرهنگ بد ما باعثش قوانین و قانون گذار ماست (183686)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۲۶
باز انداختيم سر ديگران . با اين كارا وضع درست نميشه .
وقتي ارباب جرايد كه بايد ادمهاي با فرهنگي باشن ، بعد از مسابقه مينويسن اين تيم ان تيم را تحقير كرد و ورزش رو با لغت هاي جنگي مقابله و در هم كوبيدن و ... توصيف ميكنن چه فرهنگ سازي ميشه ؟ (183751)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۴۲
فرهنگسازی برنامه نود همین میشه . یه مشت اسطوره پسطوره هی به هم بد و بیراه می گن . زیراب زنی می کنه .مردم یاد می گیرن . عجب ملتی شدیم ما (184165)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۰۸
اینم یه نوع بی فرهنگیه که تقصیرارو میندازیم گردن این و اون.
بابا قبول کنیم که جامعه و این افراد رو خودامون تشکیل میدیم. (184196)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۵۸
اونا همشون طرفدارای شریعتمداری بودن!!!! (183809)
seyed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۲
خداوکیلی یکاری کردین مسی عصبانی بشه و این عصبانیتشو روزی بازی سرمون خالی میکنه و بهترین بازیشو میکنه و ما بدبخت میشیم :-( (183883)
هادی ی ی ی ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۰۸
بهار زود این خبر جعلی رو حذف کن کسی که تو پیج مسی این کامنت رو گذاشته خود مسی یا ادمینش نبوده یه ایرانی یه پیج جعلی با اسم leo messi ساخته و تو پیج اصلی مسی کامنتی رو که شما تو عکس گذاشتین رو گذاشته (184036)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۳۱
متاسفانه مردم تحقیری که درخیابانهاباگشت ارشاد میشوند ویک مهمانی مختلط که حریم خصوصی خودشان است بدون ترس ولرز نمیتوانند برگزارکنندوتحقیری که با فیلترینگ گسترده اینترنت میشوندودلخوری وعصبانیتی که از این قبیل کارها دروجودشان جمع شده ونظرشان براحتی نادیده انگاشته میشوددر ورزشگاهها واین مواقع که فرصتی دست میدهدبه طرز وحشتناکی تخلیه میکنند.میگیدنه؟از یک روانشناس اجتماعی بپرسید. (184068)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۱۷
فکر کنم کار طرفدارای حلیلی باشه آخه تعدادشون هم یکیه
به غرعان (184209)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۴۱
این یعنی ادمهایی که در فیس بوک میچرخند ...یک همچین ادم هایی اند ...دو میلیون و اندی ایرانی از میان 76 میلیون ایرانی در فیسبوک عضو هستند و تنها هنرشان اینست که ابروی 76 میلیون ایرانی را ببرند!!!!
منتشر کنید لطفا! (184240)
م ح س ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۴۸
وای وای وای بخدا یه لحظه اصلا شوکه شدم دوباره خبرو خوندم فک کردم اشتباه خوندم وای خیلی شرم اور خیلی ناراحت کنندس به این میگن آبرو ریزی آقای دایی نه اینکه ایران بره جام جهانی این آبرو ریزیه شرم آوره اینا کی هستن آخه (183540)
مانى شهريارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۵۷
ما ايرانيها مردم خوبى نيستيم خوبيهاى ما با استانداردهاى دو قرن پيش تعريف ميشه!!! درحاليكه استانداردهاى امروز جهانى براى اندازه گيرى خوبى مردم جهان تفاوت كرده.!!
حالا يه عده بگن ٧٠٠٠ سال تاريخ داريم عده اى ديگه بگن ١٤٠٠ سال يا عده اى هم ٣٤ سال!!!
حالا حرفهاى منو توهين تلقى كرده و هى منفى بزنيد.!!! اما مطمئن باشيد واقعيتو گفتم.!! (183543)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۳۶
چرا منفی بزنیم داداشم؟؟؟؟؟ حرف حقه اگرچه تلخه. (183589)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۲۳
به خدا قسم اين نتيجه ٣٠واندي سال تفكره كه فكر مي كنيم همه باما دشمن هستن!!!!!!!؟ اميدوارم با فرهنگ سازى بتونيم قبول كنيم مردم دنيا باهم دشمنى ندارن منفى چيه شما حق گفتى (183652)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۱۱
قدیما ملت میرفتند توالت عمومی(البته اونایی که فرهنگ نداشتن)هر چی چرت که دیده بودن اونجا مینوشتن(مطمئن هستم همهی شما این تجربه را داشتیم)حالا فیس بوک شده یک محل اجماع برای این انسان ها که به معنی واقعی کلمه کارهای بی فرهنگی میکنند(البته نه همه ی کاربرها)و من فکر میکنم این بیهیات و حداقل ها به شخصیت انسان ها بر میگردد و همان گونه که معتقدم فرهنگ دولتی نیست و مردم آن را میسازند پس از شما خواهش دارم منصف باشید. (183932)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۲۷
گل گفتی برادر از کوزه همان تراود که درون اوست متاسفانه این واقعیت ماست چندین ساله که داریم فقط ادعا می کنیم فکر میکنید اون رییس جمهور با اون ادبیاتش از کجا اومد او برآیند واقعی ما بود چه خوشمون بیاد چه نیاد (183660)
آبپخشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۲۳
احسنت بر تو داد اش راست میگی بخدا
زنده باد آزادی (183952)
صمصامی آبپخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۲۷
مسی که کلی با مردم رابطه اش حسنه و خوبه ما داریم از خودمون میرنجونیمش حالا اگه رونالدو هم بود باز میگیم خودش آدم بی تربیتیه ولی مسی که اینقدر عزیزه چرا؟ (183961)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۰۴
این دوستان گویا فقط دوره ی دشمن شناسی گذروندن. کلا دیگری شناسی و خودشناسی تعظیل!!! خارجی ندیده ایم دیگه. اونقدر در لاک خودمون فرو رفتیم که هیچ درکی در مورد جهان و رفتار اخلاقی نداریم! واقعا جای تاسفه!!!! تا اینجا که در مقابل آرژانتینیها باختیم. جام بی اخلاقی را احتمالا نصیبمان می کنند این دوستان بی ادب! (184028)
ایراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۲۶
خدا رحمت کنه مرحوم مهندس بازرگان رو کتابی داره با نام "فحش و تعارف در ایران"
دعوت میکنم دوستان حتماً این کتاب رو گیر بیارن و بخونن تا بفهمن چرا حال و روزمون اینه!!!!!!!!!! (184148)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۵۹
ما خودمان چقدر از اين اتفاق ناراحت هستيم !ديگران چه فكري درمورد ما مي كنند؟
مايه تاسف است. (183545)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۵:۵۹
یکی کرده بی آبرویی بسی
چه غم داردش ز آبروی کسی؟ (183546)
امین
Netherlands
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۱۰
نمی خوام این بی ادبی ها رو ندید بگیرم ولی
اون مسی نیست که جواب داده
یه پیج دیگس (183552)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۴۳
پیجی هست که 51 میلیون لایک داره حالا مهم نیست کی جواب داده مهم اینه که راست گفته! (183600)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۱۴
بی فرهنگی هم حدی داره آخه.همه جا باید نشون بدیم شعور بالامونو!!!! (183556)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۱۹
اینا که همش فارسی نوشته بودن،اون چی رو خونده؟؟ (183568)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۱
1. همه کامنت ها فارسی نبوده
2. گوگل ترنسلیت! (183638)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۲۰
مسی اینقدر بیکار نیست که جواب بده.این پیج طرفداراشه. (183571)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۰۵
پیج اصلیشه (183622)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۱
حالا ، يعني كار خوبي كردي ؟ ادم هاي بي فرهنگ بي حيا و پر رو هم هستن . (183764)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۵۱
حالا از کجا فهمیدی این بدبخت بوده.توچقدر بی ادبی که اینجوری جوابشو میدی بعد دم از فرهنگ هم میزنی (183801)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۲۲
مسی اصلا انگلیس بلد نیست (183575)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۴
تو مگه دوست مسی بودی و ما نمیدونستیم؟ مستر انگلیش. (183642)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۸
مگه اون چند تا کلمه انگلیسی بلد بودن میخواد! تازه اگر هم خودش بلد نباشه یعنی کسی پیشش نیست براش بنویسه؟ (183894)
روشانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۳۶
"نظراتی که تعداد آنها از 40 هزار مورد تجاوز می‌کرد."
اینجور موقع ها خوب میشه فهمید این محیط مجازی که خیلیها نظرسنجیهاش اعم از سیاسی و اجتماعی و ... رو خواسته ی کل ملت میدونن و بعضی از مسئولین هم متاسفانه فریفته ی هندونه زیر بغل گذاشتن ها تو این دنیای مجازی شدند از چه کاربرانی تشکیل شده!!!!! البته کاربر درست حسابی هم داریم ولی اینجوریش هم هست نه یکی دوتا ،چهل هزارتا!!!!!!باشد که در بقیه ی موارد هم تمام اظهار نظرات فیس بوکی و سایر پایگاه های مجازی را به پای همه ی ملت ایران ننویسند. (183588)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۸
از اب گل الود ماهي نگير شما هم .يه جوري گفتي كه انگار ايراني نيستن ولي هستن حالا اگر داغون هم هستن بازم همين خودمونيم، (183781)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۳۶
از ذوق زدگیشونه ملت.. (183590)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۴۲
کمی فکر هم بد نیست مسی جطوری فارسیهارو خونده مترجم گرفته؟ (183599)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۰
بابا جان از این همه پست (36000 تا!) یه صدتاییش هم انگلیسی نوشته شده باشه برای اینکه ایشون پیام رو بگیره کافیه (183633)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۱
نه عزيزم يه گزينه زير هر كامنتي داره ميزني ترنسليت ميكنه به انگليسي (183766)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۲
عزیزم لازم نیست مسی بخونه گوگل ترنسلیت واسش می خونه (183768)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۴۸
اون زمان که شخص اول مملکت میگفت آب بریز اونجات ، اون ممه رو لو لو برد ، جمش کنید بابا ، چیز دونتون پاره بشه
این فرهنگ لمپنیسم رو تو اقشار پایین و کم بضاعت جا نداخت (183604)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۴۹
واقعاً متأسفم برای ...........
همون ادبیات و فرهنگی که تو استادیوم هامون حاکم شده داره تو روابط بیرون هم انتشار پیدا می کنه - حالا ببینید کسانی که از ایران هیچ شناختی ندارن با خوندن این مطالب چه نظری در مورد ایران پیدا می کنند. (183605)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۵۲
ربطش به سیاست نو لیبرال چی بود الان .؟ (183609)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۵۳
مطمئن باشید اونا ایرانی نیستند. (183611)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۰۱
خوب به سلامتي فهميديم ايراني نيستن!!
من يه لحظه نگران شدم راستي تو آزادي هم پره از غيره ايراني ها (183815)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۵
با هات موافقم تو فضای مجازی هر کاری امکان داره. (183889)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۰۰
عزیزان من اون پیج اگه هم مال مسی نباشه پیجی که 51 میلیون لایک خوده من همین الان تو پیجش بودم دقیقه ای 10هزارتا پیام نامربوط و زشت و منزجر کننده داره سند میشه بعدم همش فارسی نیست بعضیاشم انگلیسیه هرچند این جماعت بی فرهنگ انگلیسی هم بلد نیستن و فقط دوتا فوش انگلیسی بلدن
برید ببینید چه چیزهایی تو اون پیج دارن میگن اونوقت می فهمید زیادم نیاز نیس فارسی بلد باشی (183617)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۱۷
اون پیج مال مسی هست ولی پیجی که جواب رو کامنت گذاشته پیج اصلی نیست (184047)
نا اشنا
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۰۵
شما که اینقد برای رفع فیلتر فیسبوک دست وپا میزنین حالا بیاین جلو فیسبوکی هاتون رو بگیرین (183619)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۵
عزیزم اینا فرهنگ یه ملتو میرسونه ربطی به فیسبوکی نداره . نتیجه ی سیاست همین رییس جمهور 8 سال پیش هرچند این سیاست ها در حوزه کلان داره اجرا میشه و به یه رییس جمهور ختم نمیشه اما اون حرف های زشت 8 سال پیشو از خاطر نبر الان همون ادبیات داره تو پیج مسی پیاده میشه (183773)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۹
حرف مفت نزن (183783)
نا اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۳۴
حالا یعنی تو از با ادبا هستی پس معلومه کیا بد دهنن چه زود لومیدی خودتو جیگر (184070)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۰۶
حالا میخواهند فیسبوک هم رفع فیلتر شود. (183623)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۰
اینها رو میشه رو حساب بی فرهنگی گذاشت اینو رو حساب چی بزارم یکی اومده بود نوشته بود .مسی جون ادم کن بلاکم.یکی دیگه نوشته بود مسی جون فرداشب سالن گرفتیم هاشمم هست بیا مفته.یکی دیگه نوشته بچه ها این پیج دیگه بی مزه شد بریم پیج ناسا (183634)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۵۴
وا فریادا .... آدم نمی دونه از دست اینا جیغ بزنه .شیون کنه .سرش رو یندازه پایین .گریه کنه ؟ چی کار کنه ...؟ (184179)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۱
هر جا سخن از مسخره بازی هست نام هموطنان ما میدرخشد (183636)
چنگیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۱۳
فقط ادعا داریم و همه رو گستاخانه به تمسخر میگیریم، حال آنکه از لحاظ فرهنگی و سایر امور، فرسنگها از دیگر کشورها عقب تریم. (183640)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۸
ادعاي تاريخي و بزرگ مثل : هنر نزد ايرانيان است و بس .
با همين ادعا ها ميخواهيم همه چي هم تو يونسكو بنام ما ثبت بشه .
شايد با اين حرفها خاممون كردن كه دنبال تلاش و پيشرفت نريم و فكر كنيم ختم روزگاريم تو همه عرصه ها . (183780)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۲۴
من رفتم خوندم همه کامنتا هم فحش و ناسزا نبود. اکثرا برای شوخی کامنت گذاشته بودن هرچند تعداد افرادی هم که فحاشی کردن کم نبود و متاسفانه کاری نمیشه کرد. مثلا یکی از خانوما نوشته بود مسی به ایران گل زدی نزدیا وگرنه از دستت ناراحت میشم خوندن اینجور کامنتای یه کمی هم مایه سرگرمی و خندس (183654)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۱
واسه شما مايه تفريح وخنده هست چون با اين نوع حرف زدن اشنايي و ميدوني شوخيه اون بنده خدا كه ايراني نيست بدون اينا دارن اونجا رو نمك بارون ميكنن (183784)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۵۷
تفاوت فرهنگ ها را هم در نظر می گیری؟ چیزی که برای ما شوخی هست در فرهنگ دیگری توهین محسوب میشه! (184017)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۳۰
یک عده ای دارند ابروی ایران را میبرند باید از نضر فرهنگی جستجو کنند که ببینند مشکل از کجا سرچشمه میگیرد خیلی خیلی زشت . نا پسند است این چه فوتبالی است که اصلا فرهنگ ندارد از بزرگان یاد میگیرند (183667)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۷:۳۶
اینم نسلی که آقایون تربیت کردن!!!! تحویل بگیرین با این کار فرهنگیتون !!!! فرهنگ اصیل ایرانی این بود ! داخلش خودمونو کشته بیرونش مردمو!! (183671)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۱۶
اولش فیس بوک خوب بود ولی بعدش اینقدر بیفرهنگ ریخ توش که ما زدیم بیرون (183731)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۲
شما الان خيلي با فرهنگ هستين ماژالا ماژالا (183770)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۳۶
اینجا معلوم میشه که چقدر آدم بیکار داریم . . . در ضمن بهتره یه مقدار فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی را یاد بگیریم . (183777)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۸
اخ که ماچقدرباشعوریم! (183792)
عاشق لئو مسی مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۹
واقعاً براتون متأسفم بی جنبه ها!
اینا اکثراً طرفداران کریس رونالدو هستن که دارن با اهانت به فوق ستارۀ دنیای فوتبال عقده هاشونو خالی میکنن.
لئو جان من از طرف این جماعت جاهل پوزش می طلبم (183796)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۵۹
عاشق مسی جان اینجا سایت بهار هستش مسی اینجا سر نمیزنه کامنت شما رو بخونه شما باید برید اینجا طلب بخشش کنید البته من رفتم https://www.facebook.com/LeoMessi (183911)
ابصار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۴۹
با احترام به تمامي ورزشكاران و ورزش دوستان متعهد و با ابراز برائت از اندك افرادبيكاره اي كه در لباس ورزش دوستي آبروي اين مردم بزرگ و ورزشكاران با اخلاقش را مي برند اگر چه همچنان به اين مسئله كه توهينها كار مردم بزرگوار ايران باشد همچنان مشكوك هستم !نكته اي را بايد عرض كنم و آن اينكه متأسفانه اين نمونه كارهاي اهانت آميز جاهلانه معدود افراد است كه بهانه بدست بعضي بيگانگان مي دهد تا مغرضانه به فرهنگ و شعور و آداب ملتي ديگر هجوم ببرند !!!در يك مورد آن كه خودم شاهد بودم كتابي از تاريخچه جام جهاني فوتبال كه يك مؤسسه مطالعاتي ورزش فوتبال در اروپادر دهه هشتاد ميلادي چاپ و منتشر كرده بود و بصورت توهين آميزي حضورتيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ١٩٧٨ آرژانتين را يكي از بد بياري هاي جام آن سال معرفي كرده بود! با عرض معذرت فراوان! (183797)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۵۸
متاسفم بخاطر تربیت بدی که به ملت تحمیل کردن که اسمشو میشه فرهنگ گذاشت.آخه این جامعه چیش درسته فرهنگش درس باشه. (183807)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۰۶
به نظر من اگر شمایی که توی فیس بوک توهین ایرانی هارو می بینین و اسم شخص توهین کننده رو هم میبینین می تونین به صفحه طرف برین و واکنش نشون بدین تا آبروی یک ملت رو نبرن البته اگه چیزی ازش مونده باشه (183825)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۰۷
من میگفتم چرا فیلتر فیس بوک رو بر نمیدارن!!! همون فیلتر بمونه خیلی بهتره... یادم رفته بود چه فرهنگ غنی داریم (183826)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۵۱
همین فشارها به ملت باعث شده عده ای پرخاشگر و عقده ای بار بیاند راستی مگه همین ها به نتانیاهو حمله نکرده بودند چه طور ان توجیح داشت ( قصد دفاع از نتانیاهورو ندارم فقط از لحاظ فرهنگی گفتم) (184101)
مرتضی
Netherlands
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۱۸
بیخودی جو ندید همه میدونن تو فیس هر ادمین که جواب کامنت ها رو بده اسمش آبی رنگ میشه .مسی جوابی نداده اما آبروی کشورمون رسما رفته (183845)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۳۴
دوستان زیاد خودتون رو اذیت نکنید باور کنید این تمام نجابت و فرهنگ اصیل ما ایرانی ها ست ما الکی الکی احساس می کنیم خیلی با فرهنگیم (183864)
نا اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۳۹
داداش خیلی خب ناراحتی بگو ایرانی نیستم چرا توسر بقیه می کوبی برو هر جا که به نظرت خیلی بافرهنگن مبارکتم باشه ما هم با اینایی که به خاطر سیاسی بازی حتی حاظرن مملکتشونو زیر سوال ببرن یجوری سر میکنیم همیشه بودن اما به قول خودتون .....ما هم هستیم (184078)
نا اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۰
زیادم خودتونو ناراحت نکنین مسی مثل شما ندیده وکشته مرده فیسبوک نیست که بخواد همه ایرانو از چند تا کامنت بشناسه (184082)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۱
نظرات بد این افراد محکوم است ولی مسی هم فک نمی کنم خیلی با ایران خوب باشه!!!البته این کارا بدترش هم میکنه. (183882)
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۴
تو رو خدا شما که به فیس بوک دسترسی دارین یه چنتا کامنت عذرخواهی بزارید. حداقلش اینطوری بهتر میشه. منکه از خجالت دارم آب میشم........... (183886)
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۸
خواهش میکنم شما که به فیس بوک دسترسی دارین چنتا کامنت عذرخواهی بزارید. کاش این نظرات الان تموم شه، فکرکنید چند هفته به جام جهانی چی بشه. (183895)
saeed hirad
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۴
واقعن هم برای مردمی که رفتن تو صفحه مسی دارن بدو بیراه میگن تاسف خورد هم برتی بهار نیوز که بدون داشتن منبع درست یه خبر رو کپی پست کرده......این خبر جعلی هست و مسی هیچ جوابی نداده...... (183919)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۵
باید یک وزارت ضد فش و فحشا تشکیل بدیم خومونیم ما ملتی هستیم که تعداد فش های ما خیلی زیادتر از دیگر ملتهاست این یک حقیقت و باید یک کتاب درباره تعداد آنها نوشته بشه.متاسفم (183922)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۵
لعنت الله علی مسی ابن بلاتر (183923)
Javad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۵۳
همین امثال آدمایی مثل تو بودن دیگه اینکارو کردن.
تورو خدا آدم باشید، فرهنگ پیش کشتون. (184177)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۰۹
واقعا متاسفم، واقعا متاسفم... همون بهتر که شبکه های اجتماعی برای ما ایرانی ها فیلتر باشه. باز هم متاسفم... (183928)
MM
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۳۵
اینا یه مشت بی شعورن که آبروی ایران وایرانی ها رو بردن. (183974)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۰:۳۷
من از این ناراحتم که تر و خشک با هم می سوزن... (183979)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۱۸
مطمءن باشید ایرانی نبودند! (184048)
ح م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۵
سلام دوستان
ضمن ابراز تاسفی عمیق از بابت این موضوع باید بگم که این جواب خود مسی نیست چراکه اگه جواب مسی بود بالای کامنت ها مینوشت:
Leo Messi replied
و روی اسم Leo Messi هم هایلایت میشد. (184091)
7777
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۷
یعنی واقعا متاسفم . هنوز داریم میگیم آمریکا واسرائیل دارن ایران هراسی تو دنیا به وجود میارن . واقعا متاسفم .... حیف حیف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (184093)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۱۶
اینها حامیان ان طرزتفکرند که هموطنان خود را خس وخاشاک مینامد .اقای مسی که جای خود دارد (184130)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۱۸
خیلی ها هم کامنت عذر خواهی میذارن!!اما چه فایده!یهو این همه کامنت.ثانیه ای کامنت میذارن!تاسف آوره.خوبه فیس بوک فیلتره!اگه نبود چی میشد؟!!!!! (184137)
javid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۲۳
ایرانیان عزیزدست ازسرشریعتی برداشتین یقه مسیروگرفتین بخدازشته دس بردارین بی فرهنگا (184145)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۲:۵۶
کار اینا اشتباه بود چوبشو همه میخورن (184185)
ادیب گروسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۱۱
این فرهنگ اکتسابی است عزیزان به ما آموختن که به دیگران ناسزابگیم و پرچم کشورهای مختلف و آتش بزنیم وزیر پا بندازیم توقع دارید چه رفتاری غیر توهین به دیگران از ما سر بزنه از کوزه همان برون تراود که درونش ریخته باشند (184200)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۱۶
همون بهتر که فیسبوک فیلتره !
کارمون به میلیون میکشید ، کلا تحریم ها باعث شده ما در همه ی موارد پشت هم رو داشته باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (184206)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۵۵
از رادیو فردا :


درج هزاران اظهارنظر به زبانی که مسی یا گردانندگان صفحه او از خواندنش عاجز هستند، در دنیای مجازی مفهومی جز تولید هرزنامه و ایجاد مزاحمت ندارد. حتی برخی ایرانی‌ها، بارها این موضوع را به بقیه گوشزد می‌کنند اما پاسخ می‌شنوند که روشنفکر بازی در نیاورید. یا مثلاً لیونل مسی خودش از اینکه تعداد کامنت‌هایش زیاد شده راضی است. (184249)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۳:۵۸
بعید هم نیست که بعضی ها که از حضور ایران توی جام جهانی و کلا عزت ایران براشون ناخوشاینده چه از کشور های دو رو همسایه و چه ایادی داخلیشون این کار رو برای بد نامی ایرانی ها کرده باشن (184254)