به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۲۲۵۵۵

بازگشت جوکوویچ؛ عاشق تنیس و مخالف واکسن

گروه ورزشی: تنیسور شماره یک جهان اعلام کرد که بعد از اتفاقات استرالیا از لذت بازی تنیس، لذت برده است!
بازگشت جوکوویچ؛ عاشق تنیس و مخالف واکسن
اولین گرند اسلم سال 2022 با حاشیه ای عجیب شروع شد. اخراج نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان به دلیل واکسینه نشدن، موجی از واکنش های مختلف را به همراه داشت. او که در بیست گرند اسلم قهرمان شده بود به دنبال کسب بیست و یکمین عنوان بود ولی این شانس از او گرفته شد. عنوان قهرمانی تنیس آزاد استرالیا 2022 در غیاب تنیسور صرب، به رافائل نادال رسید تا او در جدول بیشترین تعداد قهرمانی ها، صدر را به تنهایی مال خود کند.
او چندی پیش آب پاکی را روی دستان همه کسانی که منتظر واکسینه شدنش برای به مشکل نخوردن در مسابقات بعدی بودند ریخت و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت» تأکید کرد که ترجیح می‌دهد جام‌های آینده تنیس را از دست بدهد تا اینکه مجبور شود واکسن کووید-19 تزریق کند. او می‌گوید که نباید این را به جنبش ضد واکسیناسیون مرتبط کرد، اما از حق انتخاب یک فرد در نزدن واکسن حمایت می‌کند.
 

 
از نظر روانی تحت فشار زیادی بودم
مرد شماره یک تنیس جهان اینک خود را آماده مسابقات تنیس آزاد دوبی می کند؛ جایی که با وقفه ای یک ماهه اولین مسابقه رسمی جوکو در سال 2022 خواهد بود. او در آستانه شروع این مسابقات در دوبی در جمع خبرنگاران صحبت های جالبی انجام داده است. جوکوویچ با تاکید به اینکه دوران سختی را گذرانده گفت: "پس از بازگشتم از استرالیا، از نظر روانی تحت فشار زیادی بودم، بنابراین به کمی زمان نیاز داشتم تا فکر کنم و فقط از نظر ذهنی خودم را آرام کنم. سپس زمانی که سرحال شدم، دوباره مشتاق بازی تنیس و رقابت بودم."
 

 
برداشتن راکت و بیرون رفتن سخت نبود 
جوکوویچ با اعلام اینکه زمان زیادی برای ریکاوری ذهنی نیاز نداشت چون عاشق تنیس است گفت: "من حدود 10 روز پس از بازگشت از استرالیا تمرین را شروع کردم. هر روز کم و بیش تمرینات آمادگی جسمانی انجام می دادم. من در سه هفته گذشته به طور مداوم تنیس بازی کردم و از لذت بردنم لذت می بردم. بیشتر وقتم را در بلگراد گذراندم و این خیلی خوب بود. می دانید، من عاشق بازی و ضربه زدن به توپ تنیس هستم. بنابراین، برداشتن راکت و بیرون رفتن و بازی کردن واقعاً سخت نبود، زیرا اشتیاق زیادی به آن دارم. 
من برای هر دقیقه ای که در زمین تمرین صرف می کنم ارزش قائلم زیرا می دانم که همیشه چیزی برای کار و بهبود وجود دارد. با دانستن اینکه دارم به دبی می آیم، بدیهی است که کاری برای کار کردن داشتم. من هدف داشتم بنابراین اکنون که اینجا هستم، می توانم بگویم که تا آنجا که ممکن است آماده هستم . هیجان زیادی برای حضور دوباره در این تور دارم. این تمام چیزی است که در حال حاضر احساس می کنم. "
 

 
هر جا که قانون اجازه دهد بازی می کنم!
جوکوویچ بار دیگر تاکید کرد که به خاطر واکسینه نشدن در تورنمنتی که بتواند شرکت خواهد کرد و همچنان قصد ندارد روی خوش به واکنس کووید 19 نشان دهد. او گفت: "من فقط باید قوانین را رعایت کنم. در هر تورنمنتی که بتوانم بازی کنم، سعی می کنم به آن کشور بروم و در مسابقات شرکت کنم." او در ادامه تاکید کرد که این برنامه ایده آلش نیست چرا که برخلاف سال های گذشته بازی در گرند اسلم ها منوط به شرایط و قوانین لحظه ای کشور میزبان در مورد کرونا خواهد بود: 
"در حال حاضر وضعیت برای من آشکارا متفاوت است چون انتخاب با من نیست. این واقعاً مربوط به جایی است که می توانم بروم و بازی کنم. هر جا که فرصتی داشته باشم، احتمالاً از آن فرصت استفاده و بازی خواهم کرد زیرا این کاری است که من انجام می‌دهم، این همان کاری است که هنوز دوست دارم انجام دهم. من از طرف خانواده‌ام حمایت می شوم. تیم من هنوز در کنارم است. این برای من مهم است زیرا بدیهی است که برای کسانی که در اطراف من بودند تحمل چنین شرایطی آسان نبود. "
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها