به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۰۳۴۴۴

دانستنی هایی از باتری ، دوربین و ال سی دی گوشی

گروه دانستنی‌ها: در جامعه امروزی، تلفن های همراه به یکی از ضروری ترین ابزارهای شخصی و کاری ما تبدیل شده است.
در این روزها این ادعا که زندگی بدون تلفن هوشمند  تقریبا غیر ممکن شده است خیلی دور از ذهن نیست. و ادامه زندگی اجتماعی و شغلی ما، دیگر بدون این وسیله ارتباطی حتی برای چند ساعت هم قابل تصور نیست.

قطعات موبایل
در این شرایط ما در این مقاله دانستنی هایی در مورد گوشی های همراه در اختیار شما قرار می‌دهیم و سعی می‌کنید تا شما را بر قطعات گوشی بیشتر آشنا کنیم.
دانستن این اطلاعات برای شما خالی از لطف نیست و با توجه به اهمیت گفته شده می‌تواند برای شما مفید و آموزنده نیز باشد.
هدف ما در این مقاله آموزش خرید گوشی موبایل نیست اگرچه در آینده نزدیک در مورد آن هم خواهیم نوشت ما در این نوشته به قطعات اصلی تشکیل دهنده تلفن همراه خواهیم پرداخت و به تفکیک و اهمیت آنها و همچنین راهنمای خرید قطعات موبایل اشاره خواهیم کرد.
با توجه به احتمال خرابی و نیاز به تعمیر گوشی برای هر کدام از ما دانستن این مطالب می‌تواند باعث آگاهی بیشتر ما در این موارد باشد.

دوربین گوشی
با مجهز شدن تلفن های همراه به دوربین، و امکان عکسبرداری و فیلمبرداری در آنها یکی از مهم‌ترین معیار های خرید گوشی برای کاربران،  کیفیت و کارایی دوربین موبایل است.
دوربین های گوشی که امروزه به صورت چندگانه در گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به راحتی توانایی فیلم برداری یا کیفیت های 4k ( چهار برابر بالاتر از hd ) را دارا هستند.
بدون شک نوع دوربین و نمونه عکس های آن یکی از اصلی ترین معیارهای خرید برای علاقه ‌مندان می‌باشد.
شاید برای تان جالب باشد که بدانید دوربین در گوشی جزو وسایل مصرفی است و در صورت استفاده زیاد از آن و یا تکان های شدید مانند سقوط از ارتفاع، این موضوع  می‌تواند به مکانیزم مکانیکی آن ضربه وارد کند.
و با جابجایی های بسیار ریز در اپتیک های آن امکان فوکوس و جابجایی لنز های دوربین دچار مشکل شوند. نتیجه این خرابی می‌تواند عکس های تار و بی کیفیت در گوشی شما باشد.
اما خبر خوب امکان تهیه دوربین گوشی (دوربین پشت و دوربین سلفی جلو) از فروشگاه‌های قطعات موبایل است که بیشتر آنها  دارای سایت های فروشگاهی اینترنتی نیز می‌باشند.
با خرید و جایگزینی دوربین با نمونه خراب شده کیفیت عکس ها در گوشی شما به روز اول آن برمی‌گردد.

از کجا متوجه خرابی دوربین گوشی شویم؟

تعمیر دوربین گوشی
عکس های تار از اولین و مهم‌ترین نشانه های خراب شده دوربین موبایل شما است.
اما بهتر است قبل از هرکاری  و خرید دوربین گوشی در ابتدا شیشه لنز دوربین خود را  نیز بررسی کنید.
گاهی ایجاد خط و خش بر روی شیشه دوربین می‌تواند دلیل این موضوع باشد.
حتی تغییرات نرم افزاری در تنظیمات دوربین هم می‌تواند موجب خرابی عکس های شما باشد. پیشنهاد ما ریست کردن این تنظیمات و یا انجام تنظیمات کارخانه ای برای گوشی است.
اگر بلافاصله بعد از یک به روز رسانی اندروید گوشی، مشکل ایجاد شده است دلیل آن می‌تواند  وجود باگ در نسخه ارائه شده از طرف سازنده باشد (هر چند این موضوع خیلی نادر است)
در صورتی که مشکل شما نرم افزاری و یا از شیشه دوربین نباشد دو دلیل دیگر می‌تواند عامل خرابی عکس و فیلم برداری در گوشی باشد.

خرابی دوربین اصلی که با خرید و جایگزینی قابل حل است، و در برخی موارد هم خرابی خازن مربوط به تغذیه آن بر روی برد اصلی که با وجود سالم بودن دوربین منجر به ایجاد مشکلات در استفاده از آن خواهد شد.
 باتری گوشی موبایل
از دیگر ویژگی‌هایی که کاربران در خرید گوشی حتما به آن دقت می‌کنند مقدار ظرفیت باتری و شارژدهی گوشی در هنگام استفاده از آن است.
گنجایش باتری های تلفن همراه یا مقدار میلی آمپر mA سنجیده می‌شود. از این روی هر چقدر که اعداد آن بالاتر باشد نشان از ظرفیت بیشتر در آن است.
البته باتری ها جزو قطعات مصرفی هستند. و دیر یا زود همه ما مجبور به تعویض آن خواهیم شد.
اگرچه الگوی مصرف باتری در عمر آن کاملا تاثیر گذار است اما در هر صورت و در بازه زمانی سه تا چهار سال کیفیت و کارایی آن به شدت افت خواهد کرد.
در نوشته ای در وب سایت ماکروسل یک مقاله آموزشی بسیار مفید، درباره راهنمای خرید باتری گوشی وجود دارد که خواندن آن را برای انتخاب و افزایش عمر باتری برا ی شما پیشنهاد می‌دهیم.

تاچ ال سی دی سامسونگ

ال سی دی گوشی
کیفیت ال سی دی، سایز و تکنولوژی بکار رفته در آن یکی دیگر از فاکتور های خرید در بین کاربران گوشی های امروزی است.
با توجه به پیچیده بودن نکات فنی در آن ما خیلی وارد این موضوع نمی‌شویم، اما اگر ال سی دی گوشی سامسونگ شما شکسته است ما به جزئیاتی در مورد خرید ال سی دی خواهیم پرداخت که دانستن آن برای شما می تواند در خرید صفحه نمایشگر و تعویض آن کمک فراوانی کند.

کیفیت در ال سی دی در گوشی های سامسونگ
شاید بپرسید حالا چرا ال سی دی گوشی سامسونگ و چرا به  نوکیا هواوی و یا تاچ ال سی دی شیائومی اشاره نکردیم؟
باید بگوییم که این مثال را برای این بکار بردیم که این برند دارای بیشترین تنوع در بین کیفیت ها در بازار است.
شاید دلیل آن استقبال بسیار زیاد از محصولات سامسونگ در ایران باشد. ما به صورت خلاصه به بررسی این کیفیت ها خواهید پرداخت.

ال سی دی شرکتی سامسونگ
عبارت شرکتی شاید در مورد سایر قطعات یدکی در حوزه های صنعتی و خانگی می‌تواند برای شما آشنا باشد.
شرکتی به معنای تولید آن قطعه از سوی سازنده اصلی دستگاه باشد.
خوشبختانه در مورد گوشی های سامسونگ نمونه ال سی دی شرکتی بسیاری از مدل ها در بازار وجود دارد.
با خرید و تعویض این ال سی دی ها هیچ تغییری در کیفیت نمایشگر شما به وجود نخواهد آمد.
این کیفیت بهترین و کران ترین نوع ال سی دی در مورد گوشی های سامسونگ است که می‌تواند گزینه خوبی رای برگشت به زندگی گوشی های همراه شما باشد.

ال سی دی چنج گلس سامسونگ
چنج گلس ها دومین جایگاه از نظر کیفیت را در بین ال سی دی های این برند در اختیار دارند.
اگرچه خرید آنها از نظر ما خیلی دلیل قانع کننده ای ندارد و بهتر است با صرف مقداری بیشتر هزینه از نوع صفحه نمایش اصلی این برند استفاده کنید‌.

ال سی دی ای سی دار یا اولد
سومین جایگاه از نظر قیمت و کیفیت به نوع آی سی دار در این گوشی ها اختصاص پیدا کرده که با داشتن هفتاد تا هشتاد درصد از کیفیت اصلی دارای حدود قیمت یک سوم نوع شرکتی است.
اگر دوست ندارید برای ال سی دی شکسته گوشی خود هزینه زیادی را انجام ندهید ما این کیفیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
دلیل نام‌گذاری آن هم وجود ای سی پردازنده در فلت آن است.

ال سی دی متال Metal و تی اف تی TFT
این دو کیفیت نه چندان خوب هم از دیگر گزینه های خرید برای کاربران است… نوع تی اف تی TFT ارزانترین و بی کیفیت ترین حالت ال سی دی جایگزین در بین این کیفیت ها است.
وبا ضخامت زیادتر خود و برجسته شدن از سطح فریم به راحتی و با کوچکترین فشاری شکسته می شود و مصرف باتری بیشتری نیز دارد.
ما فقط برای خارج کردن اطلاعات در کوتاهترین زمان از گوشی نصب آن را پیشنهاد می‌کنیم!
امیدوارم با این توضیحات شما را هرچه بیشتر با سه قطعه مهم در گوشی استفاده کرده باشیم.

برد شارژ
راستی! پیش از این هم، ما درباره برد شارژ گوشی که به آن فلت شارژهم گفته می‌شود مقاله ای برای شما آماده کرده بودیم که برای مطالعه آن می‌توانید بر روی آن کلیک کنید.
البته لازم به ذکر است که به جز این موارد سایر قطعات هم همانند  فلت مین، شاسی و درب پشت، خشاب سیم کارت، سوکت شارژ، سیم آنتن  و…  در یک گوشی موبایل وجود دارند که در سایر مقالات به صورت کامل در مورد آنها خواهم نوشت…
 
برچسب ها: موبایل گوشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها