به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۲۸۱۱۹۸

۳۷رهبر جهان دشمن آزادی مطبوعات هستند

۳۷رهبر جهان دشمن آزادی مطبوعات هستند
گروه بین الملل: سازمان گزارشگران بدون مرز فهرست " دشمنان آزادی مطبوعات" را منتشر کرد.  
سازمان گزارشگران بدون مرز، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را در کنارکیم جونگ اون، بشار اسد، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ به عنوان دشمنان مطبوعات معرفی کرد.
در گزارش این سازمان  نام ۳۷ رهبر جهان قرار گرفته و بسیاری از نام‌ها، چهره‌های تکراری هستند که پیشتر هم در این فهرست قرار داشتند. اما ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به عنوان یک رهبر اروپایی برای نخستین بار در این مجموعه قرار دارد.این نخستین بار است که یک رهبر اروپای غربی در صف کسانی قرار می‌گیرد که در سرکوب آزادی مطبوعات نقش گسترده‌ای داشته است.
سازمان گزارشگران بدون مرز استدلال کرده است که اوربان از سال ۲۰۱۰ به صورت پیوسته و مستمر استقلال رسانه‌ای در این کشور را تضعیف کرده و در محدود کردن آزادی مطبوعات نقش مهمی ایفا کرده است. این گزارش می‌گوید کنترل بیش از ۸۰ درصد رسانه‌ها در این کشور از طریق الیگارشی نزدیک به حزب حاکم اوربان انحصاری شده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز از سال ۲۰۰۱ دست به انتشار چنین فهرستی می‌زند و رهبرانی را که در خفه کردن صدای روزنامه‌نگاران نقش‌آفرین بوده‌اند، معرفی می‌کند.
کریستیان میهر، مدیرعامل سازمان گزارش‌گران بدون مرز گفت:از مناطق مختلف جهان اسامی جدیدی به فهرست وارد شدند که روش آنها در سرکوب رسانه‌ها متفاوت بوده اما هدفشان مشترک است: جلوگیری از گزارش‌دهی انتقادی، به هر بهایی.
رهبران چین، اریتره، سوریه و بلاروس نیز در فهرست دشمنان آزادی مطبوعات ذکر شده است.


 
برچسب ها: مطبوعات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها