به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۳۱۸۵۷۰

سیاستمدار ایرانی‌تبار رهبر حزب سبز آلمان شد

امید نوری‌پور، نماینده ۴۶ ساله ایرانی‌تبار در پارلمان آلمان
امید نوری‌پور، نماینده ۴۶ ساله ایرانی‌تبار در پارلمان آلمان
گروه بین‌الملل: امید نوری‌پور، نماینده ۴۶ ساله ایرانی‌تبار در پارلمان آلمان، به عنوان یکی از دو رهبر حزب سبز این کشور انتخاب شد. او برای رسیدن به این مقام ۶۲۱ رای از مجموع ۷۵۲ رای داده شده را کسب کرد.
دیگر رهبر حزب سبز ریکاردا لانگ، فمنیست دوجنس‌گرای ۲۸ ساله است که ۵۵۲ رای کسب کرد. او جوان‌ترین زنی است که تاکنون به رهبری حزب سبز آلمان رسیده است. حزب سبز آلمان در انتخابات پارلمانی ۱۴.۸ درصد آرا را به دست آورده و یکی از سه حزب مهم آلمان است که در دولت ائتلافی این کشور حضور دارد. آنالنا بربوک و روبرت هابک، رهبران پیشین حزب سبز اکنون در دولت آلمان به عنو وزیران خارجه و اقتصاد انتخاب شده‌اند. انتخاب امید نوری‌پور و ریکاردا لانگ به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار شد ولی رای‌دهندگان به صورت پستی نیز رای خود را ارسال می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط فوریه آرای پستی نیز دریافت و نتایج انتخابات تایید شود. ریکاردا لانگ از ۱۸ سالگی به حزب سبز پیوسته است و سال ۲۰۱۹ به عنوان سخنگوی این حزب در امور زنان انتخاب شد. امید نوری‌پور که ۱۵ سال است در حزب‌ سبز آلمان عضویت دارد، می‌گوید قصد دارد این حزب را به یک نیروی پیشروی چپ میانه در آلمان تبدیل کند تا حزبش بتواند در رقابت‌ها برای صدراعظم آلمان که سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، مشارکت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها