به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۲۰۳۸

انگشتان اهالی گاودانه درمان می شود

گروه جامعه: انگشتان آسیب دیده اهالی روستای "گاودانه" درمان می شود، عملیات تعویض نخستین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد و ذخائر ماهیان خاویاری خزر نزدیک به صفر رسیده است از مهمترین اخبار هفته گذشته استانهای خبرگزاری مهر بوده است.
انگشتان اهالی گاودانه درمان می شود
معاون داوطلبان جمعیت هلا‌ل احمر کشور گفت: تعدادی از آسیب‌دیدگان ناشی از "گرگر" در روستای "گاودانه" در کهگیلویه و بویراحمد درمان می شوند. فرحناز رافع که به یاسوج سفر کرده است، دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: برخی از اهالی این روستا که انگشتشان در استفاده از این وسیله آسیب دیده و قطع شده است برای درمان به تهران اعزام خواهند شد. وی بیان کرد: این بیماران تیرماه سال 93 در تهران تحت درمان قرار خواهند گرفت. رافع همچنین از برنامه های جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم خبرداد و گفت: در این راستا طرح کاروان‌ سلامت در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است. معاون داوطلبان جمعیت هلا‌ل احمر کشور افزود: این طرح در 15 روستا در شهرستان چرام اجرا شده و طی آن پزشکان متخصص ویزیت رایگان بیماران می پردازند.

حمله گرازها به اهالی روستاهای چالدران/ دو نفر راهی بیمارستان شدند
حمله دوباره گرازها به اهالی روستاهای چالدارن بار دیگر خبر ساز شد، بطوریکه دو تن از اهالی یکی از روستاها با حمله گرازها راهی بیمارستان شدند. طی سالهای اخیر تخریب و تصرف زیستگاه های اصلی گرازهای وحشی در منطقه چالدران و تبدیل آنها به اراضی کشاورزی موجب بروز مشکلات زیست محیطی شده و هشت روستا را در معرض خطر قرار داده، بطوریکه طی روز گذشته برای چندمین بار متوالی 2 تن از اهالی یکی از این روستا مورد حمله گرازها قرار گرفته و به دلیل شدت مجروحیت راهی بیمارستان شدند. گراز وحشی این بار طی روز گذشته دو نفر از روستائیان آخچلو در شهرستان شاهین دژ را مورد حمله قرار داد، این گراز وحشی در نزدیکی روستای فوق به عده ای از روستائیان حمله و دو نفر را راهی بیمارستان کرد.

مدل جدید هواپیمای جنگی صاعقه سال آینده به پرواز در می‌آید
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مدل جدید هواپیمای جنگی صاعقه سال آینده به پرواز در می‌آید. امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد بومی سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروی هوایی در داخل کشور هستیم. وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش بر دانش بومی تکیه بسیار زیادی دارد و با استفاده از همین ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها شاهد تولید تجهیزات و جنگ‌افزار‌های مدرن و به‌روزی هستیم که نیازهای کشور را در این زمینه تامین می‌کند. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اقتدار کشور در بخش‌های مختلف نظامی به گونه‌ای است که هیچ کشوری حتی فکر تجاوز به کشور ما را هم نمی‌کند و در بخش هوایی نیز آسمان‌های کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و کسی توان تجواز به آسمان ما را ندارد.
مقدمات سفر رياست جمهوري به هرمزگان در حال انجام است

مسئول ستاد سفر رياست جمهوري به هرمزگان گفت: برنامه ريزي هاي لازم براي حضور دكتر روحاني در هرمزگان صورت گرفته و مقدمات سفر در حال انجام است.
علي علامه زاده در نشست ستاد سفر رئيس جمهور به استان اظهار داشت: تمامي كميته ها بايد نهايت دقت را در اجراي برنامه هاي سفر داشته باشند چرا كه كوچكترين مشكل در هر بخشي كل مجموعه استان را زير سوال مي برد. وي اضافه كرد: برنامه ريزي ها و تقسيم كار صورت گرفته و هر كميته بايد با اعضاي خود نشست هاي بيشتري برگزار كرده و برآيند آن را در ستاد مركزي عنوان نمايد تا تمامي نكات كوچك و بزرگ نمايان و تمامي جوانب سنجيده شود.

برف 507 ميليارد تومان به گيلان خسارت زد
استاندار گیلان گفت: براساس برآوردهاي اوليه برف سنگين اخیر507 ميليارد تومان به استان خسارت زد. محمد علي نجفي ظهر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: برف شديد هفته گذشته به گيلان در حوزه معابر بين شهري، تاسيسات زيربنايي به ويژه آب، گاز، برق، مخابرات، مدارس، واحدهاي بهداشتي و درماني، بخش کشاورزي، خصوصي و صنعتي و واحدهاي مسکوني در مجموع 507 ميليارد تومان خسارت وارد کرد. وي همچنین با بيان اينکه برآوردها از خسارت بارش برف از دو روز گذشته آغاز شروع شده است، اظهارداشت: برآورد دقيق خسارات در مدت چند روز آينده اعلام خواهد شد. استاندار با بيان اينکه اين ميزان خسارت طي نامه هاي جداگانه اي به معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و وزير کشور اعلام شده است، گفت: در جلسه هيئت دولت در مورد ادامه کمک رساني ها و جبران خسارت هاي برف گيلان و مازندران تصميم گيري مي شود. همچنین مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 20 واحد آموزشی غرب استان در بحران برف خسارت صددرصدی دیدند. سید علی قاسمی افزود: برآورد خسارتهای این واحدها انجام شده است و برای نوسازی آن باید اقدام شود.

عملیات تعویض نخستین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: عملیات تعویض نخستین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد. حسین درخشنده گفت: برق نیروگاه اتمی بوشهر از شهریورماه سال90به شکبه برق سراسری کشور وصل شد و بخشی از برق مورد نیاز را تامین کرد که ظرفیت تولید این نیروگاه از شهریورماه سال گذشته به 100 درصد رسید. وی به روند تکمیل و سوخت‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و افزود: بیش از 82 تن سوخت در آذر ماه سال 86 به نیروگاه اتمی بوشهر تحویل داده شد که مرحله پیش راه‌اندازی آن از اسفندماه سال 87 انجام شد و چندین مرحله تست نیز روی این نیروگاه انجام شد. رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به میزان برق تولیدی توسط این نیروگاه، خاطرنشان ساخت: طی یک سال گذشته بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت برق توسط نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

زمان فعالیت آتشفشان دماوند مشخص نیست

مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناختی و زمین شناسی مهندسی و زیست محیطی سازمان زمین شناسی و زیست محیطی کشوربا اشاره به وجود قله دماوند، گفت: زمان فعالیت آتشفشان دماوند مشخص نیست. محمدجواد بلورچی گفت: در همایش علوم زمین و وسعه پایدار به مخاطرات استان از جمله آتشفشان قله دماوند پرداخته می شود. وی اظهار داشت: کشور ما یک درصد وسعت و جمعیت جهان را داراست در حالی که در منابع یک درصد سهم جهانی را دارا نیست و در مخاطرات هم بیشتر از یک درصد سهم را داراست. وی افزود: در کشور یک درصد هم بارش وجود دارد در حالی که تبخیر بیشتری نسبت به سایر کشورها دارا هستیم. بلورچی با اشاره به بحران غرب استان افزود: اولین بار نیست که در استان برف می بارد و هر بار هم بارش برف برای مازندران بحران می شود.

هزینه میلیاردی برای طرحی که توجیه فنی ندارد/ وزارت نیرو ایستگاه پمپاژ سرطرحان را متوقف کرد

در حالی ایستگاه پمپاژ سرطرحان شهرستان کوهدشت در سال 88 آغا و برای آن 1.6 میلیارد تومان هزینه شده است که تازه مسئولان متوجه شده اند این پروژه توجیه فنی نداشته تا وزارت نیرو نسبت به توقف این پروژه اقدام کند. ایستگاه پمپاژ آب سرطرحان شهرستان کوهدشت پس از نزدیک به پنج سال از آغاز اجرای آن و صرف 1.6 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو متوقف شد تا بازهم نشان داده شود که لرستان تبدیل به دیار کلنگ های غیرکارشناسی شده است. این پروژه در حالی متوقف می شود که وزارت نیرو معتقد است که این ایستگاه پمپاژ برای دو سد سیمره و سازبن ایجاد مشکل می کند و برای همین نسبت به توقف این پروژه اقدام کرده تا همچنان دشتهای تشنه سرطرحان چشم به راه آب معشوره باقی بمانند، سدی که خود برای اجرا نیز با مشکل مواجه است و وزارت نیرو هنوز نسبت به انعقاد قرارداد آن اقدام نکرده است.

سیل راه 6 محور ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان را سد کرد
بارش برف و باران طی دو روز گذشته در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی مدارس و لغو تعداد 14 پرواز موجب انسداد تعداد شش محور ارتباطی در جنوب استان شد. مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در این خصوص  گفت: بارش باران در جنوب استان روز چهارشنبه موجب انسداد محور های دلگان - ذهکلوت، دلگان- بزمان، دلگان-ایرانشهر ، ریمدان و همچنین محور ایرانشهر-خیرآباد شد. ایوب کرد اظهار داشت: شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب همچنین موجب انسداد محور کنارک ـ جاسک شد و راه ارتباطی استان هرمزگان با سیستان و بلوچستان را قطع کرد. وی ادامه داد: بر اثر طغیان رودخانه را‌پچ در جنوب استان امکان تردد خودرو ها از کنارک به سمت بندر جاسک در استان هرمزگان وجود ندارد و تا کاهش شدت سیلاب امکان بازگشایی این محور میسر نیست. وی تعداد محورهای مسدود شده بر اثر جاری شدن سیلاب در جنوب استان را 6 محور عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه بارندگی ها و طغیان رودخانه های محلی احتمال انسداد راه های روستایی دور از ذهن نبوده و زمان بازگشایی محور های مسدود شده نیز به تعویق خواهد افتاد.

ذخائر ماهیان خاویاری خزر نزدیک به صفر رسیده است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخائر ماهیان خاویاری در خزر هرسال کمتر شده و نزدیک به صفر رسیده است. محمود حجتی در بازدید از طرح های شیلاتی جویبار گفت: امکان برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر امکانپذیر نیست و این در حالیست که خاویار خزر خاستگاه خاویار دنیاست. وی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح در دست اجرای تولید و تکثیر ماهیان خاویاری در گلدشت جویبار با بیان اینکه توسعه و حمایت بخش خصوصی در تولید و پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: در حال حاضر بزرگترین مرکز تولید و تکثیر پرورش ماهیان خاویاری در جویبار در دست اجراست که با حمایت سرمایه گذاران بتوانیم با تولید پایدار و قابل قبول عرضه کننده خاویار دنیا باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برای تولید خاویار 12 سال زمان نیاز است.
طرح پرورش تولید و تکثیر ماهیان خاویاری در منطقه گلدشت شهرستان در زمینی به مساحت 5 هکتار با زیر بنای 30 هزار متر مربع با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تاکنون 80 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده و با راه اندازی این واحد از نیمه اول سال آینده سالانه 30 تن خاویار و 2 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
مرجع : مهر