به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۳۰۵۹۱۰

پنتاگون:از تهدیدات‌ایران علیه امنیت منطقه آگاهیم

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» گفت، که «رویکرد ایران و تهدید‌های آن علیه امنیت منطقه» مورد توجه همه طرف‌ها است.
پنتاگون:از تهدیدات‌ایران علیه امنیت منطقه آگاهیم
جان کربی امروز چهارشنبه، اظهار داشت که ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در جریان دیدارهای دوجانبه خود با تعدادی از سران کشورهای منطقه خاورمیانه که قرار است فردا پنج‌شنبه انجام شود، درباره تهدیدهای ایران صحبت خواهد کرد. سخنگوی پنتاگون افزود: «وزیر دفاع آمریکا در این سفر با سران کشورها و فرماندهان نظامی آمریکا در امارات و بحرین دیدار خواهد کرد». آمریکا در کشورهای عربی امارات و بحرین نیروهایی مستقر کرده است. بر اساس این بیانیه، آستین در بحرین در کنفرانس «گفت‌وگوی منامه» که هر ساله توسط موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک بحرین، برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

میرا رسنیک، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت منطقه‌ای در دفتر امور سیاسی و نظامی، تأکید کرد که هدف از تهدیدهای ایران علیه متحدان واشینگتن، بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه است. او افزود: «دولت آمریکا به مقابله با تهدیدات ایران، تلاش برای تقویت توان دفاعی کشورهای منطقه و مقابله با رقابت نظامی روسیه و چین در منطقه و کشورهای جهان ادامه خواهد داد». دولت آمریکا همواره تاکید کرده است که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تهدیدهای بی‌ثبات کننده ایران علیه امنیت کشورهای خاورمیانه دریغ نخواهد کرد. ایالات متحده آمریکا همواره ایران را به تامین مالی و پشتیبانی تسلیحاتی از بسیاری از گروه‌های شبه‌نظامی تروریستی در کشورهای منطقه متهم می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها