به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۲۵۷۷

سوئد، میهمان ویژه نمایشگاه کتاب ابوظبی

گروه فرهنگ و ادب: در بیست‌وچهارمین نمایشگاه کتاب ابوظبی که از 30 آوریل آغاز به کار خواهد کرد،‌ سوئد میهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود.
سوئد، میهمان ویژه نمایشگاه کتاب ابوظبی
انجمن فرهنگی ابوظبی‌ اعلام کرد: کشور سوئد میهمان ویژه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی خواهد بود. این نمایشگاه از 30 آوریل تا 5 می در شهر ابوظبی امارات برگزار خواهد شد. «جاسم الدرمکی‌»، نائب رییس انجمن فرهنگی ابوظبی در این‌باره گفت: بخشی از سالن نمایشگاه به مساحت 96 متر به غرفه‌های فرهنگی کشور سوئد اختصاص خواهد یافت. ما در این غرفه‌ها میزبان برجسته‌ترین نویسندگان چهره‌های فرهنگی با مهم‌ترین تالیفات آنها خواهیم بود. همچنین قرار است در این نمایشگاه نشست‌ها و همایش‌ها فرهنگی متعددی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی کشور امارات برگزار شود. «الدرمکی» در کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته برگزار شد‌، اعلام کرد: سوئد یکی از کشورهای فعال در زمینه اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های ادبی است و همواره در این زمینه ارتباط خوبی با دیگر کشورها دارد.

نائب رییس انجمن فرهنگی ابوظبی در ادامه درباره جایگاه نمایشگاه بین‌المللی ابوظبی گفت: این نمایشگاه بین‌المللی یکی از فعال‌ترین و رو به رشد‌ترین نمایشگاه‌های کتاب منطقه است و هر ساله تعداد بیشتری از انتشارات منطقه‌ای و جهانی در آن حضور می‌یابند. سال گذشته 1025 انتشارات از نقاط مختلف جهان در این نمایشگاه حضور داشتند. پیش بینی می‌شود تعداد انتشارات امسال با رشد 10 درصدی به 1050 مرکز برسد. «مکس پیور‌»، سفیر سوئد در امارات نیز در این‌باره اعلام کرد: این نمایشگاه برای دوستداران کتاب و ادبیات در منطقه خلیج فارس‌، سکوی مهمی محسوب می‌شود. علاوه‌بر این در حاشیه‌ی این نمایشگاه بخشی هم به خوراکی‌ها‌، مویقی و صنایع دستی کشورها اختصاص می‌یابد. وی در ادامه افزود: ما از 20 نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب کودک در حوزه‌های مختلف از درام تا خاطره‌نویسی‌، داستان‌نویسی و قصه‌های کودک دعوت کرده‌ایم و به این ترتیب بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال می‌توانند با تمامی ابعاد فرهنگی کشور سوئد آشنا شوند. پیور در ادامه گفت: «مارتن فید مارک»، نویسنده مشهور کتاب‌های کودک که طی سه سال گذشته کتاب‌هایش در سوئد از استقبال خوبی برخوردار شده حضور خواهد یافت. همچنین نشستی با حضور «کیل اسمپارگ»، متخصص ادبیات و شعر و عضو آکادمی ادبی سوئد با موضوع جایزه ادبی نوبل برگزار خواهد شد.
مرجع : ايسنا