به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۹۶۰۵

اندازه​گیری احتمال خودکشی​در افراد افسرده

گروه علمي:​ محققان بخش روانپزشکی موسسه ماکس پلانک در مونیخ در یک تحقیق میزان احتمال خودکشی در افراد را اندازه گیری کردند.
اندازه​گیری احتمال خودکشی​در افراد افسرده
 آندرآس منکه (Andreas Menke) و همکارانش در این تحقیق میزان خودکشی افراد را از طریق تغییرات ارگانیک در بدن انسان بررسی و اندازه گیری کردند. این پژوهشگر وهمکارانش در تحقیق خود 400 بیمار افسرده را مورد بررسی قرار دادند و برای هرکدام از این بیماران شدت بیماری افسردگی و احتمال خودکشی را تخمین زدند. در این تحقیق بیماران در مدت 12 هفته داروهای ضد افسردگی مصرف کردند،سپس پژوهشگران از طریق آزمایش خون، تغییرات ژنتیکی این افراد را بررسی و این تغییرات را با هم مقایسه کردند. پژوهشگران در این بررسی 100 نشانه را یافتند که با عوارض داروها در ارتباط مستقیم بودند. منکه در مورد این تحقیق گفت: پس از این تحقیق محققان با احتمال بیش از 90 درصد می توانند بگویند که در صورت استفاده از داروی ضد افسردگی در چه بیمارانی میزان خودکشی افزایش می یابد.

بیماری افسردگی از جمله بیماری هایی است که افراد مبتلا به آن بیشتر خودکشی می کنند.از سوی دیگر استفاده از داروهای ضد افسردگی بیمار را سرحال می کند ولی محققان براین باورند که استفاده از این داروها می تواند احتمال خودکشی را نیز بالا ببرد. از سال 2005 تاکنون داروهای ضد افسردگی توزیع شده در ایالات متحده آمریکا، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی باید حاوی هشداری با این مضمون که «این دارو می تواند احتمال خودکشی را بالا ببرد » باشد زیرا در اوایل دوره درمان، این داروها انرژی را بالا می برند اما بیمار را سرحال نمی کنند. افراد افسرده ای که به خودکشی فکر می کند، احتمالا با مصرف این داروها بیشتر در صدد خودکشی بر خواهند آمد.
مرجع : ايرنا