به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۳۷۸۰۵

حتمال صدور مجوز صادرات گندم هند به عربستان و امارات

حتمال صدور مجوز صادرات گندم هند به عربستان و امارات
گروه اقتصادی: دولت هند در حال بررسی کاهش ممنوعیت صادرات گندم به کشورهای دوست در آینده است. تا با وجود محدودیت‌های اعمال شده، گندم به عربستان و امارات عرضه شود. به گزارش ایلنا؛ گزارش‌های رسانه‌های هند نشان می‌دهد که مقامات رسمی هند پس از تصمیم اخیر این کشور مبنی بر ممنوعیت صادرات و توقف صادرات هزاران تن به دلیل تورم بالا، در مرحله فعلی  احتمال صادرات گندم به عربستان سعودی و امارات را صادر کنند.

 روزنامه «گلف هندی» روز جمعه در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت هند در حال بررسی کاهش ممنوعیت صادرات گندم به کشورهای دوست در آینده است. تا با وجود محدودیت‌های اعمال شده، گندم به عربستان و امارات عرضه شود.این روزنامه نوشت: با هدف کنترل افزایش قیمت‌های داخلی، تصمیم به ممنوعیت صادرات گرفته شد و در عین حال با توجه به نیازهای آتی محدودیت ها برداشته می‌شود.

با کاهش صادرات از منطقه دریای سیاه پس از تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، خریداران جهانی برای عرضه گندم به هند متکی هستند. هند در سال جاری 10 میلیون تن محموله را هدف تولید قرار داده بود.قیمت گندم در هند به سطح بی‌سابقه‌ای رسید، چون در برخی از معاملات نقدی به 25000 روپیه در هر تن (322.71 دلار) رسید.
برچسب ها: هند گندم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها