به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۲۴۳۷۲
توسط مجله معتبر «فارین پالیسی»؛

روحانی در میان متفکران برتر سال ۲۰۱۳

گروه سياسي: مجله معتبر «فارین پالیسی» دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور اسلامي ایران را به‌عنوان یکی از متفکران جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.
روحانی در میان متفکران برتر سال ۲۰۱۳
به گزارش ايسنا، مجله آمریکایی فارین پالیسی، در گزارشی به عنوان متفکران جهان در سال ۲۰۱۳ در عرصه‌های مختلف، برخی از رهبران، ‌رییسان‌جمهور و مقامات کشورهای مختلف را معرفی کرده است. به گزارش فارین پالیسی در این فهرست و در حوزه تصمیم‌گیران چهره‌های شاخصی مانند حسن روحانی رییس جمهور ایران، جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا، شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ولادیمیر پوتین‌، رییس‌جمهور روسیه و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه انتخاب شده‌اند.

این افراد برگزیده از میان هزاران رییسان جمهور، مقامات، رییسان و حاکمان کشورها انتخاب شده‌اند که با وجود ریسک‌ها و خطرات موجود بر سر راه‌شان توانستند تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنند. ممکن است نتیجه تلاش آن‌ها مثبت نباشد اما تاثیرگذاری آن‌ها غیرقابل انکار است. این افراد برگزیده شجاعت خود را در راهی که انتخاب کردند نشان دادند. این مجله در معرفی روحانی به عنوان یکی از متفکران برتر در حوزه تصمیم‌سازان به خاطر باز کردن در جدیدی در سیاست نوشت:

حسن روحانی ابتدا در گذشته در سال ۱۹۸۶ در حوزه از سرگیری دیپلماسی ایران و‌آ‌مریکا وارد میدان شد. امروز نیز روحانی با بر سر کار آمدن به عنوان رییس جمهور ایران در ماه اوت بار دیگر تلاش کرد خود را به عنوان یک رییس جمهور عملگرا نشان دهد و فرصتی به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا دهد. در همین راستا دو مقام ایران و آمریکا با یکدیگر نامه‌هایی رد و بدل کردند و با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند. دیپلماسی روحانی همراه با ریسک‌ها و خطراتی بود بر همین اساس وی از دیدار رودرو و مستقیم با باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل به دلیل واکنش‌های داخلی اجتناب کرد.

شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۰۸:۴۲
ان شاالله در سایه ولایت مداری ایشان همیشه نظام از دست بدخواهان و فتنه انگیزان مصون باشد. (186401)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۰۹:۴۴
اين هموني نيست كه چون محمود توش نميومد صدا و سيما مسخرش ميكرد؟ (186413)
مجید کمایش نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۴۴
من هم این موفقیت را به دولت تدبیر و امید و جناب روحانی تبریک میگویم. (186430)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۰۸
باز یکی به قدرت رسید و غلو آغاز شد!!
بابا مگه روحانی 34 سال در این مملکت حضور نداشته و در قد و قواره های کوچکتر مسئولیت نداشته است!؟ چی شد بعد از رئیس جمهور شدن تبدیل به متفکر قرن شد!؟ (186419)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۲:۰۴
من هم موافق با شما هستم.
جریانی که آقای روحانی می‌خواهد بسازد، به نظرم چندان حضور جدی نخواهد داشت. منظورم اعتدال است. نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان حاضر نیستند که در این دایره قرار بگیرند و ۱۰۰٪ هم با تفکرات آن سنخیت شاید ندارند. در نتیجه سرمایه‌ای که در انتخابات با تمرکز روی رأی آقای روحانی پدید آمد، می‌تواند در خطر قرار بگیرد و راه را به سادگی برای شرایط انتخابات ۸۴ باز کند.

در کل باید گفت که انتخابی که صورت گرفته البته مایه‌ی مباهات است اما می‌تواند با نمونه‌ی بالا و پایین شدن بهای ارز با شرایط بعضاً غیراقتصادی مقایسه بشود. (186453)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۲۲:۱۲
میخواستم بگم که ، متوجه شدم قصد داری انتخابات گذشته رو مهندسی شده و فرمایشی جلوه بدی .
میخواستی بگی انتخابات حکومتی بوده نه حزبی و جریانی ؟
روحانی متشکریم ! (186638)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۲:۰۵
دقیقا از چی ناراحتی؟ از اینکه رییس جمهور کشوری که به آن تعلق داری مطرح شده؟ تو یا ایرانی هستی ی (186454)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۳
نه به خدا به خاطر مطرح شدن نیست!!! آخه مگه ما حسودیم قربون چشای بادومیت اگه نگی بادوم میخام، به خاطر دلیل و جای مطرح شدنشه آخه یکی مث خدا بیامرز حسین فهمیده واسه دفاع از مملکتش تو سیزده سالگی میره زیر تانک دشمن و مطرح میشه اونم نه تو ژورنالهای رنگی و گلاسه آمریکایی بلکه تو کتابای کاهی بچه مدرسه های خودمون یکی هم به اوباما (دشمن اگه بهتون بر نمیخوره) فرصت میده که ......... (186584)
hamian-draref.blogfa.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۲
درود بر روحانی (186420)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۴
جناب دکتر روحانی رئیس جمهوریس متفکر و مردمی..فقط به امید خدا با این تفکر اصلاحطلبانه بتواند این افراطیون داخلی و خارجی را از صحنه روزگار محو کند (186421)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۲:۰۶
محو نه با بصیرت کند. (186457)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۷:۱۹
اینا اگه بصیرت داشتن که انقدر تیشه به ریشه مردم و دولت یازدهم نمیزند (186561)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۵
این باعث افتخار ملت ایران است . دکتر همیشه سربلند باشی (186422)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۸:۳۳
اولا که از طرف ملت ایران حرف نزنی بهتره. ثانیا میشه بگی دقیقا کجاش باعث افتخارت شده چون فعلا که دوستان غربی دارن بهش افتخار میکنن دلیلشم این عنوان میکنن که به اوباما فرصت داده البته نگفتن دقیقا فرصت چه کاری داده (یا بهار جان روش نشده و سانسور کرده) ولی بلاخره داده و اونا هم تشکر کردن و این نه تنها جای افتخار برای من یکی نداره بلکه به نظر من حقیر جای سرشکستگی هم داره!!! (186569)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۸
من مخالفم! با وجود چهره هاي جذاب و دوست داشتني و تاثيرگذاري همچون شريعت مداري كيهان نشين، روحاني كي باشد!!؟ اينها همش توطئه آمريكا و اسرائيل بود تا نگذارند شريعت مداري هلو، در بياد! حاجي نشونشون بده تا بفهمن يه من ماست چقدر كره داره! (186423)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۱:۴۰
بو سوختن می آد (186446)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۲۶
اقای روحانی واقعا باعث افتخار مایی دوستت داریم خیلی زیاد زنده باشی ان شاالله (186428)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۲
امیدوارم سرنوشت اون همه زندانی یا ستاره دارا هم معلوم شه.خداییش قربانی حق شدن.تاسف باره (186529)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۸:۴۳
خدا مخترع دانشجوی ستاره دار رو هرکی هست ل ع ن ت کنه که به جای اینکه باعث رویه خیر بشه رسم بد تو مملکت گذاشت. (186573)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۲۱:۰۷
این اصطلاح از دوره اصلاحات در اومد و اولین بار اونا بودن که بعضی از دانشجو ها رو ستاره دار کردن. (186609)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۸:۴۸
فارسیت خوب نیست؟ یا حول شدی؟ آخه کلا نظرتم حالا سوای درست یا غلط بودنش بی ربطه یعنی جاش اینجا نیست!! (186577)
حامی حجت الاسلام دکتر روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۹
درود بر روحانی.. (186532)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۲۳:۰۷
آقا الان يه عده ميگن ملاك خوب و بد ما اينه كه آمريكا يكي رو تحويل بگيره يا نگيره. دشمن از روحاني تعريف كرده پس دوست دشمن ماست و دوست دشمن ما دشمن ماست!

كفن مي پوشن مي يان وسط! (186662)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۲۳:۲۱
من که به عنوان یک شهروند اصلاح طلب از عملکرد. داخلی اقای روحانی راضی نیستم امیدوارم با توجه به امیدی که به او بسته ایم در داخل کشور هم اق دامات چشمگیری داشته باشند (186668)