کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لبوفروش‌ها هم تفاهم‌نامه ژنو را امضا نمی‌کردند!

روزنامه بذرپاش عزاي عمومي اعلام كرد!

30 دی 1392 ساعت 14:52

گروه سياسي: در نخستین روز اجرای تفاهم‌نامه ژنو روزنامه «وطن امروز» متعلق به مهرداد بذرپاش (از نماينده‌هاي شاخص حامي احمدي‌نژاد) اعلام کرد چنین تفاهم‌نامه‌ای را هیچ «لبو فروش» و «تاکسی‌داری» امضاء نمی‌کرد!


امروز دوشنبه (۳۰ دی) نخستین روز اجرای تفاهم‌نامه ژنو است که روزنامه افراطي «وطن امروز» درباره مفاد آن یادداشت‌ها و گزارش‌های انتقادی تندی منتشر کرد وبه همين مناسبت٬ صفحه نخست خود را سیاه و سفید منتشر کرد كه معمولا در مناست‌هاي عزاداري مرسوم است! اين روزنامه تیتر صفحه نخست خود را «هولوکاست هسته‌ای» انتخاب کرده و از تفاهم‌نامه ژنو با عنوان «زیارت‌نامه ژنو» یاد کرده و نوشت: «موافقتنامه ژنو برای خواست‌های آمریکا و طرف‌های مقابل یک نقدنامه است ولی برای خواسته‌های ما یک زیارتنامه!»

روزنامه بذرپاش در توضیح این عبارت نوشت: جمهوری اسلامی باید برای سال‌های طولانی مرتب برای تحقق هریک از خواست‌ها و نیازهای خود در این تفاهم‌نامه «دعا و نذر» کند و اضافه کرده که «با اجرای موافقتنامه ژنو از امروز دیگر چیزی در دستمان نمانده و از این به بعد راهی جز دعا و راز و نیاز و نذر برایمان باقی نمانده است.»

از سوي ديگر احمد توكلي نماينده ديگر طيف اصولگرايان نيز گفت: اشکالات متون توافق ژنو زیاد است به طوری که به سختی می‌توان امیدوار به استیفای منافع ملت بود. مهمترین محورهای سخنان احمد توکلی در نطق میان دستور مجلس بدین شرح است:

- بنده نگرانی خود ر ا در راستای توافقنامه ژنو به محضر رهبرانقلاب عرض می کنم و در اینجا نسبت به این موضوع صحبتی نمی کنم.
- امروز روز آغاز اجرای توافقنامه ژنو است و ضمن تشکر از دیپلمات‌های وطن‌دوست دو نکته را مطرح می‌کنم؛ اشکالات متون ذیربط زیاد است به طوری که به سختی می‌توان امیدوار به استیفای منافع ملت بود همچنین ما مسئولان نظام نباید و نمی‌توانیم نظرات خود را نسبت به این متون علنی ابراز کنیم چراکه ممکن است مستند طرف مقابل ما قرار بگیرد و به مسائل کشور لطمه بخورد.

- اخیرا رئیس جمهور مواضعی را می گیرند که با روحیه نمایندگان مجلس سازگار نیست.
- رئیس جمهور در خوزستان بیان کرد که همه ی مناطق این استان ازجمله آبادان و خرمشهر را مناطق آزاد اعلام می کند و در این خصوص به نظرم روحانی تمام مسائل را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده است اما ایجاد مناطق آزاد باید مجلس در مورد آن تصمیم گیری کند.
- روحانی بیان کرد که کارت زرد باعث نگرانی برای این دولت نیست این حرف از سوی کسی مطرح می شود که اقتدارگرا و قدرت طلب باشد اما از روحانی بسی تعجب دارم که این مطلب را ادا می کند.

- رئیس دولت همچنین بیان کرد که 80 نفر در مجلس هستند که اجازه نمی دهند که دولت به اهداف خود دست پیدا کند همچنین در ادامه صحبت های خود بیان می دارد که مردم پیام خرداد 92 را دریافت کنند و به این افراد در انتخابات آتی رأی ندهند در حالی که این نوع موضع گیری از سوی دولت ضد دموکراسی است!


کد مطلب: 28803

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/28803/روزنامه-بذرپاش-عزاي-عمومي-اعلام-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir