به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۲۸۷۰

عینک‌های غیراستاندارد در نمایشگاه‌ بهاره

گروه اقتصادي: رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عرضه‌ی غیراستاندارد در نمایشگاه‌های بهاره دیگر مجوزی برای حضور واحدهای صنفی در این نمایشگاه‌ها صادر نمی‌شود.
عینک‌های غیراستاندارد در نمایشگاه‌ بهاره
حمید ثابت‌قدم از افزایش حجم قاچاق در پی افزایش تعرفه واردات خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته به دنبال کاهش تعرفه‌ واردات بوده‌ایم. او اظهار کرد: به دلیل آنکه زیرساخت تولید عینک در کشور وجود ندارد، افزایش تعرفه و میزان تعرفه فعلی معضلاتی در مراحل تهیه و توزیع عینک ایجاد کرده است. وی با اشاره به این‌که تعرفه واردات عینک کائوچویی 12 درصد، فلزی 26 درصد و عینک دودی 32 درصد است، ادامه داد: برای محصولات دیگر که با سلامتی انسان آنچنان در ارتباط نیست تعرفه واردات کمتری در نظر گرفته شده است. رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه واردات، کاهش حجم قاچاق را در پی خواهد داشت و خود اظهاری‌ واردکنندگان کاملا حقیقی خواهد بود.

ثابت‌قدم تاکید کرد: از اوایل سال جاری واردات عینک ممنوع شد که باعث تامین اکثر کالاها به صورت قاچاق شد و با همکاری وارد‌کنندگان به دنبال آن هستیم تا با احتساب درصد کمتری سود کاهش قیمت و رضایت‌مندی را برای مشتری فراهم کنیم. وی با اشاره به فروش و حضور نمایندگی‌های محصولات کشورهای آلمان و فرانسه در ایران اعلام کرد: اکثر محصولاتی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند غیراستاندارد و غیرقانونی است. رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور اتحادیه عینک در نمایشگاه‌های بهاره گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عرضه‌ی غیراستاندارد دیگر مجوزی برای حضور واحدهای صنفی در این نمایشگاه‌ها صادر نمی‌شود. ثابت‌قدم خاطر نشان کرد: در ماه جاری بنابر خواست واحد‌های صنفی مجوز فروش فوق‌العاده تا 20 درصد برای برخی از واحد‌ها صادر شده است.
مرجع : ايسنا