به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۲:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۳۳۹۵۴

مالکی تبلیغات‌زودرس‌انتخاباتی را ممنوع کرد

گروه بين‌الملل: در آستانه انتخابات پارلمانی نوری مالکی نخست‌وزیر عراق دستور داد تمام پوستر‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدها از دیوارها کنده شوند و کمیسیون انتخابات برای این کار ۴۸ ساعت به نامزدها مهلت داد.
مالکی تبلیغات‌زودرس‌انتخاباتی را ممنوع کرد
تنش‌های سیاسی عراق با اقدام غیرمنتظره نوری‌ مالکی نخست‌وزیر وارد مرحله تازه‌ای می‌شود. در حالی که قرار است انتخابات مجلس روز ۳۰ آوریل برگزار شود، نوری‌المالکی دستور کندن کلیه پلاکات‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس را از دیوارها صادر کرده است. در پی صدور این دستور کمیسیون انتخابات اعلام کرده که چون فهرست نامزدها هنوز تکمیل نشده است، هیچ نامزدی حق آغاز تبلیغات انتخاباتی خود را ندارد. این کمیسیون به نامزدها ۴۸ ساعت مهلت داده تا پوسترهائی را که قبلا به دیوارها چسباند‌ه‌اند برچینند.

ناظران امور عراق معتقدند که مالکی با صدور این دستور قصد دارد شانس پیروزی حزب خود را در انتخابات آینده بالا ببرد. اختلاف نوری‌مالکی با حزب‌های سنی‌‌ عراق به درگیری‌های خونین منتهی شده است. روز جمعه یک بمب‌گذاری در محله‌شیعه‌نشین بغداد جان ۳۰ غیرنظامی را گرفت. در همین روز شهر نینوا نیز شاهد عملیاتی بود که در آن ۳ مامور پلیس به قتل رسیدند. ديروز پنجشنبه هم  دهها نفر در سلسله انفجارهاي مختلف در شهرهاي عراق كشته شدند.