به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۲۱:۵۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۲۳۰۱
دنيامالي: اينها كه شغل نيستند؛ پس چرا استعفا؟

چندشغله‌ها، فرماليتيسم و ميليون‌ها جوان‌ بيكار

گروه جامعه: احمد دنیامالی از اعضاي حامي شهردار در شوراي شهر تهران اخيرا به رياست فدراسیون قایقرانی هم دست يافت اما مي‌گويد: اينها هيچكدام شغل محسوب نمي‌شوند!
چندشغله‌ها، فرماليتيسم و ميليون‌ها جوان‌ بيكار
احمد دنیامالی كه از ليست اصلاح‌طلبان وارد شورا شد اما به همراه الهه راستگو، به ابقاي قاليباف راي دادند، با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای حضور همزمانش در شورای شهر و ریاست فدراسیون قایقرانی وجود ندارد، گفت: عضویت در شورای شهر و فدراسیون ورزشی شغل نیست. چندی پیش به دلیل حضور در انتخابات فدراسیون‌ها، استعفای خود را به ریاست شورای شهر تهران تقدیم کردم، بر اساس قانون باید این کار را انجام می‌دادم تا بتوانم در انتخابات شرکت کنم!

بهارنيوز: اقرار و اعتراف رسمي به فرماليته بودن استعفايش! امري كه متاسفانه آقاي مسجدجامعي نيز عملا بر آن صحه نهاده و پس از استعفاي نامبرده، رسما اعلام كرد شورا با اين استعفا مخالفت خواهد كرد!، اقدامي كه حداقل از آقاي مسجدجامعي كه از مديران پاكدست و مردم‌دار كشور محسوب مي‌شود؛ بعيد و دور از انتظار بود. ايشان براي اينكه براي يكبار هم به مر قانون عمل مي‌شد و اين فضاي فرماليته‌گري در عرصه مديريتي كشور حداقل به صورتي نمادين روي ريل قانون‌گرايي مي‌افتاد، حتي بايد جلسه اضطراري شورا را تشكيل و خودشان شخصا با سخنراني در موافقت با استعفاي او، به ديگر اعضاي شورا اين درس بزرگ را مي‌داد كه بياييد منبعد در بين خودمان، خودمان را فريب ندهيم! و از اين همه فرماليتيسم حداقل در شوراي شهر دست برداريم.


دنیامالی بیان داشت: اعضای شورای شهر تهران اعتقاد دارند نه عضویت در شورا و نه عضویت در فدراسیون‌های ورزشی اساساً شغل محسوب نمی‌شود! وی در پاسخ به این پرسش که سرانجام تکلیف شما در شورای شهر چه خواهد شد، گفت: امیدوارم با تعامل سازمان بازرسی مجلس و شورای شهر این مشکل به زودی برطرف شود چرا که بنده سابقه‌ طولانی نیز در بحث مدیریت شهری و به خصوص حمل و نقل ریلی و شهری دارم. دنیامالی ادامه داد: بحث دیگری که وجود دارد که بنده سابقه‌ای خوبی هم در بحث ورزشی و بخصوص قایقرانی دارم که عضو بین‌المللی این رشته هستم و در حال حاضر برنامه توسعه قایقرانی آسیا با بنده است!

وي و امثال وي كه در سيستم مديريتي بيمار ايران داراي چندين و چندين شغل و منصب هستند و از بابت هر كدام آنان حقوق‌ها و مزاياي چند ميليوني و بعضا چند صد ميليوني! ناقابل به حساب‌هايشان واريز مي‌شود! البته هيچگاه در اين سالها، توضيح نداده‌اند در حاليكه ميليون‌ها جوان تحصيل‌كرده و متخصص ايراني از بيكاري و داشتن حتي يك شغل ساده رنج مي‌برند چگونه به خود اجازه مي‌دهند به اين راحتي داراي دهها پست و سمت همزمان در مراكز اقتصادي و شهري باشند؟ و با بازي با كلمات و تعابير، عضويت در شوراي شهر با حقوقي بالغ بر 5 ميليون تومان را شغل هم ندانند! لذا فقط مي‌توان در اين بلبشوي چند شغله بودن عده‌اي خاص و از سوي ديگر آمار چندميليوني جوانان تحصيل كرده بيكار، خطاب به جماعت چند شغله‌ها خطاب كرد كه: «واقعا و انصافا و وجدانا از اين‌همه جوان‌ بيكار شرم نداريد؟ رويتان مي‌شود، به چشمانشان بنگريد؟» و ما فقط مي توانيم بنويسيم: واقعا كه...!

آبتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۳:۵۷
مسجد جامعی یک اصولگرای معتدل هست
شما فقط خودتون و میزنید اون راه (207206)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۴:۴۲
پخش این گونه ی اخبار به
دور از انصاف اصلاح طلبی می باشد (207214)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۵:۱۵
اگر کار حقوق 5میلیونی شغل نیست لابد کارمندی ماهی500تومان شغل است یا من که با لیسانس و فوق لیسانس 5سال بیکارم شاغل محسوب میشم-- کی شرشون رو از سر ما کم میکنند--چرا ایست اصلاح طلبان توجه نکرده که این ادمارو به اسم اصلاح طلب به شورا نفرستن مردم (207217)
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۵:۲۳
احسنت اين يعني رفتار درست يك رسانه اصلاح طلب
نبايد مانند اصول گراها فقط عيب پوشي كرد (207218)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۵:۲۷
واژه اصلاح طلبی بسیار غریب است بفرمایید فرصت طلبی از این اوضاع نابسامان مدیریتی کشور.وقتی بابت انجام کاری حقوق ثابت دریافت می کنی در واقع شاغل محسوب می شویدکارمند بدبختی که فقط کارمنده ، شاغل محسوب شده و حتی امکان عضویت در هیات مدیره و سمت مدیر عاملی شرکتی را نمی تواند عهده دار باشد.اما ایشان به اصطلاح فرصت طلب نه اصلاح طلب از اموال بیت المال چه بهره هایی می برند در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته (207219)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۵:۳۲
برای دولت تدبیر و امید هم متاسفم
ی (207224)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۷:۰۴
. . .
اما چه فایده سیستم قدرت در کشور ما برخلاف شعار مسءولین سرمایه داری و سرمایدار پرور است بالا 90 در مدیران نظام در شمال شهر زندگی میکنند و از منافع زیادی بهره می برند
حلقه مدیرت را بسته اند به عنوان مثال در طول این مدت هیچ نهادی مدیران جوانی را تربیت نکرده و هر که هم هست با رابطه ارگان ها به پستی رسیده اقای دنیا مالی هم دنیا را دارد ولی اخرت بعیداست (207236)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۷:۲۳
چقدر خوب میشد همه شغلها را در اختیار همین چند نفری که همه جا حاضر هستند میدادند و ملت هم به استراحت میپرداختند . (207238)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۷:۲۷
اینگونه افراد خائن به رای ملت هستند و رای ملت را سکوی پرتابی برای خود میدانند وهنوز مدتی از رای نگذشته چونکه جای بهتر وچرب تری را یافته به رای ملت پشت کرده و جای جدید را انتخاب کرده هرچند که به آن شغل هم وفا دار نخواهد ماند اگر شغل بالاتری را پیدا کند . (207239)
امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۷:۴۷
متأسفانه قانون فقط براي پايين دستي ها و كساني است كه كارمند دولت يا بازنشسته آن هم با حقوقي 600-700 هزار توماني هستند اما براي كساني كه در چندين كارخانه و شركت دولتي يا فدراسيون هاي ورزشي يا شوراي شهر تحت عنوان مشاور هستند هيچ معياري وجود ندارد. چندي پيش تعدادي از كارمندان كه تحت عنوان مشاور در مراكز وابسته به دانشگاه علمي كاربردي بودند و مبلغ حقوق هر كدام 300هزار تومان بود اخراج شدند اما افرادي در شركت هاي تابعه فولاد وپترشيمي و نفت و ... داراي حكم مشاور هستند آن هم با حقوق چندين ميليوني در ما (207243)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۸:۱۵
تکلیف شهرداری دوره سوم قالیباف چگونه با قانون انطباق پیدا کرده که حالا موضوع چند شغله ها را مطرح میکنید
قانون مال ما طبقه بیکار جامعه است که پارتی نداریم
والا چه فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا
همه اینها مربوط به لحاف اون بنده خدا
شهری که شورای شهرش کمتر از مدیریت شهر اطلاع دارند (207245)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۸:۱۹
اگه دولت راست می که جلوشان رو بگیره اینا فکر می. کنن قطع والرجال اومده وجناب دنیا مالی فکر می کنه اگه هر کدوم از شغلاش رو کنار بذاره کار مملکت می خوابها چون فقط اون بلده زهی خیال باطل (207248)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۸:۲۶
امیدوارم روزی در این کشور استعفا دادن قسمتی از ادراک انسان تلقی گردد. (207249)
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۴
واقعا باید جلوی این دوشغله ها را گرفت ما به دنبال یک شغل رسمی هستیم انوقت اقایان هم شغل رسمی دارند هم حقوق هئیت علمی از دانشگاه ها می گیرند و اتفاقا زمان اداری میان دانشگاه درس میدن (207250)
حسن
United States
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۵
این اقایان مملکت را از ان خود میدانند ننگ است یک نفر در چند جا شغل داشته باشد وعده ای هم بعد از باز نشستگی با پارتی مجددا شغل های دیگر را تصرف کرده انگار فقط این عده محدود میتوانند مملکت را نجات دهند باید یک کار انقلابی انجام بشه کسی که بازنشسته شد به هیچ عنوان مجاز نباشد که در جای دیگر مشغوول کار شود (207251)
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۱۹:۲۲
چند شغلها ضرر فرآوانی به کشور می زنند چون تمرکز ندارند و به دید فقط پول نگاه می کنند .یا بازنشسته ها که دوباره میان کار میکنند واقعا مسخره است (207258)
بندر امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ۲۱:۲۹
به نظر من یکی از انتقادهای وارده به دولت تدبیر و امید استفاده از افراد بازنشسته است بسیاری از وزرا و معاونین و مدیران کل آنها بازنشسته هستند که این عمل از رشد و تعالی نیروهای جوان مستعد جلوگیری میکند بازنشسته ها باید در کانونهای مشاوره ای از تجربیاتشان استفاده شود همان کاری که کشورهای توسعه یافته انجام میدهندو حتی خدماتشان را در زمینه های مختلف در اختیار جوامع توسعه نیافته قرار میدهند یا علی روحانی به امید آن روز (207283)