به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۰۶۰۹

آتشفشان، گردشگران اندونزی را فراري داد

گروه جامعه: فوران یک کوه آتشفشانی گردشگران را از مقصد دوم گردشگری اندونزی فراری داد.
آتشفشان، گردشگران اندونزی را فراري داد
در شرایطی که اندونزی در سال 2013 میزبان بیش از 9 میلیون گردشگر بود، فوران یک کوه آتشفشانی گردشگران را از جزیره زیبای «سوماترا»، مقصد دوم گردشگری اندونزی این کشور فراری داده است.  از چند روز قبل با افزایش فوران کوه آتشفشانی «سینابونگ» در سوماترا در غرب اندونزی که باعث کشته شدن دست کم ۱۱ نفر شده، گدازه‌ها تا دو کیلومتر به هوا پرتاب می‌شوند که باعث شده گردشگران مجبور به فرار از مقصد دوم گردشگری این کشور شوند. اکنون مواد مذاب و دود غلیظ خاکستر این آتشفشان که مدت ۴۰۰ سال خاموش بود تمام دهکده‌های اطراف آنرا در برگرفته و دولت اندونزی را مجبور کرده علاوه بر تخلیه چند منطقه گردشگری و چند فرودگاه، مانع از حضور گردشگران در نزدیکی این آتشفشان شود.

از سوی دیگر جریان باد در منطقه موجب پراکنده شدن خاکسترهای آتشفشانی تا شعاع 80 کیلومتر و لغو بسیاری از پروازها بدلیل احتمال صدمه دیدن موتور هواپیماها از خاکسترهای آتشفشانی شده است. فرار گردشگران از مقصد دوم گردشگری اندونزی پس از جزیره زیبای «بالی» در شرایطی روی می‌دهد که اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی بوده که مقصد بیشتر آنها جزایر زیبای بالی و سوماترا است. اندونزی که در سال 2013 با میزبان از بیش از 9 میلیون گردشگر بیش از 10 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت بدلیل آب‌ و هوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال، میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد.

از سال‌ها قبل اندونزی به مقصد گردشگران کشورهای مختلف جهان، به خصوص کشورهای قاره‌ آسیا و منطقه‌ی اقیانوس آرام تبدیل شده است. کارشناسان دلیل اصلی رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران اندونزی را پایین بودن نرخ اقامت در هتل‌های این کشور می‌دانند که صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد این کشور تبدیل کرده است. ازسوی دیگر، آب‌وهوای استوایی و باران‌های موسمی موجب تبدیل شدن این کشور به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی قاره‌ آسیا شده است.
مرجع : ایسنا