به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۲۱:۴۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۵۵۰۰
در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا در تهران

ظريف:​ مذاکرات با دشواري پيش مي​رود

مهم نتيجه​است، ديرتر يا زودتر تفاوت‌چنداني ندارد
گروه سياسي:​ وزیر امور خارجه کشورمان با بيان اينکه بعد از ظهر امروز با کاترین اشتون گفتگوی تلفنی خواهد داشت، گفت:​ من با خانم اشتون در تماس هستم، تماس تلفنی که قرار بوده امروز صورت گیرد، هنوز انجام نشده، ولی طبیعت مذاکره این است که در سطوح مختلف مذاکرات ادامه داشته باشد.
ظريف:​ مذاکرات با دشواري پيش مي​رود
 محمد جواد ظریف که در نشست مطبوعاتی مشترک خود با اما بونینو وزیر خارجه ایتالیا سخن می‌گفت، گفت: گفت‌وگوها بین ایران و 1+5 در سطوح مختلف ادامه دارد و آقای عراقچی نیز با افراد هم سطح خود در هیات مذاکره‌کننده در تماس است. ظریف گفت: معتقدم توافق ما برای دستیابی به برنامه اقدام مشترک، یک تحول بسیار مفید است که باید در قالب طرح کلان آینده روابط ایران و اروپا به آن نگاه شود که برای دستیابی به آینده متفاوت و ایجاد زمینه‌های لازم برای اینکه بی‌اعتمادی دهه گذشته تبدیل به اعتماد متقابل شود ضرورت دارد که ایران و 1+5 آنچه را که توسط وزیران خارجه مورد توافق قرار گرفت با جدیت و دقت و با حسن نیت اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه همکاران ما که هفته گذشته در وین و این هفته در ژنو با یکدیگر مذاکره می‌کنند دستیابی به راهکارهای اجرایی است و دقت‌های لازم در اینکه سوء تفاهم‌هایی پیش نیاید. این موارد مذاکرات راحتی نیست و باید جزییات مورد توجه قرار گیرد روند با کندی به سوی جلو پیش می‌رود. ظریف گفت: امیدوارم با در نظر گرفتن اصول مربوط به تعهد و آنچه که مورد توافق قرار گرفته، حسن نیت و مهمتر از همه توجه به تصمیم فراهم شده که تصمیم سیاسی از سوی مسوولان سیاسی ایران و 1+5 است کار به پیش رود و همه مانع از ورود به موضوعاتی شوند که می‌تواند مسئله‌ساز شود و کار را با دشواری مواجه کند. ظریف گفت: امیدوارم با این روش به نتیجه برسیم و کمی دیرتر یا زودتر تفاوت چندانی ندارد.

زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۴
دلم برای این اقای ظریف میسوزه از معدود مسءولینیه که دوسش دارم به ویژه بعد از همراهی نماینده ما در سازمان ملل (190778)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۶
کلاس کار دکتر ظریف بالاتر از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران!!!!!!!! هست.نظر شما چیه؟؟ (190780)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۶
من میدونم ما موفق نمیشیم ...

به نظر اینجانب خوشبختانه قضایا از آنچه ما در اخبار و ظواهر میشنویم و می بینیم فراتر است . (190781)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۴۹
شما از پس این مذاکرات دشوار بر میای...مطمئنم! (190798)
لال شده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۵۱
از استعداد و تبحر و ادبیات جناب شجونی و شریعتمداری و ... نمی توانید استفاده کنید ؟زودتر به نتیجه می رسید. (190799)
۱۳۹۲/۱۰/۰۱ ۱۴:۵۳
دلم برای متنی که در مورد اقای ظریف باشد تنگ شده بود یک اگر متنی از اقای ظریف نباشد ادم دلش می گیرد لطفا اگر در فیسبوک اقای ظریف متن جدید منتشر شده مارا هم بی نصیب نگذارید (190801)