به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۰:۴۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۶۸۹۷
شهر الرمادی از گروه تروريستي "داعش" پاکسازی شد

ابو عبدالرحمان البغدادی كشته شد

گروه بين‌الملل: نیروهایی از عشائر استان الانبار و پلیس این کشور شهر الرمادی را از وجود افراد گروه "داعش" پاکسازی کردند و العربیه از کشته شدن ابو عبدالرحمان البغدادی رهبر گروه "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) وابسته به القاعده در استان الانبار خبر داد.
ابو عبدالرحمان البغدادی كشته شد
بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی عراق و عشائر الانبار پس از درگیری با اعضای گروه "داعش" و اخراج آنها از شهر ، مراکز پلیس را بار دیگر بازگشایی کردند. گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) طی هفته گذشته نیمی از شهر الرمادی و نیز بخش های از فلوجه را به تصرف خود درآورد. عشائر عراق در روزهای اخیر با تشکیل گردان‌های نظامی ، جنگ علیه گروه "داعش" را جهت راندن آنها از شهرهای این استان ، آغاز کردند.

در همين حال؛ شبكه العربیه از کشته شدن ابو عبدالرحمان البغدادی رهبر گروه "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) وابسته به القاعده در استان الانبار خبر داد. البغدادی به همراه 61 نفر دیگر توسط جوانان عشائر استان الانبار کشته شدند. اعضای این گروه برای کمک به دیگر اعضای این گروه به الانبار آمده بودند. داعش با استفاده از بلندگوهایی اعضای عشائر استان الانبار و نیز ماموران پلیس را جهت پیوستن به این گروه به منظور برقراری دولت اسلامی در این استان فرا خوانده است!

در مقابل افرادی از عشائر عراق و پلیس این کشور در اقدامی مشترک به اعضای گروه داعش حمله کرده ، برخی از آنها را کشته و بعضی دیگر را به اسارت در آوردند . در همین حال پلیس عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در درگیری های جمعه در دو شهر الرمادی و فلوجه 32 غیر نظامی کشته شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از شیخ احمد ابو ریشه رئیس "کنگره بیداری عراق" از کشته شدن 62 نفر از اعضای گروه القاعده از جمله ابو عبدالرحمن البغدادی رهبر گروه داعش خبر داد. به گفته ابو ریشه، البغدادی طی درگیری میان افراد گروه داعش و عشائر عراق کشته شده است. وی افزود " 46 تروریست از عناصر داعش در شهر الرمادی و 16 نفر دیگر از آنها در منطقه خالدیه به قتل رسیدند. "