به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۰۰
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۲۷۳۴۱
چهره مخفی اسراییل: ایران برنده بزرگ مذاکرات بود

اشتون زنی‌احمق است که فقط لبخندزدن بلدست!

گروه بين‌الملل: "دنی لوبرانی" 87 ساله به عنوان "چهره مخفی اسرائیل" شناخته می‌شود. او بیش از 60 سال مشاور مخفی نخست‌وزیران اسرائیل بوده و سمت مشاور ویژه "دیوید بن گوریون" نخست‌وزیر پیشین این رژیم را برعهده داشته است. او تا به امروز به کار ادامه داده است. عمده مسائلی که "لوبرانی" در مورد آن به بررسی و تحلیل می‌پردازد در مورد موضوعات مرتبط با کشورهای مسلمان و آفریقاست.
اشتون زنی‌احمق است که فقط لبخندزدن بلدست!
"لوبرانی" از سال 78-1971 سفیر اسرائیل در رژیم شاه بوده و روابط نزدیکی با "محمد رضا پهلوی" داشته است. این دیپلمات و چهره امنیتی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه روسی "وست نیک کاوکازا" مدعی شده که ایران قطعا به بمب هسته ای دست خواهد یافت." ادعایی که همواره با تکذیب جمهوری اسلامی مواجهه می شود.ایران همیشه بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

به گزارش "تدبیر"، سفیر پیشین اسرائیل در رژیم پهلوی با قطعیت مدعی شده "ایران به یک بمب هسته ای دست می‌یابد چه ما بخواهیم چه نخواهیم. نه تنها تهران بلکه شهروندان ایرانی نیز خواهان دفاع از حق کشورشان برای دستیابی به سلاح هسته ای هستند. آنان این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر پاکستان، هندوستان و اسرائیل سلاح هسته ای دارند چرا ما نداشته باشیم. "

سفیر پیشین اسرائیل در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه "وست نیک کاوکازا" که آیا امکان آن وجود دارد که اسرائیل در روند برنامه هسته ای ایران مداخله کند می‌گوید: "این کار دشواری است چرا که مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر مشکل است اما شدنی است. ایرانیان خواستار تغییر هستند و صداهایی در ایران وجود دارند که شنیده نمی‌شوند. به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها و اروپایی در مذاکرات جدیت لازم را ندارند این برای اسرائیل امری سودمند است."

به گزارش روزنامه روسی وست نیک کاوکازا، سفیر پیشین اسرائیل در ایران در پاسخ به این پرسش که آیا "نتانیاهو" حق مواجهه با ایران را دارد یا خیر می‌گوید: "من فکر می‌کنم که نخست وزیر اسرائیل این حق را دارد. ما نباید از مقابله با آمریکا بترسیم. در زمان نخست وزیری "بن گوریون" اسرائیل در جایی که با آمریکا تضاد منافع داشت با آمریکایی‌ها مخالفت می‌کرد."

با این حال سفیر پیشین اسرائیل در تهران با درگیری با مخالفت می‌کند و در این مورد می‌گوید "من با اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران مخالفم. این باید آخرین گزینه ما در مواجهه با تهران باشد و نبایستی جمهوری اسلامی را با گزینه اقدام نظامی احتمالی تهدید کنیم." او در مورد اظهارنظر اخیر "شیمون پرز" در مورد تمایل به ملاقات با "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران می‌گوید: "او به دلیل سنی که دارد می‌تواند هر آنچه می‌خواهد بگوید."

سفیر پیشین اسرائیل اشتباه بزرگ اروپایی و آمریکایی در مذاکرات هسته ای با ایران را "انعطاف پذیری" بیش از اندازه آنان ذکر کرده و در این مورد می‌افزاید: "جای تردیدی نیست که غرب در مذاکرات هسته ای اخیر امتیازی کسب نکرده است. ایران برنده بزرگ مذاکرات بوده و 7 میلیارد دلار ناشی از لغو تحریم‌ها نصیبش شده است. مشکل اصلی در آنجاست که ایرانیان ماهرانه تر از آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند. آنان باهوش تر از آمریکایی‌ها هستند. آن اندازه ای که ایرانی‌ها غرب را می‌شناسند غربی‌ها از ایرانیان شناخت کافی ندارند. در طرف اروپایی نیز "اشتون" صرفا زنی احمق است که هیچ کاری جز لبخند زدن از او بر نمی‌آید."

۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۰:۰۱
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.....حالا الحمد الله بین اینا بهم خورده...اگر ما یه کم زرنگ باشیم می توانیم سریع به نتیجه برسیم. (196719)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۱
اگه روز روشن کسی بگه شبه باور میکنید؟
اینهمه امتیاز دادیم اروپا تحریم جدید گذاشت توجیه کردیم امریکا تحریم جدید گذاشت توجیه کردیم تحریم دیروز رو هم که ایران زیرسیبیلی رد کرد
شاهکاره واقعاً!!!!!!!
یه کم اسفند دود کنیم چشم نخوریم از این برنده شدن های پی درپی! (196781)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۰:۱۷
چقدر پیر ه (196722)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۱:۱۳
این ادم چطور به خود اجازه میدهد شخصی را احمق بخواندوبه جای شهروندان ایرانی احضار نظر کند؟ (196726)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۲:۲۶
باید در شرایط حساس کنونی هشیارتر و متحدتر از منافع ملی حمایت کنیم،بهتر است جنگهای پوچ جناحی را رها کنیم وبه اینده ایران بیاندیشیم. (196735)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۵:۵۵
خدا خیرت ببده اما کی گوش میده . همه پی بچه بازی های سیاسیشون هستند حتی همین... (196742)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۲
واقعاً چماق و هویج رو نمی بینید؟! (196782)
سعید
Saudi Arabia
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۵:۲۳
آنان این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر پاکستان، هندوستان و اسرائیل سلاح هسته ای دارند چرا ما نداشته باشیم. "لطفا یکی جواب بده؟! (196740)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۸:۰۰
(سفیر پیشین اسرائیل اشتباه بزرگ اروپایی و آمریکایی در مذاکرات هسته ای با ایران را "انعطاف پذیری" بیش از اندازه آنان ذکر کرده و در این مورد می‌افزاید: "جای تردیدی نیست که غرب در مذاکرات هسته ای اخیر امتیازی کسب نکرده است. ایران برنده بزرگ مذاکرات بود)
دوستان، بنظر شما امثال رسايي، کوچيک اف، شريعت مداري، بذرپاش و حسينيان و رفقا، سواد دارند و ميتونند اين قسمتي رو که داخل پرانتز گذاشتم بخونن!؟ گمونم قبلش برن يه دوره کلاس اکابر، بي تاثير نيست. (196745)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۸:۴۹
خیلی جالبه، مواضع اسرائیل و تندروهای داخلی همسو هستش. هر دو دارن جداً تلاش می کنن که توافق رو ببرن زیر سوال. قطعاً منافع مشخص مرتبطی بین این دو قبیلست که الان به خطر افتاده. جوونم اصلاحات... (196746)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۰۹
چقد شبیه نتانیاهو حرف زده!!!فک کردم یکین.. (196747)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۱۲
ببینم وزیری که میره جواب سوال بده چرا اینقدر کولی بازی وننه من غریبم بازی درمیارید.از قدیم گفتن ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است وکسی که ریگی به کفشش نباشه از یه سوال اینقدر اشفته نمیشه.چی شد سینه چاک لوازم دموکراسی شده طرفدار دیکتاتوری با 0.3 درصد رای بیشتر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! (196748)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۰۶
اون یتیکش که گفت مردم ایران هم میخوان برای امنیتشون مثل هند وپاکستان سلاح هسته ای داشته باشند رو راست گفت. (196766)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۶
بهار واقعا اينقد كوتاه بيني يا توهم قصد فريب داري؟! داستان پليس بد و پليس خوب را نميدوني؟ درحال حاضر اسرائيل پليس بده و اوباما پليس خوبه ، و اينا همش براي بازي دادنه ملت خوب ما و وزارت خارجه‌ي ساده لوح ماست (196769)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۲۸
یک چیزی که من نمی فهمم اینه
6 تا کشور که خودشون بمب اتم دارن (البته امریکا که دو بار استفاده هم کرده)امدن به ایران گیر دادن که شما می خواهید بمب اتم بسازید!!!؟؟؟ (196785)