به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۲۳۶۷۲

فشار کارِ رانندگان شرکت واحد زیاد است

فشار کارِ رانندگان شرکت واحد زیاد است
گروه اقتصادی: رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: از سال ۸۶ تا امروز شرکت واحد استخدام نداشته و ناوگان روز به روز کوچکتر شده و خدمات ما هم کمتر شده است و این وضعیت فشار مضاعفی بر نیروها وارد کرده است.به گزارش ایلنا، محسن باقری (رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) با تأکید بر اینکه نیمی از ظرفیت اتوبوسرانی شهر تهران به دلیل متوقف بودن اتوبوس‌های فاقد راننده در توقفگاه‌های سامانه‌های تندرو بلااستفاده رها شده است، گفت: از سال ۸۶ تا امروز شرکت واحد استخدام نداشته و ناوگان روز به روز کوچکتر شده و خدمات ما هم کمتر شده است و این وضعیت فشار مضاعفی بر نیروها وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نتوانست انتظارات را برآورده کند، گفت: با پیگیری‌های بسیار زیادی که انجام شد سال گذشته در مجمع عمومی شرکت واحد مصوب شد که هزار و پانصد نیرو - راننده و فنی - جذب شرکت واحد شود. آقای حناچی شهردار وقت که ریاست این مجمع را برعهده داشت و همچنین شورای شهر این طرح را مصوب کردند. 

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در آن زمان از هزار و پانصد نیرو تنها ۱۰۰ نفر جذب شدند که از بین این ۱۰۰ نفر تقریبا ده درصد آن‌ها به دلیل سختیِ کار و حقوق‌های پایین تسویه حساب کردند و رفتند. باقری با اشاره به اینکه در سال آینده تعداد نیروها از آنچه الان هست کمتر می‌شود، گفت: حدود هزار و دویست نیرو اسفندماه بازنشست می‌شوند و با این وضعیت برای سال آینده خطوط با چالش بیشتری مواجه خواهند شد. به همین دلیل درخواست ما این است که مسئولین به مصوبه‌ی مجمع عمومی عمل کنند و هر چه سریع‌تر نیرو جذب کنند تا مشکلات رانندگان بیش از این نشود. 

به گفته‌ی این فعال کارگری؛ کمبود نیرو سبب شده فشار کار نیروها بیشتر شود و بار خط بر روی نیروهایی بیفتد که در حال حاضر شاغل هستند. این فشارِ چند برابر روی نیروها احتمالِ خطا را بالا می‌برد چراکه رانندگان خسته هستند و نمی‌توانند تمرکز لازم برای رانندگی در شهر را داشته باشند. رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: قبلا حدود ۱۴۰ اتوبوس کار می‌کرد که اگر بگوییم تعدادی از این اتوبوس‌ها بنا به دلایلی از جمله مرخصی رفتن راننده و یا خرابی، در روز کنار گذاشته می‌شدند، ۱۲۰ اتوبوس حتما مشغول به کار بودند، امروز اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود ۶۰ اتوبوس در شیفت کار می‌کند که این بسیار کم است.
 
باقری افزود: با توجه به افزایش جمعیت طی این سالها، با این تعداد نیرو نمی‌شود خدمات درستی به مردم ارائه داد. ضمن اینکه اتوبوس‌ها بدون راننده رها شده‌اند و این باعث می‌شود خیلی سریع این اتوبوس‌ها مستهلک شوند چون ماشینی که راننده به آن رسیدگی نمی‌کند سریع خراب می‌شود. رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ما منتظریم هر چه سریع‌تر موضوع جذب نیروها به سرانجام برسد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها