به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۳۰۵۷۱۷

فرهادی به مدیر سینمایی: از شما بیزارم

گروه هنری: کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار، در واکنش به سخنان یک مدیر سینمایی که ادعا کرده بود فرهادی «هم حکومت را دارد و هم بیرون حکومت را»، با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام خود اعلام کرد: «خیلی صریح و روشن بگویم: من از شما بیزارم!»
فرهادی به مدیر سینمایی: از شما بیزارم
اصغر فرهادی، در این بیانیه با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته «رسانه‌های تندرو از هیچ تلاشی برای تخریب و حاشیه‌‌سازی و انگ‌ زدن» خودداری نکرده‌اند، افزوده است این طیف اکنون با معرفی فیلم او به اسکار نتیجه گرفته‌اند که زیر سایه‌ی پرچم حکومت قرار دارد. او این برداشت را «فریبکارانه» خوانده و تأکید کرد  «هیچ‌گاه کوچک‌ترین قرابتی با منش و تفکر واپسگرا»ی این طیف نداشته است.
فرهادی همچنین با اشاره به «مصائبی که مسوولان کشور همه این سال‌ها موجبش شده» و رویدادهایی چون نحوه برخورد با اعتراض‌های دی ۹۶ و آبان ۹۸ و همچنین سرنگونی هواپیمای اوکراینی، سیاست‌های حوزه زنان را نیز «تبعیض ظالمانه» خوانده و گفته است حکومت در دوران کرونا نیز کشور را به «مسلخ» برده است. بیانیه فرهادی در واکنش به سخنان داوود مرادیان، مدیر گروه مستند بنیاد «روایت فتح»، است که در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر ضمن ستایش این کارگردان سینما ادعا کرد او «فیلمساز تیزهوشی است که هم حکومت را دارد و هم بیرون حکومت را.» پیش از این خبرگزاری‌های تسنیم و فارس نیز که نزدیک به سپاه هستند، از فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی که به‌تازگی به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شده، حمایت کرده بودند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز ۲۳ آبان معرفی فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به‌عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار را «انتخاب خوب» و «تصمیم درست» توصیف کرده بود. با این حال اصغر فرهادی با اشاره به این‌که «بارها در فرودگاه پاسپورت» او جلب و برایش «جلسات بازجویی» گذاشته‌اند و از او خواسته‌اند «به ایران بازنگردد»، خطاب به مدیر بنیاد روایت فتح گفته است که «سر سوزنی به گزافه‌گویی‌های» آنان «در پوشش حمایت و تعریف و تمجید نیاز» ندارد.
این کارگردان سرشناس که در جهان نیز چهره‌ای شناخته‌شده است، همچنین تأکید کرده که هیچ مشکلی با لغو معرفی فیلمش به اسکار ندارد و «دیگر برایم سرنوشت فیلمی که با جان و دل ساخته‌‌ام، مهم نیست».ر فرهادی در این بیانیه انگیزه خود از سکوت در مقابل «آزارها» علیه خود را این اعلام کرده که «نخواسته‌‌ام راهم را جز با کارم که به آن ایمان دارم پیش ببرم» و تأکید و تکرار کرده است که «هرگز گمان نکنید که از سر همراهی با شما بوده است». فرهادی در بخش دیگری از یادداشت خود اظهار تأسف کرده است از این‌که تلاشش برای «ماندن در ایران، ساخت فیلم در ایران و نمایش آن در ایران، این تعبیر را با خود همراه دارد که او در حال یک بازی دوسویه است» و افزوده است علی‌رغم این‌که «امکان کار و زندگی در هر جای دیگر از دنیا و به دور از حاشیه‌ها را داشته‌» است، «عاشق زندگی در میان مردم و فیلم ساختن برایشان» بوده است
این کارگردان سرشناس سینما که در گذشته کمتر پیش آمده درباره حواشی فعالیتش سخن بگوید، در پایان این بیانیه وعده داده است که «به‌زودی سعی خواهم کرد درباره حواشی دیگر نیز با صراحت کنم.»
برچسب ها: اصغر فرهادی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


بابایی
United Kingdom
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۲۳:۰۸
تازمانی که تیم روحانی مملکت راتاراج به فنا میداد صدایی ازش در نمیامد، این شخص برنده اسکار ازپتانسیل موجود در جمهوری اسلامی ایران بیزاره ،به قول شهیری تولد نو مرا شیطان زودتر میداند۔۔۔ (379209)
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۶:۱۵
فرهادی مایه افتخار ایران و مسلمانان هست، من در خارج کشور با این آقا پز میدم ،یک مسلمان که فیلم اسلامی ساخته که جهان تونسته اون را بفهمه و اسکار هم بهش بده بدون یک صحنه غیر اسلامی که در فیلم‌های غربی فراوان هست.حتا این اهل سنّت که اکثرا تعداد زیادی نظر منفی‌ نسبت به شیعه دارند وقتی‌ اسم فرهادی میاد چیزی واسه گفتن ندارند چون آبروی ۲ میلیارد مسلمان در کول جهان را خریده،درود به شرفش (379232)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها