به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۲۸۵۵۹
تمایز اولین سفر رییس‌جمهور با سفرهای متداول دولت‌های قبلی

نظر نوبخت​ درباره استقبال​​ مردم از روحاني​

گروه سياسي: سخنگوی دولت درباره‌ برخی انتقادها نسبت به موضوع استقبال مردم خوزستان از رییس‌جمهور گفت: برخی به دنبال افراط و تفریط هستند ولی نگاه ما اعتدال بوده و هست و تا جایی که توانستیم اجرایش کرده‌ایم.
نظر نوبخت​ درباره استقبال​​ مردم از روحاني​
محمد باقر نوبخت صبح روز شنبه در یک نشست خبری با ارائه توضیحاتی درباره‌ نخستین سفر استانی رییس‌جمهور اظهار کرد: اولا من از سوی جناب آقای رییس‌جمهور و اعضای محترم هیات وزیران از مردم شریف و متدین و فهیم استان خوزستان به سبب عواطف صمیمانه‌ای که در این سفر نسبت به خدمتگراران خود در دولت تدبیر و امید نشان دادند تشکر و قدردانی می‌کنم. وی افزود: با توجه به این‌که این سفر نخستین حضور آقای رییس‌جمهور و برخی اعضای هیات محترم دولت در یکی از استان‌های عزیز کشور بود و بعد از سفرهای استانی ارزشمندی که در دولت‌های محترم پیشین ادامه می‌یافت، انجام شد، باید به نوعی از نکات مثبت وقوت سفرهای دولت‌های قبلی برخوردار می‌شد و اگر احیانا کاستی‌ها و یا ضعف‌هایی در سفرهای قبلی وجود داشت ما باید در این سفر از آن‌ها معصون می‌بودیم. وی در ادامه به بیان «نکات و محورهای متمایز نخستین سفر رییس‌جمهور با سفرهای متداولی که از سوی دولت‌های قبل انجام می‌شد» پرداخت و با بیان این‌که «مساله محور بودن، پیوندمحور بودن و شنونده بودن در این سفر دارای جایگاه بود» خاطرنشان کرد: جناب آقای رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات محترم دولت که در این سفر همراه ایشان بودند عمدتا شنونده مسائل استان بودند تا این‌که بخواهد متلکم‌ وحده باشند.

سخنگوی دولت در ادامه به موضوع استقبال و خوش‌آمدگویی مردم خوزستان از رییس‌جمهور در این سفر اشاره و اظهار کرد: در آغاز این سفر بدون این‌که برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده باشد استقبال و خوش‌آمدگویی صمیمانه‌ای از سوی مردم شریف و متدین و فهیم استان خوزستان و عشایر صورت گرفت. وی گفت: طبق گزارش مسوولان محترم استان امتحانی که همان روز واحدهای آموزشی داشتند همگی اجرا شدند. ضمن این‌که این درخواست آقای رییس‌جمهور و هیات همراه نبود که مردم شریف ساعت‌ها در مسیر حضور یافته و استقبال کنند و ما شرمنده مردم خوب و شریف بودیم. ما شاهد بودیم که مردم آقای رییس‌جمهور را تا محل اولین سخنرانی ایشان مورد استقبال قرار دادند و دنبال ماشین ایشان بودند و صحنه‌های افتخارآمیزی در این راستا وجود داشت. وی همچنین مبنی بر این‌که برخی طی مصاحبه‌هایی مدعی‌اند که این نوع استقبال از رییس‌جمهور در شان مردم آن منطقه نبود و مردم نباید به دنبال ماشین آقای رییس‌جمهور می‌دویدند؛چراکه این نکته یادآور سفرهای استانی دولت قبل بود، گفت: یک وقت است که نمایندگان استانی دولت بسیج می‌شوند تا جلوه‌ای از حضور مردم را نشان دهند و افتخارشان هم این است که هرچه گسترده‌تر و سازمان‌یافته‌تر مردم را به صحنه بیاورند و شما ابزارهای موجود را در این راستا می‌دانید که می‌شود با تعطیل کردن تجمع‌های جمعیتی مردم را به خیابان‌ها کشاند.

نوبخت تاکید کرد: بر اساس آمار رسمی مسوولان، ما در همان روز حتی برنامه‌های امتحانی واحدهای آموزشی را نیز به تاخیر نینداختیم که این خود نشان می‌دهد عزم و اراده‌ای است برای این‌که مردم سازمان یافته به خیابان‌ها کشانده شوند، وجود نداشته و مااعتقادی نداریم که این روند پیوند عمیق دولت و مردم را نشان می‌دهد؛ چراکه ما از عواطف مردم نسبت به خدمتگزاران‌شان باخبریم و نمی‌خواهیم به آن‌ها زحمت بدهیم. قبول کنیم حال که مردم به خیابان‌ها تشریف آوردند نمی‌شد ماشین آقای رئیس جمهور را بدون برنامه متوقف کرد و به هر ترتیب دوستان مسوول در آن منطقه ملاحظات مربوط به خودشان را دارند و چنین موضوعی شدنی نیست. وی با بیان این‌که «گویا برخی موضع اعتدال ما را نمی‌خواهند و خواهان این هستند که افراطی و تفرطی عمل کنند» اظهار کرد: چنین نگاهی یک نگاه افراط گرایانه و یا تقلیدگرایانه است. ولی اعتدال همان بود که ما تا جایی که می‌خواستیم اجرا کردیم و اگر بخشی از آن اجرا نشد در سفرهای بعد آن را جبران می‌کنیم.
مرجع : ايسنا