به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۲۷۹۲۰

بیانیه‌پایانی نشست دوستان‌سوریه در پاریس

گروه بين الملل: نشست وزاری‌خارجه موسوم به دوستان سوریه در پاریس به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان با اعلام اینکه در آینده سوریه جایی برای بشار اسد و خانواده‌اش وجود ندارد، راه حل سیاسی را تنها راه خروج از بحران دانستند.
بیانیه‌پایانی نشست دوستان‌سوریه در پاریس
به گزارش ایسنا، به نقل شبکه اسکای نیوز عربی، این نشست به میزبانی فرانسه و حضور وزرای خارجه چندین کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، مصر، اردن و چند کشور دیگر برگزار شد. در پایان این نشست لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به همراه احمد جرباء، رئیس ائتلاف مخالفان سوری در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شدند. فابیوس گفت: انتقال سیاسی قدرت در سوریه بهترین راه برای پایان دادن به درگیری‌هاست و مذاکرات ژنو2 می‌تواند این امر را محقق کند.

وی ادامه داد: ما شرکت کنندگان در این نشست اقدامات ارتش سوریه علیه مردم را محکوم می‌کنیم و در عین حال فعالیت‌های گروه‌های تروریست مخالف دولت را نمی‌پذیرم و این اقدامات نیز محکوم است. احمد الجرباء (رييس ائتلاف ملي مخالفان) نیز در این کنفرانس مطبوعاتی که در حضور وزرای خارجه دیگر کشورهای شرکت کننده برگزار شد، گفت: در این نشست همه متفق القول تاکید کردند که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند و وی و خانواده‌اش در آینده سیاسی سوریه جایی ندارند.