به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۰۲۲۹۴

لکه برداری فرش، مراحل و اهمیت آن

گروه کسب و کار: تمیزی و درخشندگی فرش همواره در اولویت‌‌های هر خانه تکانی و نظافت می باشد. قالیشویی کرج مفتخر است با ارائه خدمات متنوع در زمینه شستشوی انواع فرش، لکه برداری فرش دستبافت ، لکه برداری فرش ماشینی، خدمات مربوط به ترمیم و رفوگری فرش و ... با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، رضایت همشهریان محترم در شهر کرج را جلب نماید.
لکه برداری فرش
لکه برداری فرش
لکه برداری فرش، مراحل و اهمیت آن
فرش ایرانی از تمدن و تاریخچه کهنی برخوردار است و هنوز هم در عصر حاضر و با پیشرفت تکنولوژی، محبوبیت خود را حفظ نموده است و همچنان جزء مهمترین دکوراسیون هر منزلی محسوب می‌گردد. از این رو تمیزی و درخشندگی فرش همواره در اولویت‌های هر خانه تکانی و نظافت می‌باشد. قالیشویی کرج مفتخر است با ارائه خدمات متنوع در زمینه شستشوی انواع فرش، لکه برداری فرش دستبافت ، لکه برداری فرش ماشینی، خدمات مربوط به ترمیم و رفوگری فرش و‌... با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، رضایت همشهریان محترم در شهر کرج را جلب نماید. لکه برداری فرش از خدمات بسیار مهم و تخصصی است که قالیشویی‌های معتبر و با سابقه در انجام آن بسیار حرفه ای عمل کرده و قبل از هر اقدامی، سلامت و کیفیت فرش را مد نظر قرار می‌دهند. از آنجا که فرش‌ها به عنوان زیرانداز، همواره در معرض آلودگی و انواع لکه‌ها قرار می‌گیرند، بهتر است افراد اطلاعاتی در مورد مراحل لکه برداری انواع فرش ماشینی و دستبافت داشته باشند تا در صورت امکان بتوانند لکه را قبل از اینکه سرسخت و ماندگار شود، از روی فرش تمیز نمایند.

مراحل لکه برداری فرش
قالیشویی کرج با داشتن بیش از 50سال سابقه قالیشویی در کرج، در طی شستشوی فرش، مراحل لکه برداری فرش را نیز با همکاری متخصصین زبده فرش انجام می‌دهد. مراحل لکه برداری در اولین قدم تشخیص و شناسایی نوع لکه ایجاد شده روی فرش می‌باشد.

تشخیص و شناسایی نوع لکه
در صورتی که فرش‌های خود را جهت شستشو و لکه برداری به قالیشویی می‌سپارید، بهتر است کادر قالیشویی را از نوع لکه ایجاد شده روی فرش مطلع گردانید تا با توجه به این امر بهترین مواد شوینده و حلال مناسب را جهت از بین بردن آن به کار برند. اما در صورتی که لکه‌های روی فرش قدیمی و کهنه شده اند نیز باز هم نگران نباشید، قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی کرج با بهره گیری از کادر مجرب، قادر خواهند بود هر نوع لکه کهنه و سرسختی را از روی فرش‌های دستبافت و ماشینی تمیز نمایند و فرش‌ها را بعد از شستشو، درست همانند روز اول درخشنده و تمیز تحویل مشتریان دهند.

از بین بردن لکه مایعات
ریختن مایعاتی نظیر چای، قهوه، شربت و‌... بر روی فرش باعث ایجاد لکه می‌شود و بهترین کار این است که لکه را قبل از اینکه ماندگار شود، با استفاده از محلول‌های مناسب پاک نمایید. بهترین محلول مناسب جهت از بین بردن چنین لکه‌هایی، ترکیب آب ولرم با چند قطره مایع دستشویی می‌باشد. اسفنج نرمی را به همراه محلول فوق مرطوب کرده و روی سطح لکه ایجاد شده بکشید، در صورتی که لکه همچنان باقی ماند، بهتر است مقداری سرکه سفید نیز به آن اضافه نمایید. در پایان نیز با استفاده از یک دستمال خشک رطوبت فرش را بگیرید و برای خشک شدن کامل، اجازه دهید در معرض هوا قرار بگیرد.

از بین بردن لکه خون
خون از آن لکه‌هایی است که که مرور زمان باعث تثبیت آن می‌شود، پس بهتر است در همان ابتدا به تمیز کردن لکه خون از روی فرش بپردازید. اما در صورتی که لکه فوق کهنه شد، با سپردن فرش به قالیشویی کرج، می‌توانید از پاک شدن آن بدون آسیب به بافت و رنگ فرش مطمئن شوید. برای پاک کردن لکه خون در منزل می‌توانید از مقدار کمی محلول آمونیاک به همراه نصف لیوان آب سرد استفاده نمایید.
 
از بین بردن لکه شکلات

از بین بردن لکه شکلات
لکه شکلات در ابتدا تقریبا به صورت جامد بوده و بهتر است قبل از شروع هر کاری با استفاده از جاروبرقی تا جایی که امکان دارد، اثر شکلات را از روی فرش جمع آوری نمایید. در قالیشویی‌های معتبر و مجرب، نحوه لکه برداری فرش دستبافت را با حساسیت و دقت بیشتری انجام می‌دهند تا هیچگونه صدمه ای به فرش نرسد. بعد از جاروبرقی کردن سطح فرش، قسمت لکه شده را با یک دستمال نازک بپوشانید و سپس اتو را روشن کنید و روی دستمال فشار دهید. گرمای اتو باعث ذوب شدن شکلات و جذب آن به دستمال می‌گردد. این عمل را با عوض کردن پیوسته دستمال ادامه دهید تا لکه به صورت کامل تمیز شود. همچنین بعد از انجام مراحل فوق می‌توانید با یک شوینده مناسب و حلال غیر قابل اشتعال اثر لکه را به طور کامل پاک کنید.

از بین بردن لکه جوهر
چنانچه تصمیم دارید لکه جوهر را از روی فرشتان تمیز نمایید بهتر است از موادی مانند اسپری مو و یا استون که دارای ترکیبات الکل می‌باشند، استفاده نمایید. ابتدا یک دستمال نخی را با مواد فوق مرطوب نمایید و تا جایی که امکان دارد لکه جوهر را به پارچه منتقل نمایید و بعد از آن با یک دستمال مرطوب دیگر اثر کمرنگ شده لکه را پاک نمایید. این راه حل در صورتی که جوهر ریخته شده از نوع رنگ ثابت نبوده باشد، موثر خواهد بود، در غیر این صورت بهتر است فرشتان را برای لکه برداری به قالیشویی کرج بسپارید.

از بین بردن لکه روغن
ریختن غذاهای چرب همواره منجر به لکه شدن فرش‌های دستبافت و ماشینی می‌شوند. در صورتی که فرشتان دستبافت است بهتر است لکه برداری آن را به قالیشویی محول نمایید اما برای لکه برداری فرش ماشینی که به وسیله روغن کثیف شده است، می‌توانید از مقداری آرد ذرت به عنوان پودر جاذب استفاده کرده و بعد از آن با استفاده از برس، اثر لکه را کاملا تمیز نمایید.

لکه برداری اصولی فرش در قالیشویی کرج

لکه برداری اصولی فرش در قالیشویی کرج
با برخی راه حل‌های خانگی از بین بردن انواع لکه از روی فرش آشنا شدید، اما در صورتی که لکه‌ها مقاوم تر از آن بودند که با روش‌های فوق تمیز شوند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که جهت جلوگیری از آسیب به بافت و رنگ فرش‌های خود، انجام لکه برداری فرش را به قالیشویی‌های خوشنام و معتبری مانند قالیشویی کرج بسپارید. این قالیشویی با بکارگیری پرسنل کاردان و مجرب و در اختیار داشتن شوینده و حلال‌های مناسب، قادر است ضمن شستشوی اصولی فرش، مراحل لکه برداری آن را نیز به خوبی انجام دهد.
 
برچسب ها: قالیشویی کرج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها