به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۲
به دليل واکنش ایران به تحریم‌‌هاي جدید

يك خبرگزاري داخلي: توقف مذاکرات وین

گروه سياسي:​ يك خبرگزاري داخلي مدعي شد: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 دیشب پس از چهار روز مذاکره فشرده در پی اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های همکاری کننده با ایران متوقف شد و یک منبع مطلع این تحریم‌های جدید را خلاف مسیر توافقات و دلیل اصلی بازگشت تیم ایرانی از وین در میانه مذاکرات خواند.
يك خبرگزاري داخلي: توقف مذاکرات وین
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از دوشنبه هفته ای که گذشت در وین آغاز شد و عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد که در پایان این مذاکرات تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن اعلام مي​شود. شب گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا روز گذشته چند شرکت و فرد دیگر را در فهرست تحریم​هاي ایران قرار داد، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه​هاي خارجه و دارایی آمریکا این شرکت​ها و افراد به دلیل حمایت از برنامه هسته‌ای ایران مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است: قرار دادن نام افراد و شرکت​هاي جدید در فهرست تحریم ایران نشان مي​دهد توافق هسته‌ای اخیر در تلاش​هاي مداوم ما برای تعقیب و مجازات آن هایی که از برنامه هسته ای ایران حمایت مي​کنند یا در پی فرار از تحریم​هاي ما هستند تاثیری نمی گذارد و نخواهد گذاشت. از جمله شرکت هایی که هدف تحریم قرار گرفته اند شرکت​هاي مید اویل آسیا و سینگا تانکرز هستند که مقر هر دو در سنگاپور قرار دارد. این شرکت​ها متهم هستند به ایران برای دستابی به منابع مالی از طریق یک بانک خارجی و به نیابت از شرکت ملی نفتکش ایران کمک کرده اند.

همچنین یک تبعه اوکراین به نام ویتالی سوکولنکو و شرکت تحت مالکیتش به نام فرلند به دلیل کمک به فروش نفت ایران تحریم شده اند اما انتشار این خبر و اعمال تحریم​هاي جدید در حالی صورت گرفت که تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته‌ای ایران در وین به سر مي​برد و این مذاکرات که به منظور به دست آوردن راهکارهای دست‌یابی به راهکار اجرایی توافق ژنو انجام مي​شد شب گذشته با ترک مذاکرات از سوی هیأت ایرانی قطع شد. ترک مذاکرات از سوی ایران در حالی است که منابع غربی از جمله رویترز خبر از ادامه مذاکرات در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هم داده‌اند و بر این اساس به نظر مي​رسد تحریم​هاي جدید آمریکا که بر خلاف توافق ژنو و برنامه کار مشترک بوده است، در ترک مذاکرات از سوی ایران بی تأثیر نیست.

در همین زمینه خبرگزاري مهر  به نقل از برخي منابع خود مدعي شده است كه مذاکرات به دلیل تحریم​هاي جدید آمریکا از سوی هیأت ایرانی متوقف شده و تیم مذاکره کننده ایران به دلیل عدم تعهد آمریکا به توافق مذاکرات را در این مرحله متوقف کرده و به تهران باز مي​گردد. بر اساس توافق نامه‌ای که ایران با کشورهای 1+5 در ژنو داشتند، اعمال هرگونه تحریم جدید بر علیه ایران باید متوقف شود و اعمال تحریم​هاي جدید آمریکا بر علیه شرکت​هاي ایرانی کاملا بر خلاف این توافق نامه است . مسئولان ایرانی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودند که هیچ اعتمادی از سوی ملت ایران به آمریکا وجود ندارد و در صورتی که آمریکا به تعهدات خود پایبند نباشد ایران روند همکاریها را قطع خواهد کرد.

۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۱
اگر بچه های انقلاب این کار را کرده باشند باید به آنها دست مریزاد گفت و استقبال ویژه باید از این بچه ها صورت گیرد تا امریکا و بدخواهان حساب کار دستشون بیاد. (186736)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۳
پس مشخص شد شماها تظاهر به حمایت از ظریف میکردید که الان پریدید یطرف
بنظرم این مشکل خیلی کوچیکه و حل خواهد شد قیافتون دیدن داره بعدش (186754)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۵۱
چقدر آقا بهشون گفت يه اين آمريكايي ها اعتماد نكنيد
نمي دونم چرا حرف گوش نمي كنند
واقعا آبرويمان را بردند (186801)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۴۹
اگه رهبری واقعا مخالف باشه میتونه کلا جلو حرکت دولت رو بگیره!!! (186846)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۸:۳۷
درود برتو (186925)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۵۹
من به عنوان مخالف شما در باره سیاست خارجه بگم دوست دارید باور نکنید وقتی ایت توافق گفته شد باور نمی کردم بعد که اومدم خونه سایت های مختلف رو چک کردم باورم شد البته نه به خاطر توانایی ایرانیها برای مذاکره بلکه به خاطر طرف های امریکایی بالاخره این شد یک تجربه شبیه تجربه دوران خاتمی اگه توافق لغو شد خواهشا بپذیرید حق رو و کمک کنیم همه با هم کشور رو بسازیم البته در همینجا از وزیر اقتصاد تشکر می کنم که نذاشتند دلار احساسی بیاد پایین و گرنه الان احساسی می رفت رو 4000 تومن (186849)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۸
هرکی کرده خدالعنتش کنه مردم ازگرسنگی وجنگ بمیرند پای اوناست خوشحالیتون بی دوام باد (186757)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۵۷
اینا که خوشحالن جزو مردم نیستن
نفسشون از جای گرمی در میاد (186805)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۲
چی میگی اقا...... هر روز یک داستان شروع میشه منافع شخصی در میان است نه منافع ملی مردمو مسخره گیر اوردید چرا تمومش نمی کنید ضربتی عمل کنید (186772)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۵
چرا همش مثل خروس جنگی دوست دارید جنگ و دعوا بشه منافع ملی این است که مردم گرسنه بمانند سارق هر روز داره زیادتر میشه اصلا جرات نداریم با کیف تو خیابونها راه بریم خیلی راحت کیفتو می قاپند چی میگین شما ؟؟یک ادم دل گنده تو این مملکت پیدانمیشه ؟ (186773)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۲۱
خبرگزاری مهر یک سایت زرد مایل به سیاهه
اولا شرکت های تحریم شده چندتاش خارجی هستن و افراد هم خارجی
دوماً وقتی مذاکرات به یک نتیجه جامع نهایی رسید همه این ها برطرف میشه (186786)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۳
آقایون اصلاح طلب
این همه سنگ اینارو به سینه میزدید
این همه جشن و پایکوبی کردید و پیروزی پیروزی می کردید
این هم شد نتیجش
حداقل جلیلی و احمدی نژاد باج ندادند ضایع هم نشدند!!
بهار نیوز چاپ نکنی یعنی کم آوردی (186737)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۸
حداقل جلیلی و احمدی نژاد باج ندادند ضایع هم نشدند؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا توهم
اگه باج ندادن و ضایع نشدن چرا جلیلی رئیس جمهور نشد؟
ضایع شدن بیشتر از این که تعداد رأی های جلیلی رو ضربدر 4 هم میکردی به جایی نمیرسید
خوب شد بسته سال 88 ایران اومد بیرون دیدید چه بسته ای بود اون بسته بیانیه 22 بهمن رو داده بودن دست اشتون انتظار نتیجه هم داشتن
همین روحانی 3 رقم اعلام کرد احمدی نژآد جلزوولزش تیتر یک شد (186753)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۸
1-این خبر از خبرگزاری مهر نقل شده و هنوز به طور رسمی تایید نشده
۲- در رابطه با باج ندادن ارحاعتون می دم به حرف زیبای دکتر ولایتی خطاب به آقای جلیلی در مناظره انتخاباتی
۳-ایران مذاکره کرده و چهارچوب تایین شده وراه برای برگشت هست و اسم این ضایع شدن نیست بهش می گن توافق
۴-فقط اصلاحات از رسیدن به توافق راضی و خوش بین نبودند می تونین در گزارش صدا و سیما و نظرسنجی سایت های مختلف مثل ایسنا هم ببینید که اکثر مردم موافق و راضی بودند! (186784)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۸
مشکل اینجاست که ۸ سال فضاحت و گنده کاریو نمیشه با ۱۰۰ روز مذاکره حل کرد..حجم ویرانیها خیلی وسیعه (186785)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۲۳
چرا شما اصولگراها هر جا کشور میخواد ضرر کنه خوشحال میشید؟چرا اینقدر زود خوشحالی میکنید (186789)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۸
بله باید هم اینظطور باشه
اوباما میره کنگره نذاره تحریم بشه بعد خودش اینکارو میکنه
این حرکت به ضرر آمریکا خواهدبود چون بین گروه 5+1 شکاف ایجاد میکنه (186739)
فلفلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۱۰
عزیز من این شرکت های خارجی که آمریکا جریمشون کرده در سالهای قبل مخفیانه با ایران معامله کرده اند پس آمریکا میتونه جریمشون کنه و توافقنامه رو نقض نکرده هر وقت آمریکا معامله ای که بعد از توافق انجام شده رو شامل جریمه کرد میشه گفت توافق رو نقض کرده نه الآن (186741)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۱۵
متاسفانه آقای روحانی و ظریف با برعهده گرفتن همه مسئولیت این توافقنامه و خود را همه کاره نشان دادن(که درست هم نیست)بهانه به دست افراطیون داخلی داده اند و به این صورت اصلاح طلبان را نیز تضعیف می کنند.
این مسئله اتمی چه به نتیجه برسد و چه دچار خلل شود به نفع افراطیون داخلی است زیرا که در مورد اول آن را نتیجه مقاومت مردم و پیروزی انقلاب اسلامی بر استکبار !تعبیر می کنند و در مورد دوم می گویند که از اول ما گفته بودیم به آمریکا اعتمادی نیست ! (186742)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۸
شما هواداران که تا دیروز به تمسخر طیف مخالف مشغول بودید ، حالا که کم اوردید و متوجه کلاه گشاد شدید طفره می رید ؟ (186747)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۲
چه کلاهی؟
هنوز توافق شروع نشده بود که شما با شریعتمداری برو اون 200 کیلو اورانیومتو با نون پنیر سبزی بزن به رگ (186750)
علی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۲۵
از تمسخر حرف نزن که تیم جلیلی خدای مسخره های مذاکره کنندگاه بود (186791)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۱۱
با این دوستمون موافقم روحانی و ظریف فوق العاده ساده و بی سیاست هستند. (186820)
آذراوغلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۰
اینجا باید گفت قطار هسته ای نه فرمان داره نه ترمز. کل مسیولان و رده بالاهای نظام آماده توافق و حل نگرانی جهانی شدند ولی بدعت از طرف مخالفان صورت گرفت ما مردم و ملت کشور آماده هر گونه فشار ناشی از تحریم می باشیم. فقط اختلاس ها نباشه هر طور فشاری قابل تحمل هست. (186743)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۷
از طرف خودت حرف بزن (186752)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۵۰
تویک تنه همشوتحمل کن مانه جونشودارین نه وقتشو (186761)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۵۳
گفتم غرب هدفش عصبانی کردن یک عده تهی مغزافراطی داخلیست گفتم مردم پشتیبان دولت باشن گوش ندادین حالاخشک و تر با هم می سوزند........ (186763)
سولماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۲۵
آخی ...ببخشید باید بلندتر میگفتی نشنیدند! (186832)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۲
يعني همه چي ماليد؟ خداي من از دست تندروها و افراطي كه دلشون براي تحريم و جنگ خيلي تنگ شده، حالا عروسي مي‌گيرن! واي ددم:) (186744)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۹
عروسی شما تموم شد ؟ (186748)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۸
کدوم عروسی؟
آهان آره تموم شد
عروسی اسرائیل و بعضیا شروع شد
امیدوارم از اسرائیل چراغی برای شما روشن بشه بری جنگ کامنتاتو نبینم (186759)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۳
شما تا دیروز می گفتید تعامل با اسرائیل بهتر است از تعامل با طیف مخالف ایرانی ، البته شما خیلی وقته پیوند خوردید با برادران اسرائیلیتون... (186779)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۵۴
شما ها متوهمین
شریعتمداری با اسرائیل پیوند داشت یا ماها؟
بعد ژنو کیا ناراحت بودن؟
1 اسرائیل 2 شریعتمداری و جریان فکریش 3 عربستان
اگه بحث فامیلی باشه شما برادرترید با اسرائیل (186802)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۳
این تصمیم وزارت خارجه بجاست. (186745)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۴
حالا بنيامين نتانياهو و بعضي هم در داخل چقدر كيفور شده‌اند! (186755)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۷
سلام واقعا إز خواندن برخي مطالب نگران و متأسف ميشم. اين خبر بر فرض صحت پيروزي يا شكست أين گروه يا آن گروه نيست، موضوع اينه كه اگر هم توافق ژنو متوقف شود،چه چيزي را بدست اورديم؟ حداقل به دنيا ثابت كرديم در ميدان جنگ اهل نبرد و در ميز مذاكره اهل تفكر و تعامل هستيم، از طرفي بدون قصد توهين به كسي چه كسانير خارج إز مرز خوشحال ميشن مگر اسرائيل، عربستان؟! (186756)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۰
ملت خسته شدن ازبس نقش عمه قزی موسفیدروبین این واون ایفاکردن امیدوارم هرکی هارت وپورت اضافی کردوبدون تفکرحرف ززدواتودست غرب داداشهدشوبخونه من یکی نمی بخشمشون (186767)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۷:۰۵
جز معدودافرادی که تو این سایت بدون جانب داری سیاسی مطلب گذاشتی
هر چی بود تموم شد برای رضای خدا هم که شده با هم جنگ الفاظ رو راه نیاندازید و اتحادمونو حفظ کنید باور کنید اگه بودنند با هم اتحاد داریم اونا به غلط کردم میافتند (186851)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۸
اعتمادبه آمریکا نتیجه ای جز این نداشت. (186758)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۵۶
کدوم اعتماد؟
ایرانو چی فرض کردی تو؟یه دختر 20 ساله که رفته با آمریکا دوس شده پاکیش از بین رفته؟
برو آقا چه اعتمادی ظریف میگه من به صورت کری گفتم ما به شما اعتماد نداریم بعد میای این چرتو پرتارو مینویسی
توافق ژنو هنوز اجرایی نشده بود که برین روزانه 200 کیلو اورانیوم غنی سازی کنین ببینین ایران ضرر میکنه یا آمریکا
وقتی تحریمتون کرد فروش نفت شد صفر بیا کامنت بذار حالتو بپرسم (186766)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۱
ماازبیگانگان هرگزننالیم که باماهرچه کردان افراطی,خشک مغزبی سیاست کرد (186771)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۴:۵۰
این خبرگذاری برای قطع این مذاکرات له له می زند....خدا می داند پشت لغو این تفاهم نامه برای این خبرگذاری چه منافعی خوابیده! (186762)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۵
شما که داشتی له له می زدی برا مذاکرات چی ؟ (186782)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۵۷
شما که هم که له له میزدید به مقاومت بگو ببینم خودکار 250 تومنی سال 90 امروز قیمتش چنده؟
پراید 6 تومنی چنده؟
چقد نفت فروش میره؟
کسی باید دم از مقاومت بزنه که زیرساخت مقاومت رو داشته باشه نه ما که تکنولوژی ساخت خودکار و پاک کن نداریم (186804)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۳۷
اینایی رو که گفتی که دولت تدبیر ! و امید ! قراره عملیاتی کنه ! (186838)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۸:۳۰
دولت تدبیروامید دولتیه که ایده آل نیست بخاطر کارهای شورای ن
اما من بعنوان کسی که بهش رأی دادم تا زمانی که شعارهای انتخاباتی فراموش نشده حمایت خواهم کرد (186918)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۸:۳۸
نه دولت هاله نور قراره سال 96 بیاد پروژه کویر کردن ایران رو کامل کنه (186927)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۱۱
چه خوشحالی بکنه شریعتمداری... (186775)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۶:۳۸
و چه سوزشی شما می برید که کارتون تمسخر ایشون بود. زنده باد استاد شریعتمداری که همیشه تحلیلاش درس از آب دراومد... (186841)
nima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۶
اصلا ربطی به افراطیون نداره.یه عده آدم های ساده در داخل هستن که فکر می کنن هر چی میکشیم از دسته افراطیون هستش.این طرز فکر واقعا جای تاسف داره... (186797)
fatima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۵:۴۱
اینو که همین الان اخبار ایران هم گفت؟! دیگه از یه خبرگزاری محلی چه انتظاری دارین آخه (186799)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۸:۲۶
ذوق زده ها تحویل بگیرند حالا هی بگید اوباما مچکریم جان کری مچکریم اشتون مچکریم (186912)