به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۰۸۰۲

شکایت هکرهای اروپایی از دولت آلمان

گروه فناوري: بزرگترین انجمن هکرهای اروپا، با توجه به افشاگری‌های ادوارد اسنودن، علیه دولت آلمان به اتهام همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی‌اش، جی سی اچ کیو، در نقض حقوق شخصی شهروندان آلمان، شکایت کرده است.
شکایت هکرهای اروپایی از دولت آلمان
انجمن هکرهای "کیاس کامپیوتر کلاب" با همکاری اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر، شکایت خود را در دادستانی کل فدرال آلمان ثبت کرد. این انجمن همچنین علاوه بر دعوت از ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی ‌آمریکا برای شهادت به عنوان شاهد، خواستار فراهم کردن شرایط سفر ایمن او به آلمان و جلوگیری از استرداد او به آمریکا شد. این گروه همچنین اعلام کرد: با توجه به افشاگری‌های اسنودن در خصوص فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در سرتاسر جهان، شکی نیست که دولت آلمان و آژانس‌های اطلاعات خارجی، قانون آلمان را نقض کرده‌اند.

بزرگترین انجمن هکرهای اروپا با بیان اینکه عدم مجازات مسئولان این اقدامات تاسف‌بار است، نهادهای دولت آلمان را به بی‌میلی برای کمک به این تحقیقات متهم کرد. سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این خصوص با بیان اینکه "هر کسی در آلمان می‌تواند شکایت کند" بسنده کرد. این انجمن همچنین چنین اقداماتی را نه با هدف جلوگیری از اقدامات تروریستی، بلکه نقض دموکراسی و منبعی برای تقویت قدرت دانست. افشاگری‌های ادوارد اسنودن که خود اکنون با پناهندگی موقت در روسیه به سر می‌برد، از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و از میلیون‌ها تماس تلفنی و ایمیل شهروندان آلمانی پرده برداشت.
مرجع : مثلث