کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیت‌الله مکارم: با ندانم‌کاری‌های گذشته، مشکلات فراوانی برای دولت جدید به ارث رسیده است

10 بهمن 1392 ساعت 19:28

گروه سياسي: آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: رئیس دولتی که روی کار آمده هم نامش روحانی است و هم در حقیقت دولتی روحانی است که به مسائل دینی و مذهبی توجه دارد و مایه امیدواری برای مردم و اقشار مذهبی است.


این مرجع تقلید در دیدار با اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - در قم، با تاکید بر اینکه "دولت آقای روحانی و دوستان ایشان در این مدت کارهای مفیدی انجام داده‌اند"، افزود: دولت امیدهایی را در جامعه و در میان مردم ایجاد کرده است. این مرجع تقلید با بیان اینکه "این دولت میراث بسیار پیچیده‌ای را از گذشته به ارث برده است"، تاکید کرد: در گذشته ندانم‌کاری‌های زیادی در کشور صورت گرفت و موجب شد مشکلات فراوانی به صورت ارث برای دولت جدید باقی بماند.

وی اضافه کرد: حتی برخی نقاط قوت دولت گذشته همچون طرح هدفمندی و طرح مسکن مهر نیز با مشکلاتی همراه است و از دولت گذشته کاری وجود ندارد که همراه با مشکل نباشد و دولت جدید باید تدریجاً این مسائل را حل و فصل کنند. این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم توجه به استان قم و رفع محرومیت‌های این استان برای ارائه خدمات بهتر به مردم و زائرین تاکید کرد و گفت: تعداد زائران و مسافرین قم بسیار زیاد است و باید برای رفع مشکلات این استان برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه بر مسائل فرهنگی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور و سیاست‌های فرهنگی ایشان خوب است و دوست داریم ایشان را حمایت و تقویت کنیم؛ منتهی باید مراقب بود کسانی که در حاشیه هستند با برخی اقدامات و کارها برای کشور مشکل‌آفرینی نکنند.

جوادی آملی: برخی مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت‌ها گذشته است

آیت‌الله جوادی آملی هم با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش از پیش به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ نائل شود. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور در قم، مردم ایران را مردمی خوب خواند و ایستادگی و اتکا به توانمندی‌های داخلی را گامی مهم در پیشرفت و موفقیت کشور عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه "همه مشکلات کشور تنها به دلیل تحریم‌ها نیست"، اضافه کرد: برخی مشکلات و محدودیت‌ها ناشی از سوءمدیریت‌ها در گذشته است. جوادی آملی همچنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که توصیه دارد روی پای خود بایستیم، گفت: مردم ایران، مردمی باهوش و توانمند هستند و در دوران جنگ تحمیلی توانایی‌های فنی خود را به نمایش گذاشته‌اند. این مرجع تقلید همچنین سخن برخی مقامات خارجی را مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، بیهوده دانست.


کد مطلب: 30131

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/30131/آیت-الله-مکارم-ندانم-کاری-های-گذشته-مشکلات-فراوانی-دولت-جدید-ارث-رسیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir