به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۳۱۰۲۷
روز بیست و چهارم فوریه، در شهر بارسلون اسپانيا

جهان در انتظار رونمايي از «گالکسی S5»

گروه فناوري: شرکت کره‌ای «سامسونگ»، رقابت خود را برای در اختیار گرفتن سهمی بیشتر از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند ادامه می‌دهد و در صدد است تا ورژن جدید خود از مدل تلفن‌های هوشنمند «گالکسی» را در ماه فوریه جاری، به بازار عرضه کند.
جهان در انتظار رونمايي از «گالکسی S5»
انتظار‌ها این است که مزایا و امکانات جدیدی در این ورژن به مانیتور، دوربین و شاید بخش‌های دیگری از دستگاه اضافه شود. «سامسونگ» از خبرنگاران دعوت کرده تا روز بیست و چهارم فوریه، در شهر بارسلون حاضر شوند تا در مراسم معرفی تلفن هوشمند جدید با نام «گالکسی اس۵» شرکت کنند. برخی تحلیل گران معتقدند که عجله «سامسونگ» در ارائه ورژن جدید تلفن‌های همراه خود به نتایج فروش «گالاکسی اس۴» ارتباط دارد که کمتر از توقع‌ها بود. این بدان معنی است که تلفن جدید در تلاش است از جایگاه «سامسونگ» در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند، حفاظت کند.

شرکت «سامسونگ» که بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌های همراه در جهان است، خود را آماده مي‌کند تا پایین‌ترین میزان سود سالانه خود در طول هفت سال اخیر را اعلام کند. این اتفاق به دلیل رقابت شدیدی است که «سامسنگ» با شرکت آمریکایی «اپل» تولید کننده تلفن‌های هوشمند «آیفون» با آن مواجه است، به ویژه پس از آنکه «اپل» ورژن «آیفون۵اس» را به بازار عرضه کرد که نسبتا ارزان است. بسیاری از رسانه‌های غربی، پیش‌بینی‌های خود را درباره امکانات جدید تلفن همراه «گالکسی اس ۵» مطرح کرده‌اند.

برخی منابع می‌گویند که مانیتورش بزرگ‌تر از ورژن‌های سابق خواهد بود و به ۲۵. ۵ اینچ خواهد رسید. همچنین با دو بدنه به بازار خواهد آمد، بدنه فلزی و بدنه پلاستیکی و در این زمینه از تلفن‌های هوشمند «آیفون» تقلید کرده که به رنگ‌های مختلف به بازار آمده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دوربین تلفن همراه جدید سامسونگ، پیشرفته‌تر و دقیق‌تر خواهد بود و تصاویری با رزولوشن بالاتری به ثبت خواهد رساند، به گونه‌ای که ۱۶ مگاپیکسل خواهد بود در حالی که ۵اس، ۱۳ مگاپیکسل بود. مانیتور ورژن جدید سامسونگ نه تنها بزرگ‌تر خواهد بود بلکه واضح‌تر و حساستر خواهد بود به گونه‌ای که می‌توان تا میزان (۱۴۰۰ در ۲۵۶۰) تصویر را زوم کرد.

«سامسونگ» زمان عرضه ورژن جدید تلفن هوشمند خود را همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند در شهر بارسلونای اسپانیا تعیین کرده تا بتواند تولیدات خود را مورد جلب قرار دهد و شرکت کنندگان در کنفرانس را به آن مشغول کند. شایان ذکر است که «سامسونگ» نه تنها با شرکت بزرگ «اپل» رقابت مي‌کند بلکه رقابتی شدید با شرکت بزرگ چینی Lenovo Group نیز دارد؛ شرکتی که به تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند پیوسته است و هم اکنون سهم بالایی در بازار تلفن‌های هوشمند چین دارد. شرکت چینی Lenovo اعلام کرده است که بخش تولید تلفن‌های همراه «موتورلا» وابسته به شرکت «گوگل» را در مقابل ۹. ۲ میلیارد دلار آمریکا، خریده است.