به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۷۴۵۴۶

ابطحی: اشتباه اصلاح‌طلبان حمایت از روحانی بود

گروه سیاسی: رئیس دفتر پیشین سیدمحمد خاتمی در دورۀ ریاست‌جمهوری می گوید اشتباه اصلاح‌طلبان حمایت از حسن روحانی بود.
ابطحی: اشتباه اصلاح‌طلبان حمایت از روحانی بود
محمدعلی ابطحی، به خبرنگار لیبراسیون گفته است که اشتباه اصلاح طلبان حمایت از حسن روحانی بوده که به گمان ابطحی بزرگترین ضربه را به اصلاح‌طلبان زد، زیرا، به گفتۀ ابطحی جوانانی که دورۀ اصلاح طلبان در قدرت را نشناخته‌اند گمان کردند که اصلاحات یعنی حسن روحانی.

مشارکت پایین امنیت ایران را به خطر خواهد انداخت
سیدمحمد صدر، دیپلمات سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعا اگر مشارکت در انتخابات پایین بیاید به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به ضرر انقلاب و مردم است چرا که حکومت جمهوری اسلامی ایران و حکومتی که جمهور مردم در آن نقش دارند، حکومتی است که توسط خواسته ها و مطالبات مردم شکل می گیرد. اگر به قانون اساسی نگاه کنید تمام مقامات رده اول کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، یعنی انتخابات مساله ای بسیار مهم در تقویت جمهوریت نظام است و جمهوری اسلامی نیز بدون انتخابات معنی ندارد.
به گزارش شفقنا، دکتر سیدمحمد صدر، دیپلمات سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تاثیر آن بر سیاست خارجی ایران می گوید: اگر انتخابات که در واقع تجسم عینی جمهوری اسلامی است پر شور برگزار نشود و درصد مشارکت پایین باشد به این معنی است که جمهوری اسلامی روز به روز ضعیف‌تر می شود و مردم در حال کناره گیری هستند و این پیامی مثبت به دشمنان جمهوری اسلامی از جمله براندازان و اسرائیل است که طمع کنند و به اقداماتی دست بزنند که تامین کننده منافع کشور نیست. قطعا اگر مشارکت در انتخابات پایین بیاید به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به ضرر انقلاب و مردم است چرا که حکومت جمهوری اسلامی ایران و حکومتی که جمهور مردم در آن نقش دارند، حکومتی است که توسط خواسته ها و مطالبات مردم شکل می گیرد. اگر به قانون اساسی نگاه کنید تمام مقامات رده اول کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، یعنی انتخابات مساله ای بسیار مهم در تقویت جمهوریت نظام است و جمهوری اسلامی نیز بدون انتخابات معنی ندارد. رهبر و رییس جمهور و نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان و اعضای شورا ها و با واسطه رییس قوه قضاییه و وزرا همه به گونه ای تحت تاثیر آرا مردم انتخاب می شوند. اگر این انتخابات که در واقع تجسم عینی جمهوری اسلامی است پر شور برگزار نشود و درصد مشارکت پایین باشد به این معنی است که جمهوری اسلامی روز به روز ضعیفتر می شود و مردم در حال کناره گیری هستند و این پیامی مثبت به دشمنان جمهوری اسلامی از جمله براندازان و اسرائیل است که طمع کنند و به اقداماتی دست بزنند که تامین کننده منافع کشور نیست. از این رو انتخابات باید پر شور باشد و حتما باید کاندیداها متعدد باشند تا امنیت ایران از طریق انتخابات تامین شود در غیر این صورت مشارکت پایین امنیت ایران را به خطر خواهد انداخت.
برچسب ها: محمد علی ابطحی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها