به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۲۴۰۱۰
واكنش مهدوي كيا به كار بي‌فرهنگ‌ها

اين‌بار هجوم به صفحه‌مسی برای‌عذرخواهی!

گروه ورزشی: کاربران ایرانی پس از حمله به فیس‌بوک لیونل مسی در صدد عذرخواهی از این بازیکن بزرگ هستند!
اين‌بار هجوم به صفحه‌مسی برای‌عذرخواهی!
همزمان با پایان قرعه‌کشی جام جهانی و همگروهی ایران با آرژانتین، صفحه منتسب به لیونل مسی در فیس‌بوک آماج حملات کاربران ایرانی قرار گرفت که برخی نظرها به شدت توهین‌آمیز بود.
این اقدام با انتقاد گسترده رسانه‌ها مواجه شد و کمی بعد نظری منتسب به مسی در این خصوص منتشر شد که برای این افراد اظهار تاسف کرده بود. ایرانی‌ها بار دیگر به سراغ صفحات منتسب به لیونل مسی رفته‌اند اما این بار هدف آنها عذرخواهی از این بازیکن بزرگ است تا ذهنیت بدی نسبت به ایرانی‌ها پیدا نکند. جالب اینکه گفته می‌شود با وجود عذرخواهی کاربران ایرانی، صفحه اصلی مسی بسته شده است.

در همين حال مهدي مهدوي كيا مي‌گويد: قطعا خیلی از مردم ما مسی را دوست دارند و همیشه از او حمایت می کنند. این دوستان محترم هم که می روند برای مسی کامنت بد می گذارند، کاری نکنند که او عصبانی شود و ۵ تا گل به ما بزند. خواهش می کنم این دوستان دست از چنین کاری بردارند وگرنه اگر عصبی شود در زمین برایمان بیشتر دردسرسازتر می شود.

او افزود: واقعا حرکت زشتی است. ما مدام از فرهنگ مان حرف می زنیم و می گوئیم فرهنگ داریم، فرهنگ داریم آنوقت می رویم در صفحه مسی چنین فحش هایی می نویسیم. من امیدوارم این موضوع واقعی نباشد. اصلا نمی توانم قبول کنم یک ایرانی چنین کاری کند. مایه تاسف است. شما ببیند وقتی بازیکنان محبوب به ایران می آیند، مردم چطور به استقبال شان می آیند. اخیرا دیدید که در زمان ورود میلان به تهران، مردم چطور به استقبال شان رفتند. وقتی من این چیزها را می بینم باورم نمی شود که ایرانی ها چنین کاری کنند و برای مسی حرف های توهین آمیز بنویسند.

كيا ادامه داد: این حرکت ها واقعا زشت است و فقط فرهنگ و تمدن خودمان را زیر سوال می برد. اتفاقا ما باید از این فرصت استفاده کنیم و برخلاف چیزهایی که در دنیا می گویند، فرهنگ خودمان را نشان بدهیم. من نمی دانم با نوشتن این چیزها دنبال چه هستیم؟ می خواهیم روحیه مسی را تضعیف کنیم؟ شما شک نکنید اتفاقا با این کارها او تحریک می شود و خدای ناکرده به ما ۵،۶ گل می زند!

۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۰:۳۶
یعنی قشنگ 15 تا گل از آرژانتین اونم فقط از مسی رو شاخشه میمونه تو کل تاریخ فوتبال جهان (184745)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۴۹
میترسم آرژانتین با تیم دومش بیاد ما رو با 3 4 تا بزنه (184827)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۰:۵۰
ملت جوگیییییر (184746)
فرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۱:۰۴
کلا ما ایرانی ها یا از این ور بوم میوفتیم و یا از اون ور بوم دست خودمون نیست البته به جوانان کشورم حق میدم که در طول زندگی شون در محدودیت زندگی میکنن و وقتی یک مکان ازاد پیدا میکنن هم نمیدونن چه جوری باید رفتارکنن و هم عقده های محدودیت هاشونو اونجا خالی میکنن البته من یک احتمال هم میدم اونهایی که مخالف رفع فیلتر فیسبوک هستن عده ای رو فرستادن کامنت های اونجوری بزارن و بقیه هم طبق معمول وارد بازی اونها شدن (184747)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۲۰:۲۳
داداش ما بايد به جوونا حق بديم اين حرفارو بزنن چرا همين اقاي مسي بود كه گفته ايرانو نميشناسه!ماهم تو جوابش ميگيم مسي كيه!؟چرا كه مسي به عنوان يه بازيكن اونقدر بزرگ نيس كه ايران به عنوان يه كشور بزرگ بوده و هست (185152)
معمــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۱:۰۸
آقا ایرانی یعنی افراط یا تفریط!!!
شاعر گفته نه چندان بخور کز دهانت درآید، نه چندان کز ضعف جانت برآید... (184748)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۲:۰۳
خسته نباشن

شک نکنید به خاطر رفتار زشت مردم ایران مربی آرژانتین مسی تو بازی قرار نمیده یا حداقل نیمه اول نیستش (184750)
مانی شهریاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۷:۱۲
من کماکان روی همون پیامی که چند روز پیش روی همین قضیه دادم هستم ضمن اینکه یکی از کاربران گرامی کتابی رو با عنوان " فحش و تعارف در ایران" برای خوندن توصیه کرده بود که من این کتاب رو قبلاً خوندم و واقعاً تصدیق می کنم خیلی خوب روحیات ما ایرانیها رو به تصویر کشیده بنابراین من هم به دوستان عزیز خوندنش رو توصیه می کنم. (184757)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۷:۵۱
واقعیت جامعه ما همینه نباید انتظار زیادی داشت
ما فقط خوب بلدیم شعار بدهیم که با فرهنگیم ولی از نوع حرکات مردم در رانندگی در استادیم در فروشگاه و ....واقعیت را ببینید (184761)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۶:۰۰
وقتی این خبر روشنیدم ازخودم که یه ایرانیم خجالت کشیدم. (184948)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۸:۴۰
از کلینزمن تعریف شد بعد از گلش نزدیک بود تور را پاره کند حتما مسی بعد از گلش تیر دروازه را میکند! (184762)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۸:۵۱
وقتی الهی قمشه ای برای همین اعضای تیم ملی صحبت می کرد مسخرش می کردند!!! (184763)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۰:۳۴
آقا بیشتر بریم دلجویی که مسی دلش به رحم بیاد و شب بازی با ایران خودشو مصدوم کنه فردا بازی نکنه اصن! (184791)
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۶
از هر کس که می تونه کاری بکنه خواهش می کنم یک جور این اتفاق زشت رو جمع کنه.سه روزه هر روز می رم توی صفحه مسی به امید این که این نظرات زشت رو دیگه نبینم اما متاسفانه هر روز بدتر از دیروز.ای کاش هک بلد بودم و تمام نظرات بد رو پاک می کردم تا این ادم های بی ادب نماد ایران نشن.ای کاش یک سری انسان ها اگه قراره از مغزشان استفاده نکنند همان سواد نوشتن رو هم نداشتند که این جور مایه ابروریزی نشن.می گن برخی کشورها سالانه میلیاردها دلار هزینه می کنند تا چهره ایران رو بد نشون بدهند.ما به این کشورها می گیم دشمن اما نمی دونم به افرادی که به این راحتی فقط با یک نظر بد چهره ایران رو خراب می کنند باید بهشون چی بگیم؟؟؟؟؟ (184797)
ساکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۴۰
درست می گوید ما مدام حرف می زنیم . حرف های قشنگ . تلویزیون را که روشن کنی همه دارند حرف می زنند . از فرهنگ و اخلاق و نصیحت های کیلویی . اما خروجی آن رانت و فسادهای میلیاردی وفحاشی و تهدید وسخنان عتاب آلود مسولان نسبت به هم وجامعه ای عصبی و بدبین و مشکوک به هم شده است . علت را هم همه می دانند اما چون ملت نجیبی هستند به روی خود نمی آورند عقده ها را سر مسی و ...خالی میکنند!!! (184819)
پيام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۵:۱۸
واقعاً ما فوتبال ايران بخاطر تحريم هاي اقتصادي دو ساله، روز به روز غرور بيشتر و قدرت فرهنگي غني باستاني و اسلامي ايران مي باشيم ايران بايد آرژانتين را شكست مي دهم يكي از شگفتي ترين قرن فوتبال دنيا باور مي كنه ! ! ! (184935)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۷:۵۸
فرهنگ ایرانی یعنی هم این هم ا
ون (185013)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۹:۱۰
این جماعت جو زده فرهنگ ایران را زیر سوال میبرند (185064)