به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۷۵۸۶

کورس اروپایی​ها در ایران از ابتداي سال​

گروه سياسي:​ رادیو فرانسه گزارش داد: مجید روانچی معاون آمریکا و اروپایی وزیر امور خارجه ایران، از سفر تعدادی از وزیران امور خارجه اروپایی و مقام ها و هیات های سیاسی این کشورها به تهران در ابتدای سال جاری میلادی خبر داده است.
کورس اروپایی​ها در ایران از ابتداي سال​
شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی در گزارشی نوشت: روانچی در نشست پس از توافق ژنو، با بیان این که تمایل غرب برای گسترش روابط با ایران که با انتخابات آغاز شده بود و امروز اوج بیشتری یافته است، گفت: در ابتدای سال جاری میلادی (2014) شاهد سفر هیات های سیاسی، مقام های و چند وزیر امور خارجه از اروپا به تهران خواهیم بود. او افزوده است: ضمن اینکه هیات های اقتصادی نیز تمایل دارند که با ایران کار خود را از سر بگیرند. تارنمای رادیو فرانسه اضافه کرد: جک استروا وزیر پیشین انگلیس در تهران به سر می برد. روز چهارشنبه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در صفحه فیس بوک خود نوشت: این روزها رفت و آمدهای هیات های خارجی به ایران بسیار زیاد شده است.

ظریف ادامه داده است: در این میان گروه های پارلمانی متعددی از کشورهای اروپایی هم به ایران سفر داشته اند. از جمله در دو روز گذشته، دیدارهایی با رییس و نایب رییس کمیسیون روابط خارجی سنای ایتالیا و اعضای هیات دوستی پارلمانی مجالس اعیان و عوام انگلیس داشته ام. وزیر خارجه ایران نوشت: آنچه مشهود است درک این نکته توسط اکثر کشورهاست که ایران نقش قابل توجهی در منطقه و فراتر از آن دارد و نمی توان حضور ایران را نادیده گرفت. ظریف ادامه داده که مذاکرات هسته ای نیز با جدیت و اراده سیاسی قوی جریان دارد و هیات های کارشناسی ایران و 1+5 ده ها ساعت مذاکره فشرده داشته و به نتایج مثبتی رسیده اند.
مرجع : ايرنا